• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    بازاریابی ایمیلی چیست ؟ تعریف و نکاتی برای شروع

    بازاریابی ایمیلی چیست ؟

    در این عصر جدید از رسانه های اجتماعی، ادوردز و دیگر ابزارهای بازاریابی موفق، کسب و کارها اغلب بازاریابی ایمیلی را در اولویت قرار می دهند. این قطعاً یک نه است زیرا خبرنامه ها یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در بازاریابی آنلاین هستند. به عنوان یک وسیله ارتباطی با کارایی بالا، قابل اندازه گیری و شخصی سازی شده، به ویژه در حوزه B2B و همچنین B2C مورد علاقه است.

    بازاریابی ایمیلی کلاسیک چیست ؟

    بازاریابی ایمیلی چیست

    ایمیل مارکتینگ متعلق به سنتی ترین رشته های بازاریابی آنلاین است که از طریق آن با مشتریان از طریق خبرنامه ها و سایر ایمیل های تبلیغاتی ارتباط برقرار می شود. راه‌های متعددی برای پیاده‌سازی وجود دارد: یک مثال معمولی، رویکرد بازاریابی ایمیلی است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین با اطلاع‌رسانی به مشتریان پس از اولین خرید از هر پیشنهاد و فروش انجام می‌دهند. ایمیل مارکتینگ همچنین به بخش‌های دیگر، از خرده‌فروشی و عمده‌فروشی گرفته تا سالن‌های ورزشی و گیشه، فرصتی برای برقراری ارتباط منظم و مستقیم با مشتریان ارائه می‌دهد.

    ایمیل نوعی بازاریابی مستقیم است که بر گسترش و حفظ مشتریان موجود تمرکز دارد.

    در اصل دو استراتژی متفاوت وجود دارد:

    • ارتباط یک به یک: در اینجا ایمیل به افراد خطاب می شود.
    • ارتباط یک به چند: در اینجا ایمیل برای بسیاری از گیرندگان ارسال می شود.

    بازاریابی ایمیلی اغلب بخشی از بازاریابی گفتگو است که مستلزم تماس مستقیم با مشتری است. بازاریابی گفتگو معمولاً از طریق تلفن و معمولاً از طریق یک مرکز تماس انجام می شود. ولی بازاریابی ایمیلی مستقیماً مشتری را هدف قرار می دهد و سعی می کند یک پیشنهاد شخصی به آنها ارائه دهد. ایمیل باید پاسخی از طرف گیرنده ایجاد کند: امکان پاسخ یا پاسخ از طریق پیوندها یا فرم سفارش در خبرنامه ها نسبت به سایر اشکال تبلیغات واضح تر خواهد بود (مثلاً تبلیغات پوستری که نمی توان مستقیماً به آن پاسخ داد). “دعوت به اقدام” باید گیرنده را برای انجام یک عمل خاص تحریک کند، به عنوان مثال:

    • برای استفاده از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه
    • برای مشاهده محصولات جدید در فروشگاه.
    • برای خواندن مقالات فعلی در صفحه اصلی.
    • برای دانلود وایت پیپر و کتاب های الکترونیکی.

    در مورد بازاریابی ایمیلی بین خبرنامه و ایمیل تفاوت وجود دارد. این بستگی به تعداد دفعات ارسال این ابزارهای بازاریابی دارد. خبرنامه ها به طور منظم ارسال می شوند به این معنی که گیرنده به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای آنها نوشته می شود. ایمیل ها به طور نامنظم ارسال می شوند و معمولاً به مناسبت یا رویداد خاصی مرتبط هستند. این مناسبت می تواند فصلی باشد (مانند تعطیلات یا روزهای کمپین) یا مرتبط با پیشنهاد (مثلاً عرضه محصولات جدید، شروع فروش ویژه).

    چالش های بازاریابی ایمیلی چیست ؟

    بازاریابی ایمیلی چیست

    نامه تبلیغاتی واقعاً بهترین شهرت را ندارد. دلیل اصلی افزایش تعداد ایمیل های اسپم در چند سال اخیر است. افراد بیشتر و بیشتری در حال خرید و مطالعه آنلاین هستند، بنابراین آدرس ایمیل آنها در لیست پستی بسیاری از فروشگاه ها، وبلاگ ها و سایت های دیگر قرار می گیرد. این منجر به یک صندوق ورودی پر شده و در نتیجه گیرنده چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا می خواهد یک ایمیل را باز کند یا حذف کند. بنابراین، کسب‌وکارها با چالش بزرگی روبرو هستند: خبرنامه‌ها یا ایمیل‌های تبلیغاتی آن‌ها باید فوراً با در نظر گرفتن یک گروه هدف خاص یا متناسب با مشتریان خاص، علاقه را برانگیزند.

    عوامل موفقیت بازاریابی ایمیلی چیست ؟

    خبرنامه ها به دلیل پوشش وسیع و امکان هدف قرار دادن گروه های خاص می توانند به ویژه برای مشاغل مفید باشند. آنها همچنین می توانند مستقیماً به گیرنده خطاب شوند و به روشی شخصی تر با آنها روبرو شوند. این شخصی‌سازی همچنین به معنای ضایعات کمتر در مورد لیست‌های پستی بزرگ است، زیرا محتوای مرتبط را می‌توان به صورت سفارشی برای هر گیرنده مربوطه تنظیم کرد. ترکیبی از محتوای مرتبط و ضایعات کمتر منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بالا می شود، به این معنی که نسبت بین هزینه و سود بسیار خوب است.

    بازاریابی ایمیلی در یک نگاه…
    … یک شکل کارآمد و مقرون به صرفه از بازاریابی مستقیم.
    … فرصتی برای خطاب مستقیم و شخصی مشتری.
    … ابزاری برای حفظ طولانی مدت مشتری.
    … راهی برای ارتقای روابط پایدار با مشتری.
    … گسترش گسترده (بسته به لیست آدرس).
    … بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می دهد.

    موفقیت یک کمپین ایمیلی یا یک خبرنامه را می توان دقیقاً اندازه گیری کرد. با ابزارهای مناسب، می توانید پیگیری کنید که کدام نامه ها باز شده اند و روی کدام پیوندها کلیک شده اند. تجزیه و تحلیل جامع کمپین های فردی، سازگاری مداوم با مشتریان و سایر طرف های ذینفع را امکان پذیر می کند.

    نکات بازاریابی ایمیلی چیست ؟

    نکات بازاریابی ایمیلی چیست ؟ یک لیست گیرنده ایجاد کنید

    برای شروع خبرنامه خود، ابتدا به لیستی از گیرندگان نیاز دارید. در صورت امکان، باید از خوانندگان علاقه مندی تشکیل شود که می توانند به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. فکر می‌کنید ساده‌ترین راه نوشتن با مخاطبین فعلی است، اما مراقب باشید. نامه های تبلیغاتی فقط با رضایت صریح گیرنده ارسال می شوند. راه های مختلفی برای گرفتن این رضایت وجود دارد. مهم است که از فرآیند انتخاب دوگانه استفاده کنید، که شامل پر کردن اطلاعات توسط شخص علاقه مند است. سپس آنها ایمیلی را دریافت می کنند که به طور خودکار تولید می شود و باید تأیید کنند که واقعاً می خواهند خبرنامه را دریافت کنند.

    نکات بازاریابی ایمیلی چیست ؟ مشترکین جدید به دست آورید

    همیشه بهتر است با ارسال یک ایمیل به مشتریان فعلی که از آنها بپرسید آیا مایل به دریافت خبرنامه های آینده هستند، در سمت امن باشید. یک راه دیگر برای گسترش فهرست پستی، ادغام ثبت خبرنامه در فرآیند سفارش است (به عنوان مثال “بله، من می خواهم خبرنامه معمولی را دریافت کنم”) یا قرار دادن آن در صفحه اصلی. استراتژی های مختلفی برای تشویق مشتریان جدید برای عضویت در خبرنامه وجود دارد. اغلب به مشتریان جدید مشوقی ارائه می شود، مانند کد تخفیف، زمانی که فرآیند دوبار انتخاب کردن را تکمیل می کنند. یک انتخاب محبوب، دانلود رایگان کاغذ سفید یا کتاب الکترونیکی است که می تواند در خبرنامه نیز پیوند داده شود.

    محتوای مناسب را انتخاب کنید

    همانطور که در بالا ذکر شد، گیرنده اغلب انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی را در صندوق ورودی خود دارد، بنابراین ساختن خبرنامه خود از توده ها کار آسانی نیست. محتوای مرتبط موفقیت هر کمپین ایمیلی است. مهم است که در مورد نیازهای مشتری صحبت کنید و نه فقط به آنها ارزش بدهید. اگر محتوا و تبلیغات را با گروه هدف خود تنظیم کنید، شانس بیشتری برای برتری رقبا خواهید داشت. اگر می‌خواهید خبرنامه‌ای ایجاد کنید که واقعا خوانده شود، این امر نیز صدق می‌کند.

    درصورتی که شما می خواهید:

    • ارقام فروش خود را افزایش دهید، باید از پیشنهادات محصول و کمپین های تخفیف استفاده کنید.
    • برای تقویت برند خود، باید با ارائه اطلاعات مرتبط و قابل اعتماد (مثلاً یک کاغذ سفید) به عنوان یک متخصص در زمینه خود شهرت پیدا کنید.
    • خوانندگان خود را افزایش دهید، باید اخبار جاری و موضوعات مرتبط در امور جاری را در دسترس داشته باشید.
    بازاریابی ایمیلی چیست

    به طراحی و ساختار خبرنامه توجه کنید

    حتی بهترین محتوا هم اگر به خوبی ارائه نشود، کاربرد زیادی ندارد. یک طرح استاندارد شده ارزش شناسایی را افزایش می دهد و هویت شرکتی یک کسب و کار را تقویت می کند. لوگوی شرکت باید در هدر با لینک به وب سایت باشد. یک ساختار ناوبری واضح و شهودی به اندازه یک فونت مناسب و خوانا مهم است. هنگام ساخت و طراحی نامه، باید همیشه رفتار خوانندگان را در نظر داشته باشید. در اینجا قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید:

    موقعیت یابی در یک ناحیه قابل مشاهده

    اصل “بالاتر” برای خبرنامه ها و همچنین وب سایت ها اعمال می شود. بسیاری این اصل را از ضرب المثل کلاسیک روزنامه می دانند. تمام اطلاعات مهم باید در بالای صفحه (یعنی شکستگی صفحه) قرار گیرند تا خواننده بلافاصله آن را ببیند. وقتی صحبت از اینترنت می شود، اصل به پنجره محدود مرورگر (600 پیکسل) اشاره دارد. تمام مطالب مهم، اظهارات کلیدی و پیشنهادات در یک خبرنامه باید در این منطقه قابل مشاهده باشد. مهمتر از همه، دعوت به اقدام، که خواننده را تشویق می کند تا روی موارد بیشتر کلیک کند، باید بدون نیاز به اسکرول کردن به پایین قابل مشاهده باشد.

    فراخوانی برای اقدام

    CTA فوق الذکر (تماس برای اقدام) به ویژه هنگام طراحی یک خبرنامه ارزشمند است و می تواند به عنوان محور اصلی ایمیل در نظر گرفته شود. تنها زمانی که CTA با مشتری صحبت می کند، به کلیک کردن ادامه می دهد. طرح باید متفاوت به نظر برسد، دکمه یا نوشته اغلب از بقیه متمایز است و متن باید کوتاه و مختصر باشد. از آنجایی که شما فقط چند کلمه یا یک جمله دارید، باید دست به کار شوید و دلیل خوبی برای کلیک مشتری ارائه دهید.

    از محرک های بصری استفاده کنید

    طراحی (انتخاب رنگ ها و کنتراست ها) نیز به عوامل موفقیت CTA و همچنین محتوا، ساختار و موقعیت تعلق دارد. عناصر کلیک، CTAها و پیشنهادات ویژه را می توان با استفاده از رنگ های مختلف متمایز کرد. شما می‌توانید بر حوزه‌های مختلف تأکید کنید تا توجه خواننده به آن‌ها جلب شود، اما بهتر است فقط روی یک یا دو نکته برجسته تمرکز کنید. اگر از تصاویر و گرافیک استفاده می کنید، فراموش نکنید که متن های جایگزین را نیز درج کنید. در صورتی که گرافیک ها به درستی نشان داده نشوند، اینها به عنوان جایگزین نشان داده می شوند. اگر در حال تبلیغ یک تخفیف بزرگ در گرافیک خود هستید، باید این را در متن جایگزین نیز داشته باشید.

    ارسال: بررسی مهم ترین اطلاعات

    قبل از ارسال خبرنامه، باید یک بار دیگر عوامل مهم را بررسی کنید:

    زمان اعزام

    تاریخ و زمان ارسال باید با گروه هدف مربوطه مطابقت داشته باشد. به بهترین وجه می توان بین ساعات کاری فعلی ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر با مشتریان B2B تماس گرفت. برای کاربران خصوصی باید در عصر یا آخر هفته نامه نوشت.

    فرستنده و موضوع صحیح

    موضوع و فرستنده اولین چیزهایی هستند که گیرنده می بیند. اگر این موارد مشکوک به نظر می رسند، نامه شما به سرعت خود را در سطل زباله پیدا می کند. بنابراین آدرس فرستنده باید توصیفی و واضح باشد که با درج نام شرکت در آن می توان به آن دست یافت. موضوع نیز باید واضح باشد. جمله بندی جذاب، گیرنده را تشویق می کند که نامه را باز کند، در حالی که عبارات خالی و بسیاری از علائم نگارشی آنها را به تعویق می اندازد. تنها با 40 تا 50 کاراکتر، باید در مورد تبلیغات و مراجع پیوند شفاف باشید.

    گروه هدف مناسب

    اکثر برنامه ها امکان ایجاد لیست های پستی مختلف را فراهم می کنند تا بتوانید انتخاب کنید که به کدام گروه هدف بپردازید. قبل از ایجاد خبرنامه باید گروه هدف مشخص شود. قبل از ارسال بررسی کنید که گروه گیرنده مناسب انتخاب شده باشد.

    اجزای مهم هر خبرنامه

    هنگام ثبت نام در خبرنامه، فرآیند انتخاب دوگانه بسیار مهم است. به همان اندازه مهم است که مشتری امکان لغو اشتراک را داشته باشد. همچنین شما موظف به اضافه کردن یک سلب مسئولیت هستید که معمولاً در قسمت فوتر قرار می گیرد.

    یک ایمیل آزمایشی ارسال کنید

    قبل از ارسال خبرنامه، باید نحوه ارائه و عملکرد آن را بررسی کنید و ببینید آیا پیوندها کار می کنند یا خیر. ارائه می تواند از سرویس گیرنده ایمیل به سرویس گیرنده ایمیل متفاوت باشد. اینها باید در نظر گرفته شوند، همانطور که نمایشگر تلفن همراه باید در نظر گرفته شود. اکثر ایمیل ها و خبرنامه ها در دستگاه های تلفن همراه باز می شوند. این تغییر در رفتار کاربر باید در استراتژی بازاریابی ایمیلی شما در نظر گرفته شود. طرح‌های واکنش‌گرا به اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش واکنش نشان می‌دهند و نسخه خبرنامه مناسب دستگاه خود را به کاربر نشان می‌دهند. نامه آزمایشی همچنین باید مشخص کند که آیا نمایشگر در دستگاه های مختلف به درستی نشان داده می شود یا خیر.

    اندازه گیری و بهینه سازی موفقیت

    راه حل های نرم افزاری مختلف برای بازاریابی ایمیلی امکان اندازه گیری دقیق موفقیت و بهینه سازی مداوم کمپین های خبرنامه را فراهم می کند. تمام ارقام مهم ارسال خبرنامه از طریق ردیابی یکپارچه ارائه می شود:

    • نرخ تحویل
    • نرخ باز شدن
    • نرخ کلیک
    • نرخ لغو اشتراک
    • نرخ تبدیل

    به لطف این ارقام، هر کسب و کاری می تواند دقیقا بررسی کند که آیا طراحی و محتوای خبرنامه مطابق با گروه هدف تهیه شده است یا خیر. کم کم می توانید ایمیل خود را بهبود بخشیده و بهینه سازی کنید تا استراتژی بازاریابی ایده آلی را برای گروه های گیرنده مختلف ایجاد کنید. یک روش مطلوب برای بهینه سازی خطوط موضوعی یا محتوا، تست AB است. اینجاست که دو نسخه از یک خبرنامه ارسال می‌شود و واکنش‌ها به هر دو ایمیل پس از آن با هم مقایسه می‌شوند.

    یک عنصر دائمی از برنامه بازاریابی

    به عنوان یک ابزار بازاریابی کلاسیک، بازاریابی ایمیلی باید یک عنصر دائمی از هر برنامه بازاریابی جامد باشد. بازاریابی ایمیلی اندیشیده شده، با پشتیبانی از ابزارهای مناسب، منجر به تماس فردی با مشتری و موفقیت طولانی مدت می شود. این نوع بازاریابی آنلاین از طریق شخصی سازی به درستی پایدار می شود. این چیزی بیش از آدرس های شخصی و بخش بندی است. بازاریابی گفتگو زمانی به خوبی کار می کند که هر گفتگو سفارشی شده باشد و حاوی اطلاعات دقیقی باشد که هر مشتری به دنبال آن است. راه حل های نرم افزاری حرفه ای این سرمایه گذاری را تسهیل می کند.

    در کتاب راهنمای ما خلاصه ای از ابزارهای مختلف بازاریابی ایمیلی را خواهید یافت.

    بازاریابی ایمیلی چیست

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    About The Author