• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    راهنمای بازاریابی در یوتیوب

    راهنمای بازاریابی در یوتیوب

    از زمان راه اندازی آن در سال 2005، پخش کننده ویدیو YouTube به یکی از غالب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی و یک ابزار بازاریابی ضروری برای مشاغل تبدیل شده است. اما برای استفاده از این تکامل، ویدیوهای شما باید با یک برنامه بازاریابی YouTube همراه باشد.

    مقاله قبلی ما به عنوان مقدمه ای بر بازاریابی YouTube و اینکه چگونه کسب و کارها می توانند YouTube را در استراتژی بازاریابی خود در سطح مبتدی بگنجانند، ارائه شد. در این مقاله، نحوه توسعه استراتژی بازاریابی یوتیوب و اینکه چگونه تبلیغات روی آن بر کسب و کار شما تأثیر مثبت می گذارد، به تفصیل بحث خواهیم کرد.

    توسعه یک استراتژی بازاریابی YouTube

    آپلود ویدیوی شما در یوتیوب رایگان است، اما هزینه متفاوتی دارد. ویدیوهای شما دارای محتوای تبلیغاتی هستند که به عنوان تبلیغات گنجانده شده است، که می تواند از تبلیغات رقیب تا تبلیغاتی که هیچ ارتباطی با محتوای ویدیوی شما ندارند، باشد.

    صرف نظر از تمام این محدودیت‌ها و موانع، بسیاری از کسب‌وکارها از YouTube استفاده می‌کنند زیرا به دو دلیل هنوز یک ابزار بازاریابی مؤثر است: مخاطبان زیادی را جذب می‌کند و بسیار مقرون به صرفه است. ویدیوها افراد بیشتری را جذب کرده و درگیر می‌کنند و شانس اینکه مخاطبان پس از دیدن تبلیغات ویدیویی مجبور به اقدام شوند، افزایش می‌یابد. گرایش‌های اخیر از نظرسنجی‌های متعدد می‌گویند که ویدیوها مسئول ایجاد بیشترین تبدیل هستند. جستجوی ویدیوهای یوتیوب با استفاده از کلمات کلیدی هم در خود یوتیوب و هم از طریق گوگل آسان است.

    نوشتن اسکریپت های ویدئویی برای یوتیوب

    ایجاد یک استراتژی بازاریابی بی عیب و نقص در YouTube کار ساده ای نیست. کسب‌وکارها باید ویدیوها و اسکریپت‌های ویدیویی عالی ارائه کنند که هم پتانسیل آموزشی و هم ویروسی داشته باشد و فوراً مخاطبان خود را درگیر کند. قبل از فشار دادن دکمه ضبط بر روی دوربین خود، باید مطمئن شوید که پنج مرحله کلیدی ذکر شده در زیر را در اسکریپت ویدیوی خود گنجانده اید.

    خلاصه بنویسید

    در حالی که ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، برای فیلمنامه نهایی یک مرور مختصر یا کلی از کاری که قصد انجام آن را دارید ضروری است. داشتن یک خلاصه به همه افراد تیم کمک می‌کند تا با تمرکز روی اهداف و نکات کلیدی در یک صفحه باشند. لازم نیست تخیلی باشد – می تواند به سادگی پاسخ دادن به سؤالات زیر باشد:

    • چرا این ویدیو را می سازیم و هدف نهایی چیست؟
    • مخاطب هدف ما کیست؟
    • نکات کلیدی برای مخاطبان ما چیست؟
    • فراخوان ما برای اقدام (CTA) چیست؟

    علاوه بر اینها، شناسایی کلمات کلیدی بالقوه با استفاده از پیشنهادات YouTube مهم است. هنگامی که موضوع خود را محدود کردید، زمان بیشتری را صرف شناسایی کلمات کلیدی خاص مرتبط با آن کنید.

    با تله شروع کنید

    یک اسکریپت به سادگی نوشتن یا تایپ تمام محتوای شما است، خواه این فقط گفت و گو باشد یا اینکه شامل توضیحاتی از تصاویر همراه باشد. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که باید بپرسید این است که “چه چیزی را می‌خواهم از طریق این ویدئو با مخاطبانم به اشتراک بگذارم؟” این تله است. شما به مردم می گویید که چگونه از تماشای ویدیوی شما سود می برند. قبل از ورود به بقیه مطالب، به این قلاب رسیده اید که شامل معرفی خود و موضوعی است که مخاطبان شما قرار است از این ویدیو در مورد آن بیاموزند.

    به عنوان مثال: اگر قصد دارید در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی تدریس کنید، مقدمه شما می تواند این باشد: “سلام! توضیح دهید که چگونه کسب و کار شما می تواند از بازاریابی رسانه های اجتماعی بهره مند شود.”

    مکالمه بنویسید

    یک اسکریپت خوب باید بخش به بخش نوشته شود، تا شخص مقابل دوربین بتواند پیام خود را به روشی طبیعی منتقل کند. هدف این اسکریپت کاملاً کاربردی است، بنابراین شما باید طوری بنویسید که می خواهید شخص مقابل دوربین صحبت کند. جملات را واضح و کوتاه نگه دارید تا شبیه مکالمه طبیعی به نظر برسد. از جملات مرکب اجتناب کنید تا مخاطب بتواند به راحتی اطلاعاتی را که می شنود هضم کند. محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود بهینه کنید – اگر مخاطبان هدف شما جوان‌تر هستند، لحن طنزآمیز را به فیلمنامه خود وارد کنید تا آن را قابل ربط‌تر کنید و به نظر بیشتر محاوره‌ای به نظر برسد.

    تک تک موارد را روی فیلمنامه بنویسید

    برخی تمایل دارند فقط اشاره گر یا طرح کلی را در اسکریپت خود بنویسند، اما این کار را برای فرد مقابل دوربین دشوار می کند. نوشتن تک تک موارد روی فیلمنامه کمک می کند تا در مورد آنچه که می خواهید به مخاطبان خود ارائه دهید واضح و مختصر باشید. اگر ویدیوی شما از فردی که جلوی دوربین صحبت می‌کند به یک اینفوگرافیک تبدیل می‌شود تا آمار یا یک ویدیوی متحرک کوتاه از نمایش محصول را نشان دهد، باید این انتقال‌ها را در فیلمنامه ذکر کنید. این نه تنها به فردی که روی دوربین قرار دارد نشانه‌هایی می‌دهد تا مکث کند و این موارد را به بینندگان معرفی کند، بلکه به ویرایشگر می‌گوید این انتقال‌ها را وارد کرده و روان به نظر برسد.

    برای بهبود ترجمه فیلمنامه به صفحه تمرین کنید

    اکنون شما ایده مناسبی در مورد نحوه نوشتن یک فیلمنامه دارید، اما این تنها نیمی از کار است—نیمی دیگر ارائه یکپارچه آن در مقابل دوربین است. برای ترجمه فیلمنامه خود به صفحه نمایش، باید خواندن فیلمنامه را تمرین کنید تا بفهمید چگونه آن را در دوربین زنده کنید و به گونه ای به مخاطب ارائه دهید که قابل درک باشد. جدول خواندن – یا تمرین – به شما کمک می‌کند لحن مناسب را پیدا کنید، کجا مکث کنید، کجا نشانه‌هایی برای انتقال ویدیو داشته باشید، و چگونه جلوی دوربین به صورت روباتیک به نظر نرسید.

    نکته پایانی: مطمئن شوید که یک لپ‌تاپ و صندلی در نزدیکی خود داشته باشید تا خطوط خود را در هنگام عکس‌برداری راحت نگه دارید – این به شما کمک می‌کند از نیاز به شخص دیگری برای تذکر اجتناب کنید.

    چگونه کانال یوتیوب خود را بازاریابی کنیم

    اکنون اسکریپت ویدیو تمام شده است، شما فیلم خود را گرفته و ویرایش کرده اید، آماده انتشار است و کانال یوتیوب برند خود را ایجاد کرده اید. خب بعدش چی؟ چند مرحله وجود دارد که باید بعد از ایجاد یک کانال YouTube دنبال کنید:

    مرحله 1 راهنمای بازاریابی در یوتیوب : درباره مخاطبان خود بیاموزید

    بازاریابی با داده ها همیشه یک کار ضروری است زیرا به شما کمک می کند رفتار مخاطبان خود را درک کنید. این شامل داده‌های کیفی درباره جمعیت‌شناختی مخاطبان می‌شود، مانند محل زندگی اکثر کاربران، گروه سنی آنها و دستگاه‌هایی که YouTube را در آن تماشا می‌کنند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، 81 درصد از کاربران YouTube بین 15 تا 25 سال سن دارند و 70 درصد از زمان تماشای آنها از طریق تلفن همراه است. طبق گفته Think with Google، 55 درصد از کاربران GenZ ویدیوی کوتاه را ترجیح می دهند.

    راهنمای بازاریابی در یوتیوب

    یکی دیگر از مکان های عالی برای جمع آوری داده های کیفی که می توانید جمع آوری کنید، برگه Analytics در YouTube است.

    راهنمای بازاریابی در یوتیوب

    مرحله 2 راهنمای بازاریابی در یوتیوب: تجزیه و تحلیل رقابتی را کامل کنید

    مانند هر کانال رسانه اجتماعی دیگر، یوتیوب یک فضای بسیار رقابتی است. شناسایی کانال های رقبا و ویدیوهایی که در کانال های خود منتشر می کنند از طریق تجزیه و تحلیل جامع رقبا بسیار مهم است. با شناسایی رقبای فوری خود و نوع کلمات کلیدی که با برند شما رتبه بندی می کنند شروع کنید، یا ببینید چه کانال یا ویدیوهایی در جستجوهای یوتیوب برای همان کلمات کلیدی ظاهر می شوند. تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای رقیب شما مفید است و چه چیزی مفید نیست و برند شما چگونه می تواند از آن سرمایه گذاری کند.

    مرحله 3 راهنمای بازاریابی در یوتیوب : ویدیوهای خود را برای بازدید بیشتر بهینه کنید

    یوتیوب نیز مانند گوگل یک موتور جستجو است. نتایج ویدیو بر اساس عناوین، کلمات کلیدی، توضیحات، برچسب های ویدیو و سایر عوامل رتبه بندی می شوند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشت:

    • یک تیتر جذاب برای ویدیو بنویسید
    • یک توصیف غنی از کلمه کلیدی بنویسید
    • یک تصویر کوچک برجسته ایجاد کنید
    • واترمارک و تگ های ویدئویی را اضافه کنید

    مرحله 4 راهنمای بازاریابی در یوتیوب : از کانال های مورد علاقه خود بیاموزید

    ما همیشه می‌توانیم از کانال‌های YouTube با عملکرد برتر که نرخ تعامل دیوانه‌واری دارند، بیاموزیم. به تکنیک‌ها و روش‌هایی توجه کنید که درگیر مخاطبان آن‌ها هستند، حتی اگر آن کانال ربطی به کسب‌وکار شما نداشته باشد. همیشه به پرطرفدارترین ویدیوها در YouTube نگاهی بیندازید تا میانگین مدت زمان این ویدیوها و دلیل پرطرفدار شدن آنها را بدانید.

    مرحله 5: سعی کنید با یک تأثیرگذار شریک شوید

    مانند اینستاگرام، جذب یک اینفلوئنسر برای ویدیوهای یوتیوب شما به دسترسی گسترده‌تری منجر می‌شود. در حالت ایده آل، آنها همچنین حضور خود را در کانال شما در ویدیوهای خود ذکر می کنند که به شما امکان می دهد به مخاطبان آنها دسترسی داشته باشید. جذب یک اینفلوئنسر در کانال شما همیشه برای جذب کانال شما موثر است.

    مرحله 6: ویدیوهای خود را آپلود و زمان بندی کنید

    مهم است که ویدیوهای خود را برای انتشار برنامه ریزی و آپلود کنید، اما این کار را فقط پس از بهینه سازی آنها مطابق با تکنیک SEO YouTube انجام دهید، جایی که برچسب های ویدیو، توضیحات غنی از کلمات کلیدی، و غیره را شامل می شود. پس از تجزیه و تحلیل رفتار مخاطب و بهترین زمان ارسال برای مخاطبان بالاتر. تعامل، می توانید ویدیوهای خود را از طریق یک ابزار رسانه اجتماعی برنامه ریزی و آپلود کنید. به عنوان مثال، Zoho Social خود ما دارای یک ویژگی ادغام YouTube است که زمان‌بندی و ارسال ویدیوها را آسان می‌کند.

    مرحله 7: تبلیغات یوتیوب

    اگر تیم شما بودجه بازاریابی برای خرج کردن دارد، تبلیغات YouTube می تواند برای مخاطبان فراتر از کانال شما موثر باشد. این یک راه خوب برای هدف قرار دادن گروه خاصی است که فکر می کنید ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشد. تبلیغات یوتیوب به دلیل مخاطبان زیاد توجه بیشتری را به خود جلب می کند. چهار دسته مختلف از تبلیغات YouTube وجود دارد: تبلیغات در جریان قابل رد شدن، تبلیغات در جریان غیرقابل رد شدن، تبلیغات کشف ویدیو و تبلیغات غیر ویدیویی.

    راهنمای بازاریابی در یوتیوب

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.zoho.com
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    About The Author