حل مشکل Error 522
از سال 2010، CDN Service Cloudflare به پروژه های وب متعددی برای بهبود عملکرد و امنیت کمک کرده است. برخلاف شبکه های معمولی تحویل محتوا، Cloudflare نه تنها به عنوان یک بافر ساده برای محتوای استاتیک، بلکه به عنوان یک سرور پروکسی معکوس نیز عمل می کند که در تبادل دائمی با وب سرور است. این مزیت را دارد که محتوای کش به صراحت توسط اپراتور وب سایت تعیین نمی شود – حتی تطبیق کد منبع نیز لازم نیست زیرا فقط باید به سرورهای DNS دستور استفاده از این سرویس را بدهید.
یک خطای معروف که بارها و بارها با شبکه قدرتمند تحویل محتوا رخ می دهد. با این پیام نشان داده می شود: «خطای 522: زمان اتصال تمام شد». اگرچه این باگ به عنوان “خطای Cloudflare” نیز شناخته می شود، مشکل واقعاً تقصیر خود سرویس عملکرد وب نیست.
پیام “خطای 522” به چه معناست؟
مانند بسیاری از صفحات خطای دیگر در وب جهانی، پیام 522 یکی از پیام های وضعیت HTTP است:
در حالی که ‘5’ قبلی یک خطای سرور را نشان می دهد، ‘2’ زیر نشان می دهد که خطای سرور در ارتباط با Cloudflare رخ داده است. کد 522 مخفف عبارت ‘Connection timed out’ است که هر زمان که دست دادن TCP بین وب سرور و Cloudflare از کار بیفتد رخ می دهد. این دست دادن – که برای برقراری ارتباط ضروری است – هر زمان که سرویس CDN درخواست کاربر را دریافت می کند که نیاز به مشاوره با سرور دارد، ضروری می شود. با توجه به استفاده زیاد از Cloudflare، خطای اتصال 522 یکی از رایج ترین پیام های خطای مرورگر است.
چه چیزی باعث خطای Cloudflare می شود؟
برخلاف آنچه در ابتدا گمان می رفت، دلیل رخ دادن خطای 522 به دلیل عملکرد نادرست Cloudflare نیست. بلکه به دلیل یک مشکل سمت سرور است. با این حال، مانند بسیاری از خطاهای HTTP مشابه، نام بردن مستقیم منبع خطا چندان آسان نیست. سناریوهای مختلفی وجود دارد که می تواند در هنگام برقراری یک اتصال TCP بین سرویس CDN و وب سرور مورد تماس، مهلت زمانی ایجاد کند.
متداول ترین دلایل پیام قطع شدن اتصال به شرح زیر است:
- وب سرور آفلاین است: خطای HTTP 522 اغلب به دلیل آفلاین بودن وب سرور مورد تماس نشان داده می شود. از آنجایی که ارتباط بین وب سرور و Cloudflare از طریق اینترنت انجام می شود، بدیهی است که تبادل نمی تواند انجام شود.
- بارگذاری بیش از حد سرور اصلی: Cloudflare کارهای زیادی را برای وب سرور اصلی که پروژه را اجرا می کند انجام می دهد. برای درخواستهای خاص کاربران مرورگر (مخصوصاً محتوای پویا)، سرویس CDN باید با سرور اصلی تماس بگیرد. مانند یک سرور معمولی بدون CDN، گاهی اوقات در هنگام ساخت TCP منجر به اضافه بار و مهلت زمانی می شود. اگر قرار باشد درخواست های زیادی به طور همزمان پردازش شوند.
- فایروال درخواست را مسدود می کند: اگر سرور اصلی به فایروال خودش متصل باشد، این نیز می تواند باعث ایجاد خطای Cloudflare شود. البته، آدرس های IP سرویس عملکرد باید به طور پیش فرض توسط این سرویس مجاز باشد، اما گاهی اوقات آدرس ها به طور تصادفی یا تصادفی مسدود می شوند. در نتیجه، اتصالات نمی توانند برقرار شوند. تنظیمات نادرست همچنین ممکن است منجر به حذف بسته ها از داخل شبکه میزبان اصلی شود.
تنظیمات DNS نادرست:
- تنظیمات DNS نادرست: سرورهای DNS با آدرس IP سرور اصلی کار می کنند. هر تغییری در این آدرس باید منتقل شود تا CDN و سرور بتوانند با هم کار کنند. از آنجایی که بسیاری از میزبانهای وب هر چند وقت یکبار بهطور خودکار آدرسهای وب جدیدی را به وبسایتهای مدیریتشده اختصاص میدهند و آنها را به Cloudflare ارسال نمیکنند، راهاندازی DNS گاهی از آدرس نادرستی استفاده میکند.
- مسیریابی نادرست: Cloudflare باید فراتر از مرزهای شبکه کار کند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد یک وب سایت به درستی بهینه شده است. مسیریابی IP، که مسیر بسته های ارسال شده از طریق شبکه های مختلف درگیر را تنظیم می کند، بخشی ابتدایی از فرآیند تحویل محتوا است. اگر بین سرور اصلی و Cloudflare مغایرت وجود داشته باشد، این اغلب منجر به پیامی به پایان رسیده است.
- پیامهای Keepalive در سمت سرور غیرفعال هستند: Cloudflare از ورودی هدر «keepalive» برای حفظ اتصالات برقرار شده در مدت زمان طولانیتری استفاده میکند و عملکرد را بهبود میبخشد. اگر گزینه نمایش پیامهای HTTP در وب سرور غیرفعال شود، تنظیمات اتصال انجام نمیشود و در نتیجه خطای 522 ایجاد میشود. از آنجایی که اکثر وب سرورهای رایج به طور پیشفرض اجازه ورود keepalive را میدهند، این یک دلیل نسبتاً نادر برای خطا است و تقریباً همیشه با یک خطای پیکربندی از طرف مدیر وبسایت ارتباط دارد.
حل مشکل Error 522: اپراتورهای وب سایت گزینه های زیر را دارند
اگر شما مسئول یک پروژه وب هستید که با مشکل خطای 522 دست و پنجه نرم می کند، باید فوراً علت آن را بررسی کنید. با این حال، قبل از اینکه بررسی کنید که آیا یکی از دلایل توضیح داده شده در بخش قبل مشکل است، ابتدا باید مطمئن شوید که وب سرور اصلی فعال است و درخواست های HTTP را می پذیرد. اگر اینطور نباشد، ارتباط بین Cloudflare و سرور از نظر منطقی غیرممکن است – حتی اگر همه تنظیمات درست باشند. اگر این بررسی «سریع» نشان دهد که سرویس CDN در واقع می تواند طبق برنامه ریزی به منابع سرور دسترسی داشته باشد، برای یافتن منبع خطا به تجزیه و تحلیل دقیق تری نیاز است.
در بخش های بعدی امیدوار کننده ترین راه حل ها برای رفع خطای 522 را گردآوری کرده ایم.
حل مشکل Error 522: ظرفیت سرور را بهینه کنید
اضافه بار سرور وب یکی از رایج ترین دلایل خطای 522 است. پیش بینی تعداد بازدیدکنندگان در هر زمان غیرممکن است. اوج بار متناوب به این معنی است که سرور نمیتواند با پردازش درخواستهای HTTP هماهنگی داشته باشد – بنابراین باید با استفاده از نرمافزار تحلیل، توسعه ترافیک پروژه وب خود را زیر نظر داشته باشید. برای شناسایی تنگناها و ارتقای تنظیمات سخت افزاری محیط میزبانی، داده ها را به طور منظم ارزیابی کنید. راهحلهای میزبانی ابری انعطافپذیر شما را قادر میسازد، برای مثال، منابع را با دقت دقیق مقیاسبندی کنید تا بتوانید به نوسانات ناشی از زمان روز، روز هفته یا فصل واکنش بهینه نشان دهید.
حل مشکل Error 522: فیلتر IP را بررسی کنید
برای اینکه بفهمید آدرس های IP Cloudflare توسط وب سرور شما مسدود شده است، باید تنظیمات فایروال مناسب و سایر برنامه های فیلترینگ مانند iptables را بررسی کنید. آدرس های اینترنتی را نیز می توان در فایل htaccess. فیلتر کرد، به همین دلیل است که باید آنها را برای IP های مسدود شده نیز بررسی کنید. لیستی از آدرس های استفاده شده توسط ارائه دهنده خدمات CDN را می توان در وب سایت رسمی یافت. اگر یکی از این آدرسها در برنامههای نامگذاری شده (یا ابزارهایی با عملکردهای مشابه) قفل شده باشد، باید آن را باز کنید تا خطای 522 برطرف شود. برنامهها اغلب IPها را بهطور خودکار مسدود میکنند، بنابراین باید آن را ایمن پخش کنید و آدرسهای Cloudflare را در لیست سفید قرار دهید.
حل مشکل Error 522 : تنظیمات DNS/IP را سفارشی کنید
اگر میزبان وب شما متکی به تغییر منظم آدرس وب سرور است، این به شما بستگی دارد که IP های تغییر یافته را به Cloudflare ارسال کنید. ارائه دهندگان این تغییرات را به طور پیش فرض فقط به سرورهای DNS خود گزارش می دهند. اگر خطای 522 رخ داد، ارزش آن را دارد که به تنظیمات IP دامنه خود نگاهی بیندازید. وارد پنل مدیریت مناسب پروژه وب خود شوید و آدرس های IPv4 و IPv6 فعلی وب سرور را یادداشت کنید. سپس به منوی تنظیمات Cloudflare بروید و دامنه ایجاد کننده خطا را انتخاب کنید. روی آیتم منو ‘DNS’ کلیک کنید و سپس آدرس های وب ضبط شده را در رکوردهای DNS مربوطه وارد کنید (نوع رکورد AAAA: IPv6، نوع رکورد A: IPv4).
راه حل 4: پیام “keepalive” را فعال کنید
اگر خطای Cloudflare به دلیل تنظیمات نادرست هدر HTTP باشد، در تئوری، رفع آن نسبتا آسان است. اگر «keepalive» خاموش است یا درخواستهای احتمالی بسیار کمی تعریف شده است، میتوانید آن را در فایل پیکربندی مربوطه سرور وب (به عنوان مثال در httpd.conf برای سرورهای آپاچی) اصلاح کنید. با این حال، یک پیش نیاز این است که شما از حقوق مناسب برخوردار باشید، که اغلب در مورد بسته های هاست اشتراکی صدق نمی کند. در مواردی مانند این، شما فقط می توانید با ارائه دهنده تماس بگیرید. اگر با تنظیم ‘keepalive’ برای بسته انتخابی این حالت ادامه داشت، باید مدل میزبانی یا ارائه دهنده را تغییر دهید.
راه حل 5: تماس با Cloudflare-Support
اگر خطای 522 به دلیل مشکل مسیریابی ترافیک است، با پشتیبانی Cloudflare تماس بگیرید. یک بلیط ایجاد کنید که مشکل را توصیف کند، و مشخص کنید که کدام مناطق را قبلاً برای خطا بررسی کرده اید. ارائه دهنده CDN همچنین استفاده از ابزارهایی مانند MTR یا traceroute را برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سوئیچینگ بسته فعلی بین وب سرور شما و IP های Cloudflare توصیه می کند. می توانید نتایج را به بلیط خود (قالب متن یا تصویر) پیوست کنید تا روند حل مشکل را تسریع کنید.
یک کاربر مرورگر در مورد پیام به پایان رسیده اتصال چه کاری می تواند انجام دهد؟
لیست دلایل احتمالی خطا نشان می دهد که خطای HTTP 522 فقط یک مشکل سمت سرور است. بنابراین اگر فقط در وب جهانی جستجو می کنید و هنگام بازدید از یک وب سایت با پیام 522 مواجه می شوید، این به دلیل اتصال اینترنت معیوب یا یک افزونه معیوب نیست. با این حال، این بدان معناست که شما نمی توانید مستقیماً مشکل را حل کنید. برای اینکه ناامیدی را به حداقل برسانید (یا از همان ابتدا از آن جلوگیری کنید)، بهتر است منتظر بمانید و بعداً از وب سایت بازدید کنید. امیدواریم تا آن زمان مشکل ارتباط Cloudflare و وب سرور برطرف شده باشد و سایت به صورت عادی نمایش داده شود.
البته، شما همچنین می توانید با وب مستر مسئول تماس بگیرید – به خصوص اگر وب سایت پس از چندین بار تلاش کار نمی کند و همچنان خطای Cloudflare را نشان می دهد. ممکن است اطلاعات پس زمینه ارزشمندی دریافت کنید یا به شما گفته شود که چه زمانی می توان دوباره به وب سایت دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که ارائه دهنده از مشکل آگاه نباشد، بنابراین قطعاً ارزش دارد با آنها تماس بگیرید.
حل مشکل Error 522
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !