۰
سبد خرید
    هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

خوراک سبزیجات تنوری یونانی – دستور پخت غذای گیاهی و رژیمی

خوراک سبزیجات تنوری یونانی :

خوراک سبزیجات تنوری یونانی

طرز تهیه خوراک سبزیجات تنوری یونانی :

مواد مورد نیاز:

  • سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
  • کدوسبز ۱ عدد
  • بادمجان ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد بزرگ
  • فلفل دلمه‌ای ۱ عدد(به دلخواه)
  • روغن (ترجیحا زیتون ) ۵ تا ۶ قاشق سوپخوری
  • سیر ۱ حبه
  • اوریگانو یا آویشن ۱/۲ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی پوره شده ۳ تا ۴ عدد
  • جعفری خرد شده مقداری برای سرو

سیب زمینی، کدوسبز ، بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی و در صورت تمایل فلفل دلمه‌ای را به صورت برشهای نیم‌سانتی برش بزنید.

برشهای بادمجان را در مخلوط آب و نمک ۱۵ دقیقه بخیسانید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود.

در این مدت پوره گوجه فرنگی را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی بجوشد و کمی غلیظ شود، مقداری نمک و فلفل، سیر و اوریگانو را اضافه کنید و چند دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.

برشهای سبزیجات را داخل ظرف بزرگی بریزید . روی آن مقداری نمک و فلفل سیاه بپاشید . روغن بریزید .خوب زیر و رو کنید تا کاملا به مواد آغشته شوند.

نیمی از سس گوجه‌فرنگی را کف ظرف نسوز بریزید و برشهای سبزیجات را به صورت یکی در میان داخل ظرف بچینید.

بقیه سس گوجه‌‌فرنگی آماده شده را روی سبزیجات بریزید . روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید. داخل فر داغ با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت حدود نیم ساعت بپزید.

سپس فویل روی سبزیجات را بردارید و حدود ۱۵ دقیقه دیگر در فر بپزید تا سس کاملا غلیظ و سبزیجات بپزند.

برای پخت روی اجاق، به همین روش، سبزیجات را درون تابه درب‌دار بچینید و روی حرارت ملایم حدود نیم ساعت با درب بسته بپزید.

به هنگام سرو مقداری جعفری خرد شده روی غذا بپاشید.

About The Author