آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب
اگر یک چیز را در مورد رسانههای اجتماعی به طور قطع میدانیم، این است که همیشه میتوانید انتظار داشته باشید که ویژگیها، انواع محتوا و روشهای جدیدی را برای جذب مخاطبان خود ببینید. و یکی از جدیدترین ویژگیهای YouTube، YouTube Shorts است.
آیا در مورد آن نشنیده اید؟ نگران نباشید، شما پشت سر منحنی نیستید. در واقع، احتمالاً قبلاً در حال ایجاد این نوع محتوای ویدیویی کوتاه در سایر سیستم عامل ها بوده اید.
و اگر نیستید، باید باشید. مشتریان محتوای ویدئویی فرم کوتاه را 2.5 برابر جذابتر از محتوای ویدئویی طولانی میدانند. به علاوه، دو سوم مشتریان نیز موافق هستند که محتوای ویدیویی کوتاهمدت جذابترین نوع محتوا است، بیش از تصاویر، ویدیوهای زنده، GIF، میمها و موارد دیگر.
شورت های یوتیوب چیست؟
یوتیوب یکی از محبوبترین (اگر نه محبوبترین) پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدیو از زمان تأسیس آن تقریباً دو دهه پیش در سال 2005 بوده است. این پلتفرم به دلیل محتوای ویدیویی افقی طولانیتر خود که در آن سازندگان محتوای خندهدار، آموزشی و تبلیغاتی بارگذاری میکنند، شناخته شده است. – بیش از 500 ساعت از آن در روز.
YouTube Shorts یک نوع ویدیوی جدید است که در آن کاربران میتوانند از محتوای ویدیویی عمودی کوتاه (یعنی ویدیوهای 60 ثانیه یا کمتر) عکس بگیرند، به اشتراک بگذارند و مشاهده کنند. از آنجایی که ثابت شده است که این میکرو ویدئوهای عمودی سازگار با موبایل بسیار محبوب هستند، تعدادی از پلتفرمها تلاش میکنند تا تکهای از کیک را به دست آورند (ما هم به شما، حلقههای اینستاگرام، توجه داریم).
و در حالی که بسیاری از مارکها محتوا را تغییر کاربری میدهند و آن را در پلتفرمها به اشتراک میگذارند، این راه دیگری را برای برندها و کسبوکارها فراهم میکند تا مشترکین YouTube خود را درگیر کنند.
و اگر به طور کلی با محتوای میکرو ویدیویی تازه کار هستید، در اینجا یک مثال عالی از YouTube Short آورده شده است (برای مشاهده روی تصویر کلیک کنید):
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب
هنگام ساخت YouTube Shorts دو گزینه وجود دارد: ویدیوی خود را از ابتدا در برنامه ایجاد کنید یا یک ویدیوی موجود یا ویرایش شده را آپلود کنید. اگر ویدیوهای TikTok، حلقههای اینستاگرام یا ویدیوهای طولانیتر YouTube را در کانال خود قرار میدهید، تاکتیک دوم ایدهآل است.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب در موبایل
برای ایجاد Shorts جدید به صورت بومی در YouTube، باید از برنامه تلفن همراه استفاده کنید.
مرحله 1: برنامه YouTube را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید و روی علامت مثبت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
مرحله ۲: روی Create a Short ضربه بزنید. اگر اولین باری است که یک Short ایجاد میکنید، باید اجازه دسترسی به دوربینتان را بدهید.
مرحله 3: ضبط ویدیوی خود را با ضربه زدن (نه نگه داشتن) روی دکمه ضبط قرمز شروع کنید. بهطور پیشفرض، Shorts برای ضبط حداکثر 15 ثانیه تنظیم شده است. اما اگر روی 15 در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، می توانید آن را به 60 ثانیه تغییر دهید.
برای ضبط چند بخش، روی دکمه ضبط ضربه بزنید تا ضبط مکث شود، سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا ضبط برای بخش بعدی خود ادامه یابد.
تعدادی ابزار ضبط و ویرایش در نوار کناری سمت راست وجود دارد که به شما کمک میکند در ویدیوی خود خلاقتر شوید:
- چرخاندن: دوربین را بچرخانید تا هنگام ضبط از دوربین جلو یا عقب استفاده کنید
- جلوهها: جلوههای مختلفی را انتخاب کنید که ضبط شما را تغییر میدهند، مانند تصاویر آینه، مسیرهای حرکت، لنز چشم ماهی و موارد دیگر.
- سرعت: سرعت ضبط خود را افزایش یا کاهش دهید—گزینه ها 0.3x، 0.5x، 1x، 2x و 3x هستند.
- تایمر: هنگام استفاده از سه پایه یا سایر اشکال ضبط خودکار، یک تایمر تنظیم کنید تا بتوانید در موقعیت خود قرار بگیرید.
- صفحه سبز: هنگام ضبط به جای پسزمینه واقعی، عکسی را پشت سر خود قرار دهید
- روتوش: به طور خودکار ویدیوی خود را لمس کنید
- فیلترها: رنگآمیزی ویدیوی خود را با افزودن فیلتری روی فیلم ضبط شده تغییر دهید
- نورپردازی: نور ویدئوی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بسته به حال و هوای آن روشن تر یا تاریک تر شود
- فلاش: هنگام ضبط، فلاش را روشن یا خاموش کنید
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : مرحله 4
هنگامی که از ویدیوی خود راضی بودید، روی علامت سفید در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید. در اینجا، میتوانید ویدیوی خود را پیشنمایش کنید و موسیقی، صداگذاری، پوششهای متنی و موارد دیگر را اضافه کنید. سپس روی Next در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : مرحله 5
یک عنوان برای ویدیوی خود ایجاد کنید، قابلیت مشاهده را تنظیم کنید، یک مخاطب را انتخاب کنید (یعنی دیکته کنید که آیا ویدیو برای کودکان ساخته شده است یا نه) سپس روی آپلود کوتاه ضربه بزنید.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : نحوه آپلود Short در موبایل
به جای ضبط یک ویدیوی جدید به صورت بومی، میتوانید یک Short را مستقیماً از تلفن همراه آپلود کنید.
مرحله 1: برنامه YouTube را باز کنید و روی علامت مثبت + در پایین صفحه کلیک کنید.
2: آپلود یک ویدیو را انتخاب کنید.
مرحله 3: هر ویدیوی کمتر از 60 ثانیه را از رول دوربین خود انتخاب کنید. هر ویدیوی کمتر از 60 ثانیه به طور خودکار یک فیلم کوتاه در نظر گرفته می شود.
مرحله 4: تمام جزئیات مربوطه (کپشن، دید و مخاطب) را پر کرده و منتشر کنید.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : نحوه آپلود Short در دسکتاپ
اگر میخواهید یک Short را از دسکتاپ خود آپلود کنید، فرآیند دقیقاً مشابه آپلود ویدیوهای طولانی است—YouTube نوع ویدیو را از نظر طول و جهت تشخیص میدهد. اگر یک ویدیوی مربعی یا عمودی آپلود میکنید، شبکه میداند که کوتاه است. در صورتی که ویدیو کمتر از 60 ثانیه باشد، همین طور.
برای آپلود Short از دسکتاپ:
مرحله 1: به YouTube یا YouTube Studio خود بروید.
۲: روی نماد ایجاد در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
مرحله 3: YouTube Short خود را آپلود کنید.
مرحله 4: تمام جزئیات مربوطه (کپشن، دید و مخاطب) را پر کرده و منتشر کنید.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : مزایای YouTube Shorts چیست؟
شورتهای YouTube میتواند راهی عالی برای برندها برای تعامل بیشتر و افزایش آگاهی از برند با مشتریان خود باشد. وقت آن است که همه چیز را عوض کنیم.
علاوه بر این، نیمی از کل زمان تماشای YouTube از دستگاههای تلفن همراه میآید، در حالی که این میزان در رایانههای رومیزی فقط ۱۴ درصد است. و از آنجایی که YouTube Shorts یک ویژگی اول برای تلفن همراه است، ممکن است با محتوای ویدیویی طولانی و افقی معمولی، به این تعداد بازدید گسترده دست پیدا کنید.
از زمانی که YouTube Shorts در جولای 2021 منتشر شد، این ویژگی به 30 میلیارد بازدید روزانه رسیده است. مردم شورتهای یوتیوب را تماشا میکنند و دوست دارند. بنابراین اگر نام تجاری شما قبلاً در YouTube حضور داشته است، به استراتژی بازاریابی YouTube خود مقداری محتوای ویدیویی میکروعمودی اضافه کنید.
و البته، اگر یک مشتری بالقوه جدید نام تجاری شما را از طریق Shorts پیدا کند و مشترک شود، به طور خودکار در محتوای طولانی شما نیز مشترک می شود. بنابراین این یک خروجی کاملاً جدید برای افزایش اشتراک کانال به شما می دهد. برد-برد، درسته؟
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب : بهترین روش های YouTube Shorts که باید در نظر گرفته شود
اجازه دهید ابتدا چند روش برتر را پوشش دهیم تا به شما کمک کند از این راه بازاریابی جدید بیشترین بهره را ببرید.
به طور مداوم پست کنید
همانطور که اکثر پلتفرمها با ویژگیهای جدید انجام میدهند، میتوان فرض کرد که YouTube برای عملکرد و بازدید، Shorts را در اولویت قرار داده است. تجزیه و تحلیل یکی از سازندگان پس از مشاهده «جهش گسترده در بازدیدها در ماه گذشته از زمان آپلود هر روز یک Short» به دنبال تأیید آن است.
ایجاد مداوم شورت های YouTube به شما کمک می کند تا برند خود را به مخاطبان بیشتری افزایش دهید. اگر با سازماندهی خود مشکل دارید، یک تقویم محتوایی بسازید که به شما کمک میکند ایدهها را برنامهریزی کنید و طبق برنامه بمانید.
محتوا را با مخاطبان خود مرتبط کنید
مخاطبان شما از چه چیزی بیشتر لذت خواهند برد؟ اگر مطمئن نیستید چه چیزی را ایجاد کنید، مدتی را به کاوش در پلتفرم بگذرانید تا ببینید کسب و کارهای دیگر چه چیزی را در آنجا عرضه می کنند. چند ایده عبارتند از:
- ویدیوهای نحوه انجام
- بررسی سریع
- یک داستان مرتبط
- نکات صنعت
- حقایق جالب
- یک آزمایش
- از بایت صدای پرطرفدار استفاده کنید
اگر محتوای ویدیویی کوتاه شما برای مخاطب هدف شما مرتبط، جذاب، آموزشی و ارزشمند باشد، در مسیر درستی قرار گرفته اید.
در اینجا یک مثال عالی از پلتفرم دوره آنلاین Teachable آورده شده است که در مورد فرسودگی شغلی که سازندگان اغلب احساس می کنند صحبت می کند:
روی جذاب کردن چند ثانیه اول تمرکز کنید
اگر آن چند ثانیه اول بلافاصله بیننده شما را جذب نکند، آنها به پیمایش ادامه خواهند داد. آن چند ثانیه اول ویدیوی شما مهمترین بخش است. راهی بیابید که فوراً توجه بینندگان خود را به خود جلب کنید تا آنها برای بقیه کلیپ باقی بمانند.
با زیرنویس های خود خلاقیت به خرج دهید
زیرنویس شما میتواند تا 100 نویسه داشته باشد، بنابراین آن را حساب کنید. محتوا را آزار دهید، از یک خط خنده دار استفاده کنید، آنچه را که بینندگان انتظار دیدن دارند و مواردی از این دست را خلاصه کنید.
در حالی که ویدیوی شما مهمترین بخش است، همچنان وقتی Shorts در فید اصلی YouTube ظاهر میشود، زیرنویسها نشان داده میشوند، بنابراین داشتن یک شرح قانعکننده میتواند چیزی باشد که باعث میشود فرد تصمیم بگیرد ویدیوی شما را تماشا کند یا به پیمایش ادامه دهد.
ضبط در فرمت عمودی
هیچکس نمیخواهد هنگام تماشای YouTube Shorts، گوشیهای خود را بچرخاند، بنابراین مطمئن شوید که همیشه در فرمت عمودی عکسبرداری میکنید تا استفاده از ویدیوهایتان آسان شود. ویدیوهایی که در فرمت افقی گرفته شده اند با فضای خالی در بالا و پایین ویدیو ظاهر می شوند تا فضای عمودی را تکمیل کنند و تجربه تماشای ایده آلی ایجاد نمی کند. بنابراین فقط آن را آسان نگه دارید و به حالت عمودی بچسبید.
میتوانید یک ویدیوی افقی را بهعنوان یک Short عمودی تغییر دهید، همانطور که Visme با محتوای آموزشی خود انجام داد، با برش ویدیو برای تمرکز بر مهمترین بخش:
از آهنگ ها، هشتگ ها و رویدادهای پرطرفدار استفاده کنید
یکی از راههای عالی برای افزایش بازدیدها و علاقهمند کردن مردم به محتوای شما، استفاده از آهنگها، رویدادها، کلیپهای صوتی، هشتگها و چالشها است. به دلیل ماهیت ویروسی محتوا، میتوانید دید را افزایش دهید و به مخاطبان جدیدی برسید. فقط مطمئن شوید که هنوز به تجارت شما مرتبط است و برای برند شما منطقی است.
از صدای معتبر خود استفاده کنید
هنگام ایجاد YouTube Shorts، صدای نام تجاری خود را فراموش نکنید. همچنان میخواهید دستورالعملهای خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید محتوای ویدیوی شما هنوز برای برند شما منطقی است و با پیامها و مأموریت شما همسو است. اگر محتوای شما برای برند شما نامناسب به نظر می رسد، می تواند به تصویر و شهرت شما آسیب برساند.
در اینجا نمونه ای از استارباکس است که نشان می دهد یک باریستا کمی شخصیت به آموزش نوشیدنی خود تزریق می کند:
نمایش لحظات پشت صحنه
مصرف کنندگان عاشق یک لحظه خوب در پشت صحنه هستند. از ویدیوهای Shorts خود برای به نمایش گذاشتن تولید محصول، بسته بندی محصول، گشت های اداری، پشت صحنه فیلمبرداری، bloopers و سایر کلیپ های ویدیویی سرگرم کننده استفاده کنید. نگاه اجمالی به مخاطبان خود از پشت لوگو می تواند به انسانی کردن برند شما کمک کند و بینندگان شما را به آنچه که باید به اشتراک بگذارید علاقه مندتر می کند.
به یاد داشته باشید که حلقه شورت
پس از پایان کلیپ ویدیویی، YouTube Shorts (و همه میکرو-ویدئوهای دیگر) به ابتدا باز می گردد. از این به نفع خود استفاده کنید و ابتدا و انتهای ویدیوی خود را به هم گره بزنید و یک حلقه یکپارچه ایجاد کنید که بینندگان را سرگرم و علاقه مند به تماشای بیشتر ویدیوهای شما نگه می دارد.
همانطور که از این مثال توسط Tasty می بینیم، این واقعاً در ویدیوهای دستور العمل مفید است:
از شورت های YouTube خود کسب درآمد کنید
میتوانید از YouTube Shorts با استفاده از YouTube Shorts Fund کسب درآمد کنید. این یک سرمایه 100 میلیون دلاری است که به سازندگانی اختصاص داده شده است که به طور خاص شورت های YouTube را به عنوان راهی برای تشویق سازندگان و مشاغل برای استفاده از این ویژگی جدید منتشر می کنند. اگر از کانال YouTube خود کسب درآمد کرده اید، ایجاد Shorts راه دیگری برای افزایش درآمدی است که ایجاد می کنید.
گزینه های کسب درآمد از YouTube Shorts
در مورد کسب درآمد صحبت می کنیم، اجازه دهید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم. زیرا برندها مطمئناً میخواهند از طریق فروش اجتماعی درآمد را افزایش دهند، اما چرا فقط به دلیل محتوایی که در رسانههای اجتماعی منتشر میکنید درآمد را افزایش ندهید؟
YouTube صندوق Shorts Fund را در آگوست 2021 ایجاد کرد که یک صندوق 100 میلیون دلاری است که برای پرداخت به سازندگانی که مخاطبان زیادی برای Shorts خود ایجاد می کنند، اختصاص داده شده است. برای واجد شرایط بودن، کاربران YouTube باید معیارهای زیر را داشته باشند:
- آنها یک Short واجد شرایط را در 180 روز گذشته آپلود کرده اند
- آنها از دستورالعمل های انجمن YouTube پیروی می کنند
- آنها محتوای کاملاً اصلی ایجاد می کنند
- آنها 13 سال یا مسن هستند (و سازندگان بین 13 تا 18 سال رضایت والدین دارند)
- آنها در یکی از کشورهای شرکت کننده قرار دارند
هیچ فرآیند درخواستی برای صندوق YouTube Shorts وجود ندارد. در عوض، YouTube به سازندگان واجد شرایط در هفته اول هر ماه از طریق ایمیل و اعلان در حساب YouTube خود اطلاع می دهد که پاداشی از صندوق دریافت خواهند کرد.
برای افزایش شانس خود برای واجد شرایط بودن، محتوایی با کیفیت بالا و اصلی ایجاد کنید تا بهعنوان YouTube Short به اشتراک بگذارید. با این حال، اگر برای شما و تیمتان جذابتر باشد، راههای دیگری نیز برای کسب درآمد از حساب YouTube شما وجود دارد.
شروع به ایجاد شورت های YouTube خود کنید
YouTube Shorts یک راه عالی برای بهبود عملکرد کانال YouTube شما به طور کلی است. فراموش نکنید که راهنمای ما را بررسی کنید تا راههای بیشتری برای افزایش بازدیدهای ویدیوی خود بیابید. سپس شروع به ایجاد، انتشار و تبلیغ محتوای ویدیویی YouTube خود کنید.
سؤالات متداول YouTube Shorts
مدت کوتاهی YouTube Shorts چقدر می تواند باشد؟
مدت زمان کوتاه YouTube Shorts می تواند 60 ثانیه باشد. این که یک کلیپ 60 ثانیه ای ضبط کنید یا یک ویدیوی تولید شده 60 ثانیه ای آپلود کنید به شما بستگی دارد!
YouTube Shorts چقدر حقوق می گیرد؟
میزان درآمدی که YouTube Shorts به دست می آورد به تعداد بازدیدهایی که Short شما دریافت می کند بستگی دارد – اما معمولاً بین 100 تا 10000 دلار است. درباره کسب درآمد با YouTube بیشتر بدانید.
زیرنویسهای YouTube Shorts چقدر میتوانند طولانی باشند؟
زیرنویس YouTube Shorts شما میتواند تا 100 نویسه داشته باشد.
چند هشتگ می توانید به YouTube Shorts اضافه کنید؟
یوتیوب به طور کلی روی ویدیوهایی با بیش از 15 هشتگ اخم می کند. با این حال، با تنها 100 کاراکتر برای ایجاد یک عنوان، می خواهید کمتر از آن استفاده کنید.
آیا میتوانید شورتهای YouTube را در تلویزیون هوشمند تماشا کنید؟
نه، YouTube Shorts برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است، بنابراین برنامه هنوز آنها را در تلویزیون های هوشمند در دسترس قرار نداده است.
آموزش ساخت ویدیو شورت یوتیوب
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.zoho.com
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !