• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    مجنتو چیست ؟

    مجنتو چیست ؟

    Magento یک راه حل نرم افزاری برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی حرفه ای است. سیستم منبع باز در سال 2008 راه اندازی شد و eBay آن را سه سال بعد در سال 2011 تصاحب کرد. در سال 2015، این شرکت حقوق مالکیت را به شرکت انگلیسی Permira فروخت. تولید توسط شرکتی به همین نام، Magento Inc. (که قبلاً Varien شناخته می شد) انجام شد.

    از آنجایی که فایل‌های اصلی مجنتو تحت مجوز نرم‌افزار باز (OSL) به صورت رایگان در دسترس هستند، افزونه‌ها و قالب‌های رایگان زیادی توسط انجمن مجنتو ایجاد شده‌اند که می‌توانند برای گسترش دامنه عملکردهای فروشگاه وب شما استفاده شوند. همچنین می توانید بسیاری از برنامه های افزودنی مبتنی بر هزینه را از توسعه دهندگان متخصص در Magento بیابید یا Magento Connect را بررسی کنید، که یک بازار برنامه افزودنی است که در آن اطلاعاتی در مورد CRM، ERP، پردازش پرداخت، حسابداری، و حمل و نقل و موارد دیگر خواهید یافت.

    نسخه های اخیر Magento عمدتاً بر اساس چارچوب Zend هستند و بنابراین به نسخه 5.5.22 زبان برنامه نویسی، PHP نیاز دارند. MySQL (نسخه 5.6 و بالاتر) برای پایگاه داده و لینوکس (x86-64) به عنوان سیستم عامل مورد نیاز است. برای سرورهای وب، باید از Apache (2.2 یا 2.4) یا nginx (1.8 و بالاتر) استفاده کنید.

    مجنتو چیست ؟ و محبوبیت آن

    Magento یک انتخاب محبوب در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیک است و بیش از 200000 خرده فروش آنلاین از آن استفاده می کنند که برابر با 1 در 4 کسب و کار است. سهولت استفاده و طیف گسترده ای از عملکردها به میزان قابل توجهی به محبوبیت آن کمک می کند. این واقعیت که می تواند به خوبی مقیاس پذیر باشد به این معنی است که فروشگاه هایی با طیف کمی از محصولات می توانند از این پلت فرم استفاده کنند. اگر این محدوده رشد کند، Magento را می توان تطبیق داد، که شما را از دردسر تغییر پلتفرم نجات می دهد. همچنین می‌تواند توسط غیرتوسعه‌دهنده‌ها استفاده شود و حتی اگر گیر کردید، انجمن Magento برای کمک به آن‌ها آماده است.

    Magento همچنین رویدادهای جهانی مانند کنفرانس سالانه تجارت الکترونیکی خود را با نام “تصور الکترونیکی تجارت” را که از سال 2011 برگزار می شود برگزار می کند. هدف در میان 600 تاجر، شریک و توسعه دهنده Magento، به اشتراک گذاشتن ایده ها و داشتن فرصت شبکه سازی است.

    رویداد دیگر «Magento Live» است که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند درباره پلتفرم و همچنین هرگونه اخبار تجارت الکترونیک اطلاعات بیشتری کسب کنند. بزرگترین رویدادهای Magento Live در استرالیا، بریتانیا و فرانسه برگزار می شود.

    ویژگی های مجنتو چیست ؟ : چه چیزی نرم افزار را متفاوت می کند؟

    مجنتو یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاه اینترنتی معمولی نیست. این به طور خاص برای یک راه حل تجارت الکترونیک طراحی شده است. این در طیف عملکردهای پلت فرم منعکس شده است. Magento از نظر ویژگی های بنیادی خود بسیار شبیه هر CMS دیگری است و حتی ساختار مدولار معمولی با قابلیت گسترش دارد. با این حال، کاربران به سرعت متوجه خواهند شد که این نرم افزار فقط برای مدیریت محتوای قدیمی وب سایت نیست. بلکه به طور خاص بر فروشگاه های وب تمرکز دارد. طیف متنوعی از ویژگی‌ها به سمت بازاریابی، مدیریت محصول، مدیریت مشتری و روش‌های پرداخت آنلاین تنظیم شده‌اند. در حالی که سیستم‌های قابل مقایسه باید ابتدا ارتقا داده شوند تا به درستی برای راه‌اندازی این فروشگاه‌های وب مجهز شوند. به همین دلیل است که توسعه دهندگان Magento را به عنوان یک CMS خارج از جعبه برای فروشگاه های وب می بینند.

    مهمترین ویژگی های نرم افزار مجنتو چیست ؟

    سئو یک موضوع اصلی برای همه فروشگاه های وب است. به همین دلیل است که Magento دارای ویژگی های بسیاری است که به کاربران کمک می کند تا به آن نقاط برتر در صفحات نتایج موتور جستجو دست یابند. به عنوان مثال، این سیستم می‌تواند به طور خودکار URLها و نقشه‌های سایت مناسب موتور جستجو (نمای کلی ساختار سلسله مراتبی تمام صفحات فروشگاه وب) و همچنین آماری در مورد رایج‌ترین عبارات جستجویی وارد شده توسط مشتریان برای یافتن فروشگاه شما ایجاد کند. علاوه بر این، می توانید به راحتی اطلاعات متا را برای تمام صفحات دارای محصولات، دسته ها و محتوا تعریف کنید. با پشتیبانی از Google Content API for Shopping، همچنین می توانید به محصولات خود اجازه دهید در نتایج جستجوی Google Shopping ظاهر شوند.

    بازاریابی و خدمات مشتری مجنتو چیست ؟

    به لطف طیف متنوعی از منابع نرم افزار، بازاریابی یک فروشگاه اینترنتی Magento CMS نمی تواند ساده تر باشد. می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد و صادرات کارت‌های هدیه و کدهای تبلیغاتی برای کمپین‌های مختلف (مانند خبرنامه، رسانه‌های چاپی و غیره) استفاده کنید. کاربران همچنین می توانند موارد مرتبط را پیشنهاد دهند و محصولاتی را که اخیراً مشاهده کرده اند را نشان دهند. با Magento، امکان ایجاد نظرسنجی وجود دارد، و علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند به مشتریان این امکان را بدهند که محصولات را توصیه کنند یا لیست آرزوها را برای دوستان ارسال کنند. علاوه بر این، پیاده‌سازی یک سبد خرید که در چندین دستگاه قابل دسترسی باشد، شانس تکمیل تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

    مدیریت کاتالوگ و محصول مجنتو چیست ؟

    یکی از بزرگترین ویژگی های تعیین کننده نرم افزار مجنتو، تنوع زیاد روش ها برای طراحی کاتالوگ شما از جمله محصولات جداگانه است. برای مثال، می‌توانید دسته‌های مختلف محصولات را به‌صورت جداگانه پیکربندی کنید یا فیلترهای جستجو را اضافه کنید (یعنی فیلتر بر اساس محدوده قیمت). ویژگی های Magento همچنین شامل توابع جستجو مانند تکمیل خودکار و عملکردهای روز و نظر است. می‌توانید با افزودن چندین تصویر، جزئیات بیشتری را در کاتالوگ خود ارائه دهید و اطلاعاتی درباره قیمت‌های عمده یا تعداد اقلام موجود در انبار ارائه دهید. با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری فیس بوک و عملکرد زوم، می توانید تصاویر محصول خود را تعاملی تر کنید.

    تسویه حساب و روش های پرداخت مجنتو چیست ؟

    با Magento، می توانید انتخاب کنید که به مشتریان خود پرداخت یک صفحه را ارائه دهید . اینجاست که کل فرآیند پرداخت در یک صفحه نمایش داده می شود. این به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که آیا کاربران باید ابتدا به عنوان یک مشتری جدید ثبت نام کنند یا اینکه می توانند به عنوان مهمان ادامه دهند. به منظور ایمن نگه داشتن داده ها، Magento پشتیبانی از گواهینامه های SSL را برای هر دو فرآیندهای front-end و back-end ارائه می دهد. مشتریان می توانند سبد خرید خود را ذخیره کنند و در مورد هزینه حمل و نقل و مالیات اطلاعات کسب کنند. همچنین می‌توانید گزینه‌های پرداخت مختلفی از جمله انتقال بانکی، بدهی مستقیم، پرداخت کارت اعتباری، PayPal و Amazon Payments ارائه دهید. روش های پرداخت بیشتر را می توان در هر زمان از طریق برنامه های افزودنی ادغام کرد.

    جهانی شدن

    با استفاده از ارزهای بین‌المللی و نرخ‌های مالیاتی و همچنین کاراکترهای زبان خارجی و متنی که از راست به چپ خوانده می‌شود، می‌توانید محصولات خود را به مخاطبان جهانی ارائه دهید. متون محصول و دسته را می توان به زبان های مختلف وارد کرد و نمایش داد. اگر می‌خواهید محدوده خود را به کشورهای خاصی محدود کنید، می‌توانید با تعیین آدرس‌های صورت‌حساب مجاز یا تنظیم خط‌مشی‌هایی درباره افرادی که می‌توانند حساب‌های کاربری ایجاد کنند، مناطق هدف خود را تعریف کنید. (گزینه دوم فقط در صورتی کار می‌کند که به کاربران اجازه خرید محصولات به عنوان مهمان را ندهید).

    تجارت سیار

    دستگاه های تلفن همراه نقش پشتیبانی را در تجارت الکترونیک بر عهده گرفته اند. بنابراین، پشتیبانی از برنامه‌های بومی برای iOS و Android که می‌توانند به‌روزرسانی‌ها (یعنی تبلیغات) را در زمان واقعی دریافت کنند، مهم‌تر از همیشه است. به لطف HTML5 موبایل، که به طور خودکار محتوا را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه می کند، سایت دسکتاپ Magento شما کاملاً با صفحه نمایش و نیازهای هر دستگاه قابل حمل سازگار می شود. این زبان برنامه نویسی همچنین شما را قادر می سازد تا عملکردهای خاصی از جمله بزرگنمایی، کشیدن و رها کردن در سبد خرید و چند لمس را اجرا کنید.

    Magento CMS: پیچیدگی با راحتی کاربر بالا

    ویژگی‌های فهرست‌شده در اینجا نشان می‌دهد که چرا نرم‌افزار Magento تا این حد محبوب است، اگرچه آنها همچنین پیچیدگی برنامه منبع باز را نیز نشان می‌دهند. در حالی که کاربران باتجربه CMS اغلب از تنوع Magento ابراز خوشحالی می کنند، مبتدیان ممکن است در ابتدا مشکلاتی را تجربه کنند.

    این یک مشکل رایج است، زیرا نرم افزار رایگان اغلب عملکرد را در اولویت قرار می دهد، در حالی که قابلیت استفاده، اگرچه بی اهمیت نیست، در رتبه دوم قرار می گیرد. بنابراین Magento یک CMS خارج از جعبه است – تا زمانی که کاربران قبلاً از سیستم های قابل مقایسه مطلع باشند و برای آشنایی با برنامه زمان بگذارند. تنها با صرف زمان برای درک برنامه، کاربران می توانند به تدریج نحوه استفاده از بسیاری از عملکردها و متعاقباً نحوه نگهداری روزانه از فروشگاه آنلاین Magento را بیاموزند. این پیچیدگی همچنین می تواند بر نیازهای سخت افزاری تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که Magento در میان نرم افزارهای گران قیمت سبد خرید قرار دارد.

    با این حال، این برنامه محبوب همچنین مزایای زیادی را ارائه می دهد، به خصوص با توجه به راحتی کاربر.

    یک پنل مدیر مرکزی مدیریت چندین فروشگاه وب را به طور همزمان و توزیع نقش ها و حقوق کاربر به صورت فردی امکان پذیر می کند. ویژگی های Magento همچنین به کاربران این امکان را می دهد که مشتریان خود را همیشه در اولویت قرار دهند. به عنوان مثال، این پلتفرم گزارش های دقیقی در مورد گردش مالی، بررسی محصول، محصولات پربازدید یا فروخته شده، استفاده از کدهای تبلیغاتی و موارد دیگر در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این، نرم افزار منبع باز از کاربران در پردازش سفارشات پشتیبانی می کند. این برنامه به کاربران راهی آسان برای بررسی و ویرایش سفارشات دریافتی، ایجاد و چاپ فاکتورها و همچنین تنظیم پیام های ایمیل خودکار برای سفارشات می دهد.

    مجنتو چیست ؟ : قالب ها و پسوندها

    توسعه پذیری یکی از بزرگترین نقاط قوت مجنتو است. از زمان انتشار آن، هزاران افزونه پدیدار شده است که با کد برنامه رایگان و ساختار ماژولار امکان پذیر شده است. اما برای درک واقعی برنامه، مهم است که ابتدا تفاوت‌های قالب‌های مجنتو (که بیشتر آن‌ها را می‌توانید در «موضوعات مجنتو» پیدا کنید) و پسوندهای مجنتو یاد بگیرید.

    مورد دوم، مشخصات پلت فرم معمولی و کاربردی را تشکیل می دهد، که می تواند برای اضافه کردن گزینه های پرداخت بیشتر یا یک تابع تأیید سن، به عنوان مثال، استفاده شود. از سوی دیگر، قالب‌های مجنتو بر روی چیدمان فروشگاه وب تأثیر می‌گذارند و به کاربران این امکان را می‌دهند که در ساختار و طراحی سایت خود آزادتر و تخیلی‌تر باشند. در بازار مجنتو، افزونه‌ها و تم‌های مفیدی را برای جدیدترین نسخه مجنتو پیدا خواهید کرد. همچنین افزونه های زیادی برای نسخه های قدیمی CMS موجود است که می توانید آنها را در Magento Connect بیابید.

    انجمن، تجارت یا Enterprise Cloud Edition؟

    سه نسخه از Magento در وب سایت توسعه دهندگان موجود است:

    • Community Edition
    • Commerce (On-Premises) Edition
    • Enterprise Cloud Edition

    نسخه Community شامل کد منبع است که شامل دسترسی نیز می شود و برای دانلود رایگان در دسترس است.

    پسوندها و میزبانی سیستم به عهده کاربر است. برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای کوچک، این می‌تواند فرصتی برای کاهش هزینه‌ها در اجرای روزانه فروشگاه اینترنتی شما باشد. اگرچه به تلاش زیادی از طرف کاربر نیز نیاز دارد. نسخه Community را می توان در هر زمان به نسخه Enterprise یا Enterprise Cloud ارتقا داد.

    با توجه به هزینه های صدور مجوز، نسخه تجاری (در محل) (که قبلاً به عنوان نسخه Enterprise شناخته می شد) نسخه جامع تری از نسخه انجمن را با پسوندهای فنی ارائه می دهد. چندین مزیت، یعنی عملکرد بهبود یافته آن را ارائه می دهد. این نسخه شامل ذخیره سازی کش و ذخیره سازی رسانه جداگانه در قالب یک CDN و همچنین یک پایگاه داده میزبانی شده است. رمزگذاری AES-256 داده ها، توابع پشتیبان گیری، و پل پرداخت امن Magento (هسته پلت فرم را از توابع پرداخت جدا می کند) امنیت بیشتری را تضمین می کند. این برنامه همچنین شامل به روز رسانی خودکار و پشتیبانی 24 ساعته از تیم مجنتو است. این نسخه یک راه حل عالی برای فروشگاه های اینترنتی تاسیس شده با بودجه بالاتر است.

    Enterprise Cloud Edition را می توان به عنوان یک راه حل معمولی پلتفرم به عنوان یک سرویس مشاهده کرد. مزایای نسخه معمولی Magento Enterprise توسط یک محیط میزبانی ابری کاملاً متناسب افزایش یافته است. ابزارهای عملکرد اضافی و مقیاس پذیری نامحدود راه را برای آینده ای موفق برای فروشگاه آنلاین شما هموار می کند. مقیاس رشد فروشگاه شما کاملاً نامربوط است، به این معنی که با مشکلات سخت افزاری (یعنی مجبور به تغییر سرور) مواجه نمی شوید، حتی اگر در ترافیک جهش داشته باشید.

    مجنتو چیست ؟ به عنوان یک راه حل بلند مدت تجارت الکترونیک

    Magento با تطبیق پذیری خود یک CMS است که یک انتخاب عالی برای کارآفرینان نوپا و اپراتورهای فروشگاه اینترنتی معتبر است. با یک جامعه بسیار فعال و طیف عالی پیشنهادات آن برای مشاغل کوچک و بزرگ، معماری نرم افزار ماژولار پروژه منبع باز به طور کامل بررسی شده است. تعداد زیادی برنامه افزودنی برای بهبود طیف قابل توجه عملکردها ایجاد شده است. با این حال، تطبیق پذیری نرم افزار هزینه دارد. هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین مجنتو، هم پیچیدگی و هم هزینه نرم افزار به سمت بالاترین طیف است. اگر بودجه لازم را دارید و می توانید مدتی را صرف آشنایی با برنامه کنید، مطمئن باشید که با نرم افزار مجنتو به موفقیت خواهید رسید.

    Magento بر خلاف سایر CMS ها مانند وردپرس که یک CMS همه جانبه در نظر گرفته می شود، به طور خاص برای تجارت الکترونیک ساخته شده است، اما در مورد تجارت الکترونیک کاملاً ارائه نمی دهد. Enterprise Cloud Edition حتی برای پیشرفت‌های آینده نیز مجهز شده است. Magento Commerce در آوریل 2016 با تمرکز اصلی SEO منتشر شد. این می‌تواند URL‌های مناسب سئو، نقشه سایت گوگل، متا کلمات کلیدی سفارشی‌سازی شده و توضیحات ایجاد کند و پیدا کردن محصولات آنلاین را برای مشتریان شما آسان‌تر کند.

    در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا Magento یک انتخاب عالی در تجارت الکترونیکی است:

    • مشتری مداری: به تجار این امکان را می دهد که تجربه مشتریان خود را علامت گذاری کنند زیرا رفتار مشتری دائما در حال تغییر است.
    • سئوی پیشرفته: به صاحبان فروشگاه‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌هایی که به شما امکان می‌دهد URL/کلمات کلیدی را بهینه کنید و همچنین نقشه سایت، قطعه‌های غنی، تگ‌های ALT تصویر و غیره را به رتبه‌بندی محصولات خود ارتقا دهند.
    • برنامه‌های افزودنی: Magento دارای بزرگترین مجموعه برنامه‌های افزودنی در جهان است، به این معنی که می‌توانید با رشد کسب‌وکارتان ویژگی‌های بیشتری اضافه کنید و پلتفرم را مطابق میل خود سفارشی کنید.
    • انجمن: بیش از 150000 توسعه‌دهنده و مبتکر روزانه روی این پلتفرم کار می‌کنند، و همچنین یک وب‌سایت پرسش و پاسخ ارائه می‌کنند که در صورت نیاز می‌توانید از آن کمک بخواهید.
    • یکپارچه‌سازی: مجنتو با صدها ارائه‌دهنده نرم‌افزار همکاری می‌کند که منجر به بسیاری از امکانات یکپارچه‌سازی می‌شود که دسته‌هایی مانند ایمیل، ابزارهای مهاجرت، پرداخت، و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و غیره را پوشش می‌دهد.

    مجنتو چیست ؟

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    مجنتو چیست ؟

    About The Author