نحوه انجام سئو برای بلاگ
برای جذب مشتریان بالقوه یا مشتریان به یک محصول، باید زمان و تلاش خود را نیز در بازاریابی صرف کنید:
به عنوان مثال، یک تولیدکننده خودرو از تبلیغات، کلیپ های تلویزیونی و اسپات های رادیویی برای نشان دادن ویژگی های مدل های جدید استفاده می کند. فروشگاه ها و وبلاگ های آنلاین نیز برای دستیابی به موفقیت مورد نظر خود باید از استراتژی بازاریابی مناسب استفاده کنند. از آنجایی که وبلاگ نویسان گروه هدف خود را منحصراً در اینترنت پیدا می کنند، بهینه سازی پروژه وب برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : چرا سئو برای وبلاگ نویسان بسیار مهم است
راه اندازی وبلاگ برای بسیاری از افراد یک امر کاملا شخصی است. وبلاگ نویسان در مورد موضوعاتی اظهار نظر می کنند که شخصاً به آنها علاقه دارد یا خوانندگان را در مورد تجربیاتی که اخیراً داشته اند مطلع می کنند. تعداد افرادی که واقعاً مقاله را می خوانند اغلب بیشتر به دامنه دسترسی وبلاگ بستگی دارد تا کیفیت عینی آن. اگر قصد دارید وبلاگ نویسی را از یک سرگرمی به یک شغل تبدیل کنید، باید دریابید که چگونه بازدیدکنندگان را به وبلاگ خود جذب کنید و به طور مداوم ترافیک را افزایش دهید.
موقعیتی که وبلاگ شما در نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرد – به ویژه گوگل – نقش کلیدی ایفا می کند. زیرا اکثر خوانندگان از طریق موتورهای جستجو به وبلاگ شما برخورد می کنند. وبلاگ هایی که در صفحه نتایج اول قرار دارند البته احتمال بیشتری برای کلیک روی آنها وجود دارد. تعداد کمی از مردم هنگام جستجو به طور خاص به دنبال یک وبلاگ هستند. هدف از سئو برای وبلاگ ها این است که پست های وبلاگ فردی و همچنین کل پروژه را با پرس و جوهای جستجوی معمول کاربرانی که به موضوع(های) وبلاگ علاقه مند هستند، تنظیم کند. وبلاگ ممکن است رتبه خوبی داشته باشد. اما اگر گروه هدف بتواند از پیش نمایش در نتایج جستجو ببیند که محتوایی که ارائه میدهید هیچ علاقهای به آنها ندارد، ترافیک ممکن است افزایش پیدا نکند.
بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو یک کار بسیار پیچیده است که به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، بخش سئو همچنین فرصتی را برای پیشی گرفتن از رقبا ارائه می دهد که در مورد موضوعات مشابه نیز می نویسند. این به شما مزیتی می دهد که به خوانندگان خود آنچه را که می خواهند ارائه دهید.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : چگونه وبلاگ خود را بهینه کنیم
بهینه سازی موتور جستجو به اقداماتی اشاره دارد که برای بهبود موقعیت یک پروژه وب در نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود. دو رشته: بهینه سازی درون صفحه و خارج از صفحه با یکدیگر ترکیب شده اند و بیشترین موفقیت ممکن را برای بهبود موقعیت پروژه وب در SERP ها نوید می دهند. در حالی که تمام بهینهسازیهای سئو که مستقیماً در وبلاگ انجام میشوند (متنها، عنوانها، تصاویر، دادههای متا و غیره) معیارهای درون صفحهای هستند. سئوی خارج از صفحه با همه عوامل خارجی، عمدتاً ساخت لینک، سروکار دارد.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : مهمترین عوامل
بهینه سازی روی صفحه یک وبلاگ شامل چندین زمینه است: با اینکه محتوا یک بخش اساسی است. هر بازاریاب باید بداند که محتوای با کیفیت بالا برای پروژه های وب مدرن ضروری است و اساس هر کمپین بازاریابی را تشکیل می دهد. مقالات خوب، ویدیوهای جالب و تصاویر چشمگیر شانس جذب بازدیدکنندگان جدید به وبلاگ شما را افزایش می دهد و آنها را دوباره برمی گرداند. بررسیهای مثبت کاربران و زمان ماندگاری طولانیتر نیز بر رتبهبندی موتور جستجو تأثیر مثبت میگذارد.
یک معیار مهم مشابه برای موفقیت سئو، عملکرد سایت است، اگرچه بسیاری از اپراتورها از بررسی آن غفلت می کنند. در دسترس بودن و زمان بارگذاری، در طول سال های گذشته به ویژه با رشد مداوم ترافیک تلفن همراه اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. اگر عملکرد وبلاگ پایین تر باشد، فقط کاربران نیستند که آن را آزاردهنده می دانند، موتور جستجو نیز به سایت رتبه منفی می دهد. گزینه های زیادی برای بهبود PageSpeed وجود دارد. هنگام بهینه سازی عملکرد وب سایت خود باید به موارد زیر توجه کنید:
- محیط میزبانی مناسب (CPU، حافظه، فضای هارد دیسک)
- چیدمان تلفن همراه پاسخگو یا مجزا
- بدون الگوهای طراحی بیش از حد (موضوع)
- پلاگین ها و اسکریپت ها به مقدار کم استفاده می شوند
- بررسی منظم پایگاه داده
- استفاده از شبکه تحویل محتوا
- فشرده سازی تصاویر و کدهای منبع (HTML، CSS، جاوا اسکریپت)
در اینجا چند گزینه دیگر برای سازگاری با موتور جستجوی محتوا وجود دارد.
کلمات کلیدی: تمرکز بر روی یک موضوع و حداکثر دو کلمه کلیدی
برای هر پست وبلاگ، ابتدا باید یک موضوع واضح تعریف کنید که در کل متن ادامه دارد. این احتمال را افزایش می دهد که موتور جستجو مقاله را به عنوان مرتبط با موضوع انتخاب شده طبقه بندی کند. همچنین یافتن کلمات کلیدی متناسب با محتوا، با تمرکز بر یک یا دو عبارت اصلی، مهم است. کلمات کلیدی طولانی (ترکیبی از چندین عبارت جستجو) نه تنها برای رتبه بندی موتورهای جستجو، بلکه برای دستیابی به کاربرانی که در جستجوی محتوایی که سایت شما ارائه می دهد نیز موثر هستند.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : تعیین موقعیت استراتژیک کلمات کلیدی
پس از تکمیل تحقیق کلمه کلیدی، باید عبارات جستجو را در مکان های مناسب قرار دهید: در عنوان و در متن. اطمینان حاصل کنید که افزودن کلمه کلیدی بر خوانایی تأثیر نمی گذارد. اگر کلمات کلیدی بیش از حد یا به صورت نامتناسب استفاده شوند، ممکن است برای هرزنامه کلمه کلیدی جریمه شوید. گنجاندن کلمات کلیدی اصلی در مکان های زیر بسیار مهم است:
- URL: URL یکی از اولین مواردی است که توسط خزنده های موتور جستجو پردازش می شود. از آنجایی که هر پست تحت یک URL منحصر به فرد منتشر می شود، شما می توانید یک یا دو کلمه کلیدی را در اینجا اضافه کنید. با ساختار URL خوب که نشان دهنده نحوه طبقه بندی پست های شما است، همچنین کار را برای کاربر آسان تر می کنید. به عنوان مثال، URL myblog.com/marketing/blogger-tips به خواننده این امکان را می دهد که بداند موضوع این مقاله «بازاریابی» است.
- برچسب عنوان (عنوان): عنوان به عنوان عنوان در لیست نتایج جستجو هنگام جستجو توسط کاربر نمایش داده می شود. این به خزندهها و کاربران نشان میدهد که مقاله شما به کدام موضوع میپردازد. این قانون صدق می کند: هرچه عبارت جستجو جلوتر باشد، برای سئو بهتر است.
- توضیحات: توضیحات متن کوتاهی است که همراه با عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود. این اطلاعات بیشتر در مورد محتوای پست وبلاگ به موتور جستجو و خوانندگان ارائه می دهد. توضیحات باید حداقل یک کلمه کلیدی داشته باشد.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : استفاده از لینک های داخلی
پیوندهای داخلی اغلب نادیده گرفته می شوند، اما با این وجود، یک رشته مهم سئو در صفحه برای وبلاگ ها هستند. اگر این امکان را دارید که مقالات قدیمیتری را که به مقاله فعلی که روی آن کار میکنید مرتبط هستند پیوند دهید، باید این کار را انجام دهید. با انجام این کار، نه تنها مدت اقامت خوانندگان خود را افزایش می دهید، بلکه شانس ثبت و فهرست شدن سایت خود توسط موتورهای جستجو را نیز افزایش می دهید. برای بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا، افزونه هایی وجود دارد که به طور خودکار مقالات مرتبط را پیوند می دهند، اما می توانید پیوندها را به صورت دستی نیز تنظیم کنید. آن را به یک یا دو لینک در هر متن محدود کنید، زیرا هر چه تعداد لینکهای بیشتری در متن قرار دهید، آب پیوند به طور چشمگیری کاهش مییابد.
اگر دو مقاله را به هم پیوند دهید، باید مطمئن شوید که یک متن لنگر مناسب و با صدای طبیعی را فرموله کنید. متن لنگر معمولاً با رنگ دیگری برجسته می شود و زمانی که کاربر روی آن کلیک می کند قابل دسترسی است. بهجای اینکه «اینجا را کلیک کنید» بهعنوان متن لنگر، باید چیزی بنویسید که در متن منطقی باشد – برای مثال، عنوان مقاله پیوند داده شده.
نحوه انجام سئو برای بلاگ : برچسب های موضوع را واضح نگه دارید
برچسب هایی که در دسته بندی کلمات کلیدی قرار می گیرند یک راه عالی برای دسته بندی مقالات شما به صورت موضوعی هستند. آنها در درجه اول برای سهولت در مرور وبلاگ شما برای خوانندگان استفاده می شوند. موتور جستجو برچسب ها را به عنوان کلمات کلیدی متا در نظر نمی گیرد، به این معنی که آنها هیچ ارتباط مستقیمی با بهینه سازی موتور جستجو ندارند. با این حال، اگر برچسب های اختصاص داده شده شما قابلیت استفاده وبلاگ شما را افزایش دهد، موتورهای جستجو به شما پاداش می دهند.
بهینه سازی تصاویر
هنگام طراحی پست های وبلاگ، معمولاً خود را فقط به متن محدود نمی کنید، بلکه محتوای چندرسانه ای مانند کلیپ های ویدیویی و تصاویر را در مکان های مناسب نیز قرار می دهید. سئوی درون صفحه با بهینه سازی این نوع محتواها سروکار دارد که توسط موتور جستجو به این صورت شناخته می شوند، اما تنها با کمک اطلاعات اضافی قابل درک هستند. این به طور خاص نام فایل و همچنین متن جایگزین است. دومی را می توان در تگ تصویر مربوطه با استفاده از ویژگی alt تعریف کرد.
علاوه بر عملکرد آن به عنوان «مترجم» برای خزندههای موتور جستجو، متن جایگزین نیز یک جزء حیاتی از وبسایتهای کاربرپسند است: هدف واقعی ویژگی HTML توصیف آنچه تصویر به تصویر میکشد در صورت عدم وجود آن است. به دلایلی بارگذاری شده است. کاربران کم بینا می توانند از ابزارهایی استفاده کنند که متن جایگزین را برای آنها بخواند. نام فایل همچنین باید حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد زیرا نه تنها شما را در رتبه بندی معمولی ارتقا می دهد بلکه موقعیت شما را در جستجوی تصویر گوگل نیز بهبود می بخشد.
سئوی خارج از صفحه – برای وبلاگ نویسان بسیار مهم است
بدون سئوی خارج از صفحه نمی توانید وبلاگ موفقی داشته باشید. برخلاف روشهای روی صفحه، این موضوع در مورد کلمات کلیدی، قابلیت استفاده، ساختار متن و غیره نیست. بلکه در مورد افزایش محبوبیت وبلاگ شما با بازاریابی فعال و ایجاد بک لینک است. دومی به موتور جستجو اطلاع می دهد که پروژه وب مرتبط است، به همین دلیل است که کمیت و کیفیت پیوندهایی که به وبلاگ شما متصل می شوند نیز به عنوان نشانه ای برای مکان وبلاگ شما در نتایج جستجو عمل می کنند.
از آنجایی که خزندههای موتور جستجو تشخیص میدهند که بک لینکها از کدام سایتها میآیند، مهم است که یک پروفایل پیوند ترکیبی با بک لینکهایی از منابع مختلف ایجاد کنید:
- پیوندهای انجمن: در انجمن ها، کاربران اینترنت در مورد طیف گسترده ای از موضوعات تبادل نظر می کنند. اگر وبلاگ شما در یکی از پست های انجمن به همراه پیوندی به یکی از مقالات شما ذکر شده باشد، این به موتور جستجو نشان می دهد که پروژه شما به صورت آنلاین در حال افزایش است.
- پیوندهایی از وبلاگهای دیگر: پیوندهایی که توسط سایر اپراتورهای وبلاگ قرار داده شدهاند برای افزایش محبوبیت لینک شناخته شدهاند. هر چه وبلاگ دیگر معتبرتر باشد، بک لینک مفیدتر است. تبادل لینک سالهاست که عملی شده است.
- پیوندهایی از شاخه ها و دایرکتوری های مقاله: اگر وبلاگ یا مقالات خود را وارد یک فهرست آنلاین کنید، نه تنها بک لینک های ارزشمندی ایجاد نمی کنید، بلکه شانس جلب توجه کاربران را نیز افزایش می دهید.
- پیوندهایی از پورتال های بزرگ: پورتال هایی مانند هافینگتون پست که دارای حجم زیادی از محتوا و تعداد بازدیدکنندگان بالایی هستند، منبع درجه یک بک لینک های قوی هستند. بدست آوردن آنها آسان نیست، اما اعتبار وبلاگ شما را تقویت می کند.
شما همچنین می توانید با پیوند دادن پست خود، به عنوان مثال، در بخش نظرات یک مقاله مشابه در یک وبلاگ دیگر، بک لینک های خود را ایجاد کنید و اعلام کنید که شما نیز چیزی مشابه در مورد موضوع نوشته اید.
مهمترین نقش کانال های رسانه های اجتماعی
شبکه سازی همیشه نقش مهمی در وبلاگ نویسی داشته است. تبادل اطلاعات و نکات با سایر وبلاگ نویسان و توصیه مقالات یکدیگر به نوبه خود ساختار بک لینک را تقویت می کند. به همین دلیل است که از این روش آزمایش شده برای افزایش دسترسی وبلاگ شما و مخاطب قرار دادن خوانندگان جدید استفاده می شود. از آنجایی که شبکه های رسانه های اجتماعی روز به روز محبوب تر می شوند، انتشار محتوا طولی نمی کشد. با کمی تلاش، می توانید وب سایت یا مقالات فردی خود را در فیس بوک، توییتر، +Google تبلیغ کنید و برای کاربرانی که ممکن است معمولاً به آنها دسترسی نداشته باشید جلب نظر کنید.
کاربران شبکه های اجتماعی با «لایک کردن»، نظر دادن و به اشتراک گذاری پست های وبلاگ حمایت خود را نشان می دهند. این بدان معنی است که خوانندگان بالقوه بیشتری دریافت می شوند. حتی اگر این سیگنال های اجتماعی هیچ تاثیری بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند، می توانند در جایی که وبلاگ در نتایج موتور جستجو قرار می گیرد تفاوت ایجاد کنند. این به وبلاگ شما کمک می کند ترافیک بیشتری ایجاد کند . همچنین به موتور جستجو بگوید که پروژه شما قانونی است و همچنین احتمال اینکه سایر اپراتورهای وبلاگ و وب سایت به یکی از پست های شما پیوند داده شوند را افزایش می دهد.
این افزونه های CMS به بهینه سازی وبلاگ شما کمک می کنند
ماژول ها یا پلاگین های متعددی برای سیستم های مدیریت محتوای مختلف وجود دارد و همه آنها سئو را برای وبلاگ نویسان ساده می کنند. به عنوان مثال، این برنامههای افزودنی برای فشردهسازی تصاویر یا ایجاد نقشههای سایت XML (نماینده ساختار وبلاگ)، و همچنین ماژولهای ذخیره یا جستجوگر پیوند هستند که میتوانند برای بررسی وضعیت پیوندهای داخلی و خارجی استفاده شوند. در اینجا چند افزونه مفید برای مهم ترین CMS ها آورده شده است:
وردپرس
- Yoast SEO: Yoast SEO یکی از گسترده ترین افزونه های سئو برای وردپرس است. ویژگی های CMS مانند تولید خودکار اطلاعات متا، تشخیص محتوای تکراری و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را گسترش می دهد. همچنین می توانید از پسوند برای ایجاد نقشه سایت XML یا ویرایش فایل robots.txt یا فایل htaccess. استفاده کنید. علاوه بر نسخههای رایگانی که در فهرست پلاگین رسمی وردپرس خواهید یافت، یک نسخه پریمیوم با ویژگیهای اضافی نیز وجود دارد – به عنوان مثال، یک گزینه پیشنمایش برای پستهای رسانههای اجتماعی.
- WP Broken Link Status Checker: بررسی کننده وضعیت لینک شکسته به شما امکان می دهد لینک ها و تصاویر وبلاگ وردپرس خود را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد بدانید که آیا آنها کار می کنند و آیا برخی از آنها “مرده” هستند یا خیر. علاوه بر این، این افزونه از طریق داشبورد تعداد کل پیوندها و تعداد پیوندهای دارای URL های منحصر به فرد را به شما اطلاع می دهد و تمام انکر تکست های استفاده شده را فهرست می کند.
TYPO3
- مبانی SEO: با افزونه SEO Basics می توانید فیلدهای اضافی را به صفحات وبلاگ TYPO3 خود اضافه کنید. که به شما امکان می دهد برچسب عنوان و توضیحات را اضافه کنید. علاوه بر این، یک ماژول فرعی صفحه ای کلی از تمام عناوین و توضیحات پروژه شما را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را در «وب -> اطلاعات» بیابید. در حالت ویرایش همچنین می توانید متوجه شوید که آیا به اندازه کافی از کلمات کلیدی در توضیحات استفاده کرده اید یا خیر.
- سئو ذهن شکل: برای پیکربندی یک عنوان و توضیحات ساده، افزونه mindshape SEO انتخاب خوبی است. علاوه بر فیلدهای جدید برای وارد کردن اطلاعات، «پیشنمایش سئو» به شما یک نمای کلی از تمام صفحات وبلاگ شما از جمله پیشنمایش صفحه نتایج جستجوی Google و همچنین تجزیه و تحلیل متا دادههای وارد شده را میدهد. افزونه همچنین یک مولد نقشه سایت XML را به همراه یک فیلد برای اطلاعات در مورد متا تگ های خاص فیس بوک پیاده سازی می کند.
Joomla
- Easy Frontend SEO (EFSEO): افزونه رایگان Easy Frontend SEO به شما امکان می دهد نصب جوملا خود را گسترش دهید تا که می توانید تمام متا داده های مهم را در فرانت اند مدیریت کنید. شما می توانید انتخاب کنید که داده ها به صورت خودکار تولید یا به صورت دستی وارد شوند. حقوق دسترسی خاصی را برای گزینه دوم تعریف کنید، مگر اینکه بخواهید به هر کاربر اجازه دهید عنوان و سایر متا داده ها را تغییر دهد.
- SEO Keyword Factory: یک پسوند مفید برای ویژگی های رایج سئو، SEO Keyword Factory است. این افزونه به طور خودکار URL های بهینه شده برای موتورهای جستجو را ایجاد می کند که حاوی کلمات کلیدی مهم است و حجم کاری شما را کاهش می دهد.
Drupal
- سئوی بلادرنگ برای دروپال: بر اساس کتابخانه جاوا اسکریپت و ماژول متاتگ، سئوی بلادرنگ برای دروپال تجزیه و تحلیل بلادرنگ صفحات وبلاگ شما را انجام می دهد. برنامه افزودنی بررسی می کند که آیا مقالات شما به اندازه کافی طولانی هستند. آیا توضیحات مناسبی را اضافه کرده اید که شامل کلمه کلیدی اصلی است یا اینکه آیا متن شما برای موتور جستجو مناسب است یا خیر.
- CDN: اگر وبلاگ شما تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارد و قصد دارید از یک شبکه تحویل محتوا برای کاهش بخشی از بار کاری استفاده کنید، ماژول دروپال CDN انتخاب درستی است. به طور خودکار URLهای داده های پروژه وب شما (CSS، جاوا اسکریپت، فونت ها، فیلم ها، تصاویر و غیره) را تنظیم می کند. این کار باعث می شود بازدیدکنندگان شما بتوانند از CDN انتخاب شده و نه از وب سرور به آن دسترسی داشته باشند.
Contao
- keywordDensity: با در نظر گرفتن همه عناصر جاسازی شده، پسوند keywordDensity چگالی کلمات کلیدی ورودی های وبلاگ شما را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. برای هر مقاله، این امکان وجود دارد که سه عبارت جستجو را وارد کرده و مشخصاتی ایجاد کنید که سپس در متن به رنگ قرمز، زرد یا سبز برجسته میشوند. می توانید از پسوند keywordAnalytics برای افزایش تعداد کلمات کلیدی مورد نظر استفاده کنید.
- Google Keyword Suggest (qwat-gks): با استفاده از ماژول qwat-gks، میتوانید از امکانات تحقیقاتی تکمیل خودکار Google مستقیماً از Contao Backend خود استفاده کنید. با پیشنهادات، می توانید کلمات کلیدی خود را غنی کنید و متون، عناوین و توضیحات مقالات وبلاگ خود را برای موتور جستجو بهینه کنید.
نحوه انجام سئو برای بلاگ
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !