بهترین فیلم های تایوانی
سینمای تایوان که به دلیل تاریخ مستمر مبارزه با سانسور دولتی و میزبانی از کارگردانان مشهور جهانی که فیلمهای متفکرانهتر و واقعیتر میسازند، قابل توجه است. به یک الهامبخش جهانی و یک بازیگر کلیدی در پیشرفت سینمای جهان تبدیل شده است. این کشور آسیای شرقی با فیلمسازانی مانند آنگ لی، ادوارد یانگ، تسای مینگ لیانگ و هو هسیائو هسین، شخصیتی بهطور قابل توجهی متمایز برای خود ساخته است. بهویژه بر خلاف همعصران خود در هنگکنگ و چین. و اگرچه انتخاب فیلمهای تایوانی در حال حاضر در نتفلیکس ممکن است به سمت سبکهای اصلی منحرف شود، اما قابلیت ارتباط و هسته احساسی حساس آنها همچنان منحصر به فرد است.
Man in Love (2021)
هیچ چیزی در مورد مرد عاشق – بازسازی فیلم کره جنوبی 2014 با همین نام – وجود ندارد که قبلاً ندیده باشید. اما این تکرار داستان عاشقانه بین یک زن مهربان و یک شرور در تجارت با گانگسترها و طلبکاران از ارزش های تولید بالایی بهره می برد که به تایوان کمک می کند علیرغم تیرگی داستان فیلم رمانتیک بماند. حتی در مورد پیشبینیپذیرترین ضربها نیز جدیت غیرقابل انکاری وجود دارد، و کمک میکند که داستان عشق در مرکز آن بیشتر شبیه یک پیوند گرمای لحظهای باشد که در زمانهای ناامید اقتصادی شکل گرفته است، و کمتر شبیه یک حمله ناگهانی شور و اشتیاق.
Late Life: The Chien-Ming Wang Story (2018)
اگرچه در هیچ موضوع مهمی در بیسبال یا ریشه های تایوانی قهرمان اصلی آن عمیق نمی شود، اما Late Life: The Chien-Ming Wang Story هنوز هم تماشای جالبی را ایجاد می کند. بیشتر به دلیل بحث های بسیار خاص خود در مورد بیسبال. بخشی از مستند ورزشی و بخشی مطالعه در مورد فیزیوتراپی، این فیلم هر گونه روایت در مورد استعداد و عظمت ذاتی را رد می کند و قصد دارد بیشتر بازیکنان بزرگ را آنطور که واقعا هستند به تصویر بکشد. ورزشکارانی که مجبور بوده اند سخت تمرین کنند و پیشرفت خود را با نیروی اراده محض حفظ کنند. و در مرکز، خود Chien-Ming Wang قرار دارد، یک غول ملایم و فروتن که یک سلبریتی ورزشی بعید اما با طراوت را می سازد.
American Girl (2021)
دختر آمریکایی 13 ساله را در حالی که از ایالات متحده به تایوان بازمیگردد دنبال میکند و سعی میکند فرهنگی را که ظاهراً متعلق به خودش است، درک کند. فن علاوه بر تلاشهای ناخوشایند اما قابل ربط برای درک هویت و دوران نوجوانی، برای ارتباط با مادرش لیلی نیز تلاش میکند، که مشکلات خود او را بیشتر از دختر نوجوانش دور میکند. اگر لیدی برد را دیده باشید، ممکن است کمی از کریستین و ماریون در فن و لیلی را بشناسید که آنها خود را درگیر یک جنگ بی پایان از احساسات می کنند. دعواهای آنها واقعاً خسته کننده است، اما فقط به دلیل واقعی بودن آنها.
به همان اندازه که گاهی اوقات دیدن برخورد آنها دردناک است، اما دینامیک عشق و نفرت آنهاست که انرژی عاطفی فیلم را شارژ می کند و تماشای آن را در نهایت غیرقابل مقاومت می کند.
Classmates Minus (2021)
کندتر و عجیبتر از بسیاری از کمدیهایی است که ممکن است به آنها عادت داشته باشید. اما هنوز هم دلهای زیادی در نحوه پیروی از امیدها و خواستههای از بین رفته شخصیتهای اصلیاش توسط Classmates Minus وجود دارد. در زیر تمام آرزوهای کلیشهای مردانه برای کنترل و برآورده کردن آرزوهای عاشقانه، ایدههای قدرتمندی در اینجا وجود دارد که چگونه یک اقتصاد خسته و فرهنگ سیاسی خستهشده میتواند افراد میانسالی را به افراد کاملاً متفاوت تبدیل کند. نویسنده/کارگردان، هوانگ هسین یائو، روایتی را برای فیلم خود ارائه میکند. اما به جای اینکه حواسپرتی یا خودپسند باشد، حرفهایش سطحی از همدردی لازم را به هر چیزی که روی پرده میبینیم اضافه میکند.
Eternal Summer (2006)
اگرچه تابستان ابدی نمی تواند به طور کامل با شخصیت های عجیب و غریب خود درگیر شود. شاید به دلیل انتشار آن در اواسط دهه 2000 – هنوز مطالعه شخصیت های جالب تری از آنچه شما انتظار دارید انجام می دهد. این عاشقانه بین سه دوست مدرسه ای بیش از این است که دو جفت عاشقانه را در برابر یکدیگر قرار دهند. احساسات ناخواسته، رازهای ناگفته و هویتهایی که دائماً در جریان هستند. تابستان ابدی را فقط به خاطر روشی که این افراد سعی میکنند حول احساسات یکدیگر برقصند، جذاب میکنند. و از آنجایی که با رنگهای خاموش فیلمسازی دیجیتال اولیه فیلمبرداری شده است، این داستان عاشقانهای است که به شکلی که به نظر میرسد غمگینتر میشود.
Dear Ex (2018)
Dear Ex یک درام خانوادگی است که به بررسی مسائل LGBT+ در تایوان معاصر می پردازد. به همان اندازه که فیلمی در مورد چگونگی کنار آمدن مردم با از دست دادن است، پرتره ای قدرتمند، دلچسب و صمیمی از رابطه بین جی و سونگ ژنگیوان و همه موانعی است که با آن روبرو هستند.
در حالی که مضامین Dear Ex سنگین هستند، کارگردان به لطف دیالوگ های طنز و شوخ، تجربه تماشا را برای مخاطب آسان می کند. در همین حال، تاریخچه بین جی و سونگ ژنگوان به شیوه ای بسیار زیبا و تقریباً شاعرانه آشکار می شود و در پایان فیلم متوجه می شویم که هرکسی نوع خود را می بخشد. روشی که شخصیتها بدون زحمت نشان میدهند که عشق چیزی فراتر از جنسیت است قابل تحسین است. و دیدن اینکه چگونه هر کسی در پایان فیلم بخشش خاص خود را میگیرد، چه از جانب خودش باشد و چه از جانب دیگران، بسیار عالی است.
Little Big Women (2020)
این ملودرام حساس و با ظرافت نشان میدهد که مرگ در خانواده نباید به همان عزاداری منجر شود که از فیلمها انتظار داریم. ممکن است اصلاً غم و اندوه واقعی وجود نداشته باشد. اما وقتی اعضای مختلف خانواده دوباره دور هم جمع میشوند و درگیریهای شخصی خود را با خود به همراه میآورند، ناگهان غم و اندوه کوچک همه فضا را پر میکند و مسیر بهبودی حتی نامرتبتر میشود. Little Big Women همه اینها را با لمسی کمرنگ و اجرای درخشان و طبیعتگرایانه بازیگرانش درک میکند. این یک ادای احترام محبت آمیز به نسل های زنان سرسخت و پیچیده است که اغلب یک خانواده را در کنار هم نگه می دارند.
بهترین فیلم های تایوانی : Your Name Engraved Herein (2020)
نام شما حک شده در اینجا یک فیلم غم انگیز و احساسی است که در سال 1987 و درست زمانی که حکومت نظامی در تایوان به پایان می رسد. این فیلم به بررسی رابطه بین جیا هان و بردی، دو پسر در یک مدرسه کاتولیک می پردازد که در یک رابطه عاشقانه هستند. این فیلم به همجنسجنسهراسی و انگ اجتماعی در جامعه میپردازد که فضایی تیره و تار و نسبتاً افسردهکننده را تداعی میکند که بر زیباییشناسی زمینی فیلم تأکید میشود. در روایت و دیالوگ فیلم یک خامی وجود دارد که با بازیهای خام موفق بازیگران اصلی برجسته میشود. نام شما حک شده در اینجا لطیف و همچنین دلخراش است و گهگاه شادی دوران جوانی را به تصویر می کشد.
بهترین فیلم های تایوانی : The Falls (2021)
تمام خلاصههایی که در اینترنت انجام میشوند به شما اطلاع نمیدهند که The Falls در اوج بحران COVID-19 اتفاق میافتد. این فیلم مطمئناً به این شکل به بازار عرضه میشود، با پوسترهای تجاری که سرنخها را با ماسکهای صورت در همه جا نشان میدهند و از نظر اجتماعی از جمعیت تار فاصله گرفتهاند.
اما جالب اینجاست که The Falls فقط یک داستان موقعیتی و دوران همه گیر نیست. بیش از هر چیز دیگری، داستان پین ون و شیائو جینگ، مادر و دختری را روایت میکند که علیرغم اینکه قبلاً زندگی راحتی داشتند، اکنون با شرایط نامساعدی (که تشدید شده است، اما کاملاً ناشی از همهگیری نیست) روبرو هستند. اکنون، آنها مجبور هستند که زندگی را فقط با یکدیگر بگذرانند، و در انزوایی که از بقیه دنیا ایجاد میکنند، پیوندی واقعی و دلخراش ایجاد میکنند که هر یک و همه اعضای خانواده بلافاصله تشخیص میدهند و شاید حتی با آن همدردی میکنند.
بهترین فیلم های تایوانی : A Sun (2019)
در The Sun، یک خانواده چهار نفره با تراژدی پس از تراژدی مواجه میشوند که با حبس ناگهانی سان جوانتر A-ho آغاز میشود. مادر دلسوز است، اما پدر از او دوری میکند، زیرا او تصمیم میگیرد تمام محبت خود را به سمت A-hao، برادر بزرگتر، و بهجای تعقیبهای مدرسه پزشکی او بپردازد. سپس مضامین جنایت، مجازات، خانواده و رستگاری در قابهای زیبا و رنگهای مسحورکننده با کارگردانی چونگ مونگ هونگ به عنوان فیلمبردار فیلم بررسی میشوند.
با وجود خودش، The Sun هرگز در قلمرو ملودرام کلیشه ای قرار نمی گیرد. مضامین سنگین آن با بازیگری طبیعت گرایانه و نماهای شاعرانه تضعیف شده است که نتیجه آن فیلمی عمیقاً احساسی اما متعادل است. The Sun که از نظر معنا و زیبایی غنی است، مطمئناً مدتها پس از اولین ساعت شما با شما خواهد ماند.
بهترین فیلم های تایوانی
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !