• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    رواشناسی رنگ نارنجی

    رواشناسی رنگ نارنجی

    رنگ نارنجی چه حسی به شما می دهد؟ نارنجی می تواند رنگی بسیار قوی و پرانرژی باشد. مانند زرد و قرمز، می تواند بسیار جلب توجه کند، شاید به همین دلیل است که اغلب در تبلیغات استفاده می شود.

    مردم اغلب رنگ نارنجی را روشن، شاد و نشاط آور توصیف می کنند. اما در برخی موارد، ممکن است بیش از حد روشن و طاقت فرسا به نظر برسد. مانند بنفش، نارنجی هم رنگ بحث برانگیزی دارد. مردم تمایل دارند یا آن را دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند.

    رواشناسی رنگ نارنجی

    رنگ نارنجی چه حسی به شما می دهد؟ آیا رنگ نارنجی را با ویژگی ها یا موقعیت های خاصی مرتبط می دانید؟ مهم است که به یاد داشته باشید که نمادها و تداعی های رنگ نارنجی جهانی نیستند. تفاوت های فرهنگی اغلب در نحوه ارتباط افراد با رنگ ها نقش دارند.

    در ایالات متحده، مردم ممکن است نارنجی را با لباس های زندان مرتبط کنند، در حالی که در کشورهای دیگر، این رنگ با سلطنت و معنویت مرتبط است.

    • نحوه استفاده ما از نارنجی در محیط نقش مهمی در احساس ما نسبت به آن دارد. اگر رنگ را با شب‌های دلپذیر پاییزی که با خانواده و دوستان سپری می‌کنید مرتبط کنید، احتمالاً ارتباط مثبت قوی با رنگ خواهید داشت.

    رواشناسی رنگ نارنجی : نارنجی پرانرژی است

    نارنجی اغلب به عنوان یک رنگ پر انرژی توصیف می شود. ممکن است احساسات شور و هیجان را به ذهن متبادر کند. از آنجایی که نارنجی یک رنگ پر انرژی است، بسیاری از تیم های ورزشی از رنگ نارنجی در لباس، طلسم و برند خود استفاده می کنند.

    یک مطالعه در سال 2018 که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد، نشان داد که نارنجی به عنوان رنگی هیجان‌انگیز دیده می‌شود که می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد و انجام کارهای دشواری مانند مطالعه را دشوارتر کند.

    مطالعه دیگری نشان داد که رنگ نارنجی با احساس بازیگوشی و سرزندگی همراه است.

    رواشناسی رنگ نارنجی

    نارنجی جلب توجه می کند

    یک مطالعه نشان داد که رنگ نارنجی به عنوان رنگی بسیار محرک اما دوستانه در نظر گرفته می شود. این رنگی است که توجه را جلب می کند و از نظر بصری برجسته می شود، به همین دلیل است که اغلب برای علائم راهنمایی و رانندگی و تبلیغات استفاده می شود.

    تحقیقات نشان داده است که رنگ های با طول موج بلندتر مانند نارنجی و قرمز تمایل به ایجاد سطوح بالاتر برانگیختگی دارند.

    نارنجی خوشحال است

    مردم همچنین معمولاً رنگ نارنجی را روشن، شاد و شاد توصیف می کنند. نارنجی رنگ غروب های روشن و میوه هایی مانند پرتقال و نارنگی است، بنابراین بسیاری از مردم ممکن است رنگ آن را با زیبایی غروب خورشید یا طعم با طراوت مرکبات مرتبط کنند.

    تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف کنندگان به رنگ نارنجی به روش های مختلف واکنش نشان می دهند. هنگامی که در بازاریابی مصرف کننده و محصولات استفاده می شود، به عنوان یک رنگ بازیگوش و دوستانه درک می شود. خریداران همچنین تمایل دارند آن را با محصولات ارزان‌تر مرتبط کنند.

    نارنجی معنوی است

    رنگ نارنجی اغلب با اعمال معنوی از جمله مراقبه و شفقت همراه است.

    در آسیای جنوب شرقی، راهبان بودایی لباس های نارنجی می پوشند که نماد سادگی و رها کردن مادی گرایی است. قدمت این سنت به هزاران سال قبل از زمان بودا می رسد. لباس‌ها اغلب با استفاده از تکه‌های پارچه ناخواسته ساخته می‌شد که سپس با استفاده از مواد گیاهی و ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زعفران رنگ می‌شد. امروزه اغلب از این لباس ها به عنوان روپوش زعفرانی یاد می شود.

    نارنجی پاییزی است

    نارنجی همچنین با پاییز و رنگ برگها و کدو تنبل در حال مرگ مرتبط است. این رنگ همچنین به شدت با هالووین در ایالات متحده مرتبط است، بنابراین گاهی اوقات می تواند تداعی تیره یا حتی کارتونی داشته باشد.

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت verywellmind
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    About The Author