• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    آموزش تغییر دامنه : با روش آسان و سریع

    آموزش تغییر دامنه

    برای دسترسی به یک وب سایت، کاربران اینترنت باید یک دامنه منحصر به فرد وارد کنند. این آدرس‌های اینترنتی همچنین بر درک کاربران از حضور آنلاین تأثیر می‌گذارند – برای مثال، دامنه ممکن است یک موضوع مرکزی را نشان دهد یا بر نام شرکت یا برند تأکید کند.

    اگر از آدرس وب سایت خود ناراضی هستید، مطمئناً می توانید نام دامنه خود را در هر زمان تغییر دهید. برای این کار فقط باید یک دامنه جدید ثبت کنید و آن را به وب سایت خود پیوند دهید. اگر دامنه انتخابی قرار است از رتبه بالای موتور جستجوی دامنه قدیمی شما بهره مند شود، باید هنگام تغییر مسیر دامنه، تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را نیز در نظر بگیرید.

    آموزش تغییر دامنه : تفاوت بین تغییر دامنه و انتقال دامنه

    تغییر دامنه به جایگزینی آدرس اینترنتی وب سایت اشاره دارد که در درجه اول فقط بر نام دامنه تأثیر می گذارد. بنابراین تغییر دامنه به طور قابل توجهی با انتقال دامنه متفاوت است.

    هنگامی که یک انتقال دامنه اتفاق می افتد، کاربران ارائه دهنده اینترنت را تغییر می دهند. به این معنی که کل وب سایت (از جمله آدرس) به یک سرور جدید منتقل می شود. در اینجا، تغییر یا ثبت دامنه جدید به سادگی یک گزینه اضافی است (معمولاً می توان مستقیماً برای یک دامنه جدید به ارائه دهنده جدید درخواست داد). با این حال، تغییرات دامنه صرفاً در مورد تغییر آدرس وب سایت است. به این معنی که ارائه دهنده به طور کلی مانند قبل باقی می ماند. در اینجا خلاصه ای از تفاوت ها آورده شده است:

    • انتقال دامنه: ارائه دهنده اینترنت تغییر می کند – بنابراین انتقال دامنه اغلب به عنوان تغییر در ارائه دهندگان در نظر گرفته می شود. حضور وب و دامنه در نتیجه به یک وب سرور جدید منتقل می شود. در اینجا نحوه کار را با جزئیات بیشتر بیابید.
    • تغییر دامنه: در اینجا آدرس وب (دامنه) تغییر می کند. با تغییر دامنه، یک وب سایت موجود به یک دامنه جدید پیوند داده می شود.

    آموزش تغییر دامنه : آیا باید نام دامنه خود را تغییر دهید؟

    دلایل دریافت یک آدرس وب جدید اغلب بسیار پیش پا افتاده است. به عنوان مثال، ممکن است اپراتور وب سایت به سادگی آدرس وب فعلی خود را دوست نداشته باشد (دیگر)، یا شاید وب سایت تغییر جهت داده باشد و نام آن دیگر مرتبط نباشد. در مواردی مانند این، نام دامنه به سادگی با محتوای وب سایت مطابقت ندارد.

    با این حال، تغییرات دامنه همچنین می تواند ناشی از یک نام تجاری یا نام شرکت جدید باشد که باید در آدرس وب آن منعکس شود، یا از خرید دامنه سئو دوستانه تر، که نوید جذب بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت می دهد. علاوه بر این، بسیاری از دامنه‌های سطح بالای جدید می‌توانند آدرس‌های وب را با دامنه جغرافیایی، موضوعی یا صنعت خاص‌تر ارائه دهند. اپراتورهای وب سایت با استفاده از یک دامنه سطح بالای قدیمی که می خواهند از این فرصت استفاده کنند نیز باید تغییر دامنه را ثبت کنند.

    اگر متوجه شدید که محتوایی را برنامه‌ریزی کرده یا ایجاد کرده‌اید که با مضامین وب‌سایت ناسازگار است، تغییر دامنه می‌تواند پاسخ کاملی را ارائه دهد، اما همیشه بهترین راه‌حل نیست. گاهی اوقات، فقط تنظیم بخشی از وب سایت کافی است. این بستگی به میزان انحراف محتوای جدید از قبلی دارد. بنابراین، همیشه باید قبل از شروع فرآیند بررسی کنید که آیا تغییر دامنه واقعاً ضروری است یا خیر. اگر محتوای جدید اساساً با هویت وب سایت و نام دامنه سازگار باشد، گسترش حضور وب با زیر دامنه ها یا زیرپوشه ها اغلب یک جایگزین قوی است. با این حال، اگر یک مفهوم کاملاً جدید برای محتوای وب سایت خود پیشنهاد می کنید و نام دامنه فعلی دیگر مناسب نیست، منطقی است که آدرس وب خود را تغییر دهید.

    آموزش تغییر دامنه : تغییر دامنه چگونه کار می کند؟

    متأسفانه، شما نمی توانید به سادگی دامنه خود را با ارائه دهنده اینترنت یا ثبت کننده ای که آدرس وب شما را ارائه کرده است تغییر دهید. هنگامی که یک آدرس وب از ICANN – بالاترین مرجع در صنعت تخصیص دامنه – به پایگاه داده یک سیستم نام دامنه ارائه می شود، نمی توان آن را در یک لحظه تغییر داد. یک دامنه فقط می تواند به مالک دیگری منتقل شود یا حذف شود. بنابراین همیشه باید یک دامنه جدید را ایمن کنید و آن را با حضور وب خود متصل کنید.

    آموزش تغییر دامنه : ثبت دامنه

    قبل از تغییر دامنه واقعی، باید حقوق مربوط به آدرس وب را که می خواهید برای وب سایت خود استفاده کنید، داشته باشید. پس از یافتن و ثبت نام دامنه مناسب، فقط باید آدرس جدید را به وب سایت پیوند دهید. تغییرات گسترده در بسته میزبانی شما و محتوای وب سایت ضروری نیست زیرا محتوا و چارچوب وب سایت اساساً یکسان است. با این حال، برخی تنظیمات در تنظیمات وب سرور باید انجام شود تا حضور وب به دامنه جدید منتقل شود.

    پیکربندی وب سرور

    با برخی از سیستم های مدیریت محتوا (مانند وردپرس و TYPO3، می توانید تنظیمات را در باطن تغییر دهید تا محتوای وب سایت را با دامنه جدید پیوند دهید. برای برخی از CMS ها، افزونه های ویژه ای نیز وجود دارد که انتقال آسان از یک آدرس وب به آدرس اینترنتی را تسهیل می کند. در اینجا درباره گزینه ها و افزونه های تغییر نام دامنه وردپرس بیشتر بدانید.

    اما حتی اگر یک CMS یا افزونه برخی از مراحل فرآیند تغییر دامنه را حذف کند، باز هم باید برخی از فرآیندهای تنظیم داخلی را به صورت دستی انجام دهید. جزئیات هر فرآیند بسته به نرم افزار مورد استفاده بسیار متفاوت است. با این حال، چند روش اساسی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

    • پیکربندی وب سرور باید برای دامنه جدید تنظیم شود.
    • اگر می خواهید یک انتقال رمزگذاری شده محتوای خود را انجام دهید، همچنین به یک گواهینامه SSL جدید نیاز دارید. می توانید یکی از این موارد را از ارائه دهنده خود درخواست کنید و کلید عمومی را روی وب سرور خود نصب کنید.
    • در صورت لزوم، می توانید قوانین بازنویسی شده خود را تطبیق دهید. اگر صفحات وب را با قوانین حمل و نقل تغییر نام داده و تغییر مسیر دهید، باید تغییرات مربوطه را در فایل htaccess. اعمال کنید.

    انتقال رتبه بندی موتورهای جستجو به دامنه جدید

    اگر فقط تغییر دامنه را از طریق پیکربندی وب سرور توضیح داده شده در بالا انجام دهید، با مشکل زیر مواجه خواهید شد: در حالی که ممکن است تحت آدرس جدید قابل دسترسی باشد، موتورهای جستجو حضور آنلاین را به عنوان یک وب سایت کاملاً جدید در نظر می گیرند و در نتیجه جایزه دریافت می کنند. به همین ترتیب رتبه پایینی در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارد.

    اما تغییر نام دامنه شما لزوماً به معنای از دست دادن همه چیزهایی نیست که با آدرس وب قبلی خود ساخته اید. تا زمانی که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو رتبه منفی یا جریمه نشده باشد، و بتواند به جایگاه خوبی در صفحات نتایج دست یابد، هنگام جابجایی آدرس های وب باید جنبه های سئو را بررسی کنید. در غیر این صورت، خطر از دست دادن رتبه ای را که به همراه دامنه قدیمی خود به دست آورده اید، خواهید داشت.

    برای حفظ رتبه گوگل خود باید چه کاری انجام دهید:

    • برای شروع، به کنسول جستجوی گوگل (که قبلا به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می شد) دسترسی داشته باشید. در اینجا از شما خواسته می شود دامنه جدید خود را تأیید کنید و آدرس وب سایت جدید خود را به اشتراک بگذارید. مهم است که از همان حسابی که برای ثبت دامنه قدیمی خود ایجاد کرده اید استفاده کنید.
    • اگر هنوز حقوق دامنه قدیمی را دارید، باید یک تغییر مسیر 301 به آدرس وب جدید تنظیم کنید. این بدان معنی است که بازدیدکنندگانی که سعی می کنند از طریق دامنه قدیمی به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، به طور خودکار به آدرس جدید هدایت می شوند. انجام این کار همچنین از هدایت هر صفحه ای که بازدیدکنندگان نشانک گذاری کرده اند به صفحات خالی جلوگیری می کند. نحوه راه اندازی تغییر مسیر دامنه را در این مقاله کشف کنید. البته، می توانید با درخواست حذف دامنه قدیمی توسط ارائه دهنده یا ثبت کننده، در هزینه نیز صرفه جویی کنید. با این حال، توصیه می شود حداقل تا زمانی که آدرس جدید ایجاد شود، صبر کنید. حداقل یک دوره حدود شش ماهه برای این کار توصیه می شود.
    • اکنون Google Search Console را دوباره باز کنید و نقشه سایت XML وب سایت را مشخص کنید تا خزنده وب Google بتواند حضور آنلاین شما را تجزیه و تحلیل کند. سپس باید درخواست خزیدن مجدد وب سایت را بدهید تا نمایه گوگل دامنه جدید را در سریع ترین زمان ممکن انتخاب کند.
    • در نهایت، مهم است که رتبه دامنه و وب‌سایت خود را طی چند هفته پیگیری کنید – گوگل به کاربرانی که وب‌سایت‌های بزرگی دارند توصیه می‌کند این مدت را تا حدود شش ماه افزایش دهند. ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند کنسول جستجوی گوگل می توانند به فرآیند نظارت کمک کنند.

    گذشته از این، نام دامنه از دیدگاه سئو بسیار ناچیز است.

    تاثیر بسیار کمی بر رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو دارد. بنابراین، باید مطمئن شوید که آدرس وب شما تا حد امکان مختصر و متناسب با مخاطب هدف باشد، در اولویت های اصلی شما قرار گیرد. در حالت ایده آل، دامنه باید به راحتی قابل یادآوری باشد و محتوای وب سایت را تا حد امکان نشان دهد.

    نکات دیگری که باید در نظر داشت

    تغییر نام دامنه شما در زمینه های زیر نیز تاثیر دارد:

    • اگر می خواهید یک نام دامنه جدید داشته باشید و از یک برنامه طراحی شده خاص مانند ابزار تجزیه و تحلیل وب یا پسوند CMS استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که اینها نیز باید در رابطه با آدرس اینترنتی جدید تنظیم شوند. همین امر در مورد کاربرانی که وب سایت آنها از یک تبلیغ کننده استفاده می کند نیز صدق می کند.
    • پیوندهای داخلی باید به طور کامل در ساختار دامنه ادغام شوند (و نه اینکه فقط از طریق تغییر مسیر ارسال شوند.)
    • به اپراتور لیستی از تمام وب سایت هایی که میزبان بک لینک به حضور وب شما هستند، بدهید و آنها را از URL جدید پست های پیوند شده مطلع کنید.
    • به یاد داشته باشید که آدرس های ایمیل خود را طوری تغییر دهید که با دامنه جدید شما مطابقت داشته باشند. تمام اطلاعات و هرگونه ذکری از مخاطبین ایمیل و آدرس اینترنتی خود (به عنوان مثال در امضای ایمیل خود، در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و کارت های ویزیت) به روز کنید.

    اگر تصمیم دارید نام دامنه خود را تغییر دهید، ابتدا باید روی تنظیم سرور وب سایت خود تمرکز کنید – در غیر این صورت حضور وب شما به هیچ وجه از طریق آدرس جدید قابل دسترسی نخواهد بود. در بسیاری از موارد، رتبه بندی ماشین جستجوی شما نیز در طول تغییر نام دامنه به آدرس جدید شما منتقل می شود. اگر تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی دامنه قدیمی شما سودآور بوده و توسط گوگل رتبه‌بندی مثبت داشته باشد، جایگاه خوب شما می‌تواند در درازمدت به دامنه جدید منتقل شود.

    آموزش تغییر دامنه

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    آموزش تغییر دامنه

    About The Author