راهنمای گرفتن عکس برای اینستاگرام
بنابراین شما یک حساب اینستاگرام برای تبلیغ برند خود راه اندازی کرده اید. عالی! با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، کسب و کار شما مطمئناً رونق خواهد گرفت – یا اینطور است؟
از آنجایی که رقبای شما احتمالاً در حال حاضر روی پلتفرم هستند، بخش بزرگی از موفقیت شما به این بستگی دارد که اطمینان حاصل کنید که برند شما از سایرین متمایز است. و بخش بزرگی از آن پر کردن فید شما با تصاویر با کیفیت بالا است. تصاویر عالی ضروری هر استراتژی بازاریابی اینستاگرام هستند. گاهی اوقات، حتی یک داستان باورنکردنی نیز کافی نیست. باید آن را با یک تصویر باورنکردنی تعریف کنید – و مطمئناً دنبال کنندگان را به برند شما جذب می کند.
اما چگونه این کار را انجام می دهید؟
راهنمای گرفتن عکس برای اینستاگرام : از “قاعده یک سوم” استفاده کنید.
“قاعده یک سوم” دستورالعملی برای نوشتن عکس ها به روشی است که اکثر مردم آن را جذاب می دانند. بیان می کند که تصاویر باید به یک سوم تقسیم شوند، هم به صورت عمودی و هم افقی. به طوری که در مجموع 9 قسمت داشته باشید. اگر بتوانید نقاط مورد علاقه در تصویر خود را در امتداد تقاطع این خطوط تراز کنید، می توانید تصاویری با ترکیب بندی زیبا ایجاد کنید.
برای انجام این کار، به سادگی خطوط شبکه را در دوربین تلفن خود روشن کنید و سپس اشیاء خود را در امتداد تقاطع ها قاب کنید. بیشتر مردم متوجه خواهند شد که این تصاویر برای چشم دلپذیرتر از تصاویری هستند که جسم شما در مرکز کادر قرار دارد.
اگرچه این مورد برای همه عکسها صدق نمیکند. به عنوان مثال، تصاویر بالای غذا اغلب با بشقاب در مرکز تصویر بسیار بهتر به نظر می رسند. صرف نظر از اینکه از آن استفاده میکنید، آگاهی از قانون و نحوه عملکرد آن کمک میکند، بنابراین میتوانید با اطمینان بگویید که شکستن آن مؤثرتر خواهد بود.
و نگران نباشید اگر عکسی که گرفتهاید از قاعده یک سوم پیروی نمیکند – همیشه میتوانید آن را برش دهید تا جسم خود را در مکان زیباییشناختیتر قرار دهید.
راهنمای گرفتن عکس برای اینستاگرام : دیدگاه های مختلف را امتحان کنید.
در حالی که نشان دادن و عکاسی به سوژه وسوسه انگیز است، ممکن است بخواهید سرعت خود را کم کنید و به زاویه ای که از آن عکاسی می کنید فکر کنید. قدم زدن در اطراف و یافتن پرسپکتیوهای مختلف میتواند گزینههای کادربندی جالبی را در اختیار شما قرار دهد که میتواند فوراً تصاویر شما را بهتر نشان دهد. استفاده از یک زاویه متفاوت به عکسهای شما کمک میکند تا به یاد ماندنیتر شوند.
بنابراین دفعه بعد، سعی کنید عکس خود را از یک منظر منحصر به فرد بگیرید. حتی اگر سوژه شما یک سوژه معمولی باشد، موقعیتی که برای عکاسی انتخاب میکنید میتواند عکسی کاملاً متفاوت ایجاد کند.
نورپردازی را آزمایش کنید
هرگز از فلاش گوشی خود استفاده نکنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. صرف نظر از اینکه چقدر برای دستگاه خود هزینه کرده اید، تقریباً تمام فلاش های دوربین تلفن تمایل دارند اشیاء را در پیش زمینه شسته شوند. اصلا جذاب نیست
سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. حتی در تاریکی، سعی کنید از منابع محیطی مانند چراغ های خیابان یا چراغ های ترافیکی استفاده کنید تا جلوه ای ملایم ایجاد کنید. این همچنین به شما امکان می دهد با سایه ها بازی کنید و از آنها برای ایجاد یک تصویر جالب تر استفاده کنید.
همچنین ایده خوبی است که ساعت طلایی را در ذهن داشته باشید. ساعت طلایی به مدت زمان کوتاهی پس از طلوع خورشید و درست قبل از غروب خورشید اشاره دارد که در آن نور برای عکاسی عالی است. عکاسی در ساعت طلایی میتواند به شما کمک کند تا عکسهایی با نور عالی و ملایم خلق کنید—پس از این زمان عاقلانه استفاده کنید!
آیا بیرون باران می بارد، ابری است یا برف؟ کامل! از آب و هوا به نفع خود استفاده کنید. آب و هوای “بد” برای عکاسی عالی است زیرا فرصت های زیادی را برای بازی در اختیار شما می گذارد. از انعکاسهای موجود در گودالها یا از نور تاریک و غمانگیز یک روز ابری برای ایجاد جلوههایی استفاده کنید که در غیر این صورت نمیتوانید انجام دهید.
همچنین می توانید روشنایی اینستاگرام را تغییر دهید تا تصویر خود را تنظیم کنید تا زمانی که تعادل کاملی به دست آورید.
فید خود را به عنوان یک کل در نظر بگیرید.
به برخی از محبوب ترین فیدها در اینستاگرام نگاهی بیندازید. چه چیزی را متوجه می شوید؟
خواهید دید که همه تصاویر آنها یک موضوع ثابت دارند. از رنگهای موجود در تصاویر گرفته تا نورپردازی و فیلترهایی که استفاده میکنند، همه آنها به «صدای بصری» خود میچسبند. این باعث میشود که تغذیه آنها روی چشم آسانتر شود و پیمایش در آن بسیار آسانتر از خوراکیهایی است که موضوعی متناقض یا ناموجود دارند.
برای موفقیت در فید اینستاگرام خود، باید صدای بصری خود را پیدا کنید. فید شما باید شخصیت داشته باشد. به جای اینکه به تک تک عکسها فکر کنید، فید خود را طوری مدیریت کنید که یک گالری هنری را مدیریت میکنید—نمیخواهید جکسون پولاک را درست در کنار یک کلاسیک رنسانس قرار دهید، درست است؟
یکی از راههای حفظ ثبات در نمایهتان این است که به سادگی از فیلترهای مشابه روی تصاویر خود استفاده کنید. به انواع عکسهایی فکر کنید که فید خود را با آنها پر میکنید، و مطمئن شوید که تصاویر مشابهی را در هر فید ارسال میکنید—عکسهایی با ساختار، رنگ یا ترکیب مشابه.
برای #هشتگ های خود تلاش کنید.
هشتگ ها راهی عالی برای کمک به افراد برای یافتن شما هستند. فقط مطمئن شوید که مواردی که استفاده میکنید با پستهای شما مرتبط هستند و هشتگهایی را انتخاب میکنید که به اندازه کافی محبوب باشند تا به بیشترین افراد ممکن دسترسی پیدا کنند.
بهترین راه برای یافتن هشتگ مناسب استفاده از عملکرد جستجوی اینستاگرام است. کلمه کلیدی مرتبط با تصویر خود را تایپ کنید و روی Tags ضربه بزنید. اینستاگرام لیستی از هشتگ های مرتبط به همراه تعداد پست های زیر یک را در اختیار شما قرار می دهد. تعداد زیاد پستها به این معنی است که افراد بیشتری آن هشتگ را دنبال میکنند، اما همچنین به این معنی است که احتمال اینکه پستهای شما در میان هزاران محتوا غرق شوند، بیشتر است. بهترین راه برای مقابله با این موضوع استفاده از ترکیبی از هشتگهای محبوب و خاص است تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی دارید.
هشتگ ها بهترین ابزاری هستند که می توانید برای دستیابی به افراد جدید استفاده کنید، بنابراین مهم است که بازی خود را به درستی انجام دهید. یکی از راههای انجام این کار، نظارت بر هشتگهایی است که رقبا و تأثیرگذاران در صنعت شما استفاده میکنند – با دنبال کردن هشتگهای خاص به صورت بومی از برنامه اینستاگرام، یا با استفاده از ابزارهای گوش دادن اجتماعی شخص ثالث.
کلام پایانی
پس این همه از ما خواهد بود! دفعه بعد که برای عکسبرداری برنامه ریزی می کنید، ممکن است بخواهید آن را در حدود ساعت طلایی کار کنید تا نورپردازی عالی داشته باشید. سعی کنید با چشم اندازهای مختلف بازی کنید تا زمانی که چیزی منحصر به فرد پیدا کنید و گزینه های مختلف کادربندی را در ذهن داشته باشید. ممکن است فقط تصویر عالی را پیدا کنید و با هشتگ های مناسب، در کمترین زمان فالوورهای خود را جذب کنید. موفق باشید!
راهنمای گرفتن عکس برای اینستاگرام
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.zoho.com
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !