• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    درست مثل انسان ها که هوس غذا می کنند، ما هم هوس ارتباط داریم. این توضیح می دهد که چرا رسانه های اجتماعی در چند دهه گذشته همه را تحت تأثیر قرار داده است. شاید بتوان گفت که انسان‌ها به رسانه‌های اجتماعی معتاد شده‌اند دست کم گرفته شده است . تا سال 2019، آمار تعداد خیره‌کننده 3.5 میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را نشان می‌دهد . این کاربران به طور متوسط سه ساعت در روز را در سایت‌های مورد علاقه خود می‌گذرانند.

    در ابتدا رسانه‌های اجتماعی فقط برای به‌روزرسانی خانواده و دوستان در مورد رویدادهای زندگی، ملاقات مجدد با دوستان دبیرستانی یا حتی ملاقات با دوستان جدید استفاده می‌شد. سپس برندها به آرامی شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی برای کمپین های بازاریابی خود کردند و شروع به جذب مخاطبان خود کردند. برندی که پیشگام این عمل بود، مک‌دونالدز با “شعار بیگ مک” خود در سال 2008 بود. (به عنوان مثال به تصویر زیر مراجعه کنید)

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    با توجه به Social Media Examiner، حدود 96٪ از بازاریابان در حال حاضر در بازاریابی رسانه های اجتماعی شرکت می کنند. اما 85٪ از شرکت کنندگان مطمئن نیستند که بهترین ابزار برای استفاده از کدام ابزار است. امروز ما به شما خواهیم پرداخت که چگونه برند شما می تواند از بازاریابی رسانه های اجتماعی بهره مند شود.

    آگاهی از برند ایجاد کنید

    اگر مردم از کسب و کار شما اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند مشتری شما شوند. رسانه های اجتماعی دید شما را در بین مشتریان بالقوه افزایش می دهند. اجرای استراتژی رسانه های اجتماعی شناخت برند شما را به شدت افزایش می دهد. زیرا با مخاطبان گسترده ای از مصرف کنندگان درگیر خواهید شد . به شما کمک می کند تا با یک استراتژی محتوای رسانه اجتماعی جامد به مخاطبان گسترده ای برسید.

    رسانه های اجتماعی می توانند فضای شلوغی باشند . مخاطبان می توانند به راحتی توسط برندهای دیگری که سعی در ایجاد سر و صدا و تبلیغ خود دارند غرق شوند. انواع خاصی از محتوای رسانه های اجتماعی وجود دارد که در یک فید خبری جذاب ترین و بهترین هستند. مانند مقالات نوشته شده، ویدئوها، تصاویر، پیشنهادات/تبلیغات، اینفوگرافیک ها، نظرسنجی ها و وبینارها. برای اینکه این محتوای اصلی موثرترین باشد، اما باید با طراحی با کیفیت تلاقی داشته باشد.

    آگاهی از برند بسته به کسب‌وکار، راه‌های موفقیت متفاوتی دارد

    راه‌های شما ممکن است شامل هدف‌گیری مشتریان جدید برای برندتان، افزایش بازدید/بازدید از فروشگاه‌های محلی شما باشد. یا گاهی اوقات مخاطبان کسب‌وکار شما در یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص حضور دارند. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است تا بتوانید بر این اساس کمپین آگاهی از برند خود را ایجاد کنید.

    در دسامبر 2019، Spotify یک صفحه آنلاین شخصی برای هر یک از شنوندگان خود ایجاد کرد. این کمپین به مردم نشان داد که بیشترین آهنگ ها، هنرمندان مورد علاقه و محبوب ترین ژانرهای آنها را شنیده اند. در نتیجه، مردم در سراسر جهان اسکرین شات هایی از گزارش های شنیداری شخصی خود را به اشتراک گذاشتند. این به Spotify کمک کرد تا به یک دستاورد بزرگ در آگاهی از نام تجاری دست یابد، فقط به این دلیل که مردم می خواستند چیزی در مورد خود بیاموزند و سپس آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. Spotify این را درک کرد و به خواسته ای رسید که مخاطبان آنها حتی متوجه نشدند.

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    ایجاد شهرت آنلاین

    اگر شما یک برند با لحن ساده، خشک و به سبک شرکتی در هنگام انتشار پست های رسانه های اجتماعی خود هستید، بعید به نظر می رسد که به نتایجی که می خواهید برسید. اکثر مخاطبان در رسانه های اجتماعی به برندهایی که صدای خسته کننده ای دارند علاقه ای ندارند. آنها مدام در جاهای دیگر دنیا به سمت آنها تبلیغات می‌شوند – در رسانه‌های اجتماعی، آنها می‌خواهند نامزد شوند.

    شما می توانید لحن مخاطبان خود را از طریق گوش دادن اجتماعی بسنجید. این به شما کمک می کند بفهمید چه چیزی برای آنها مهم است و روند آنها را شناسایی کنید تا بتوانید محتوای مرتبط و جذاب برای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، نگاهی به برگر کینگ در توییتر بیندازید – آنها سعی می کنند با لحنی عجیب و غریب با انواع مخاطبان ترکیب شوند.

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    این مهم است که بدانیم برای شناسایی لحن برندشان زمان می برد – این یک شبه اتفاق نیفتاد. اکنون به موارد زیر در فضای اجتماعی خود نگاه کنید – تقریباً دو میلیون کاربر. تمرین کنید که لحنتان درست باشد و به یاد داشته باشید که مخاطب می خواهد افراد واقعی را در پشت پروفایل های اجتماعی شما ببیند.

    ایجاد ترافیک ورودی

    رسانه های اجتماعی دیگ ذوب انواع مختلف افراد با پیشینه ها و رفتارهای متفاوت است. برای برندهایی که می خواهند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند، تبلیغ یا به اشتراک گذاری محتوای جالب در رسانه های اجتماعی یک ارزش افزوده عالی برای ایجاد ترافیک ورودی است. پخش این محتوا در بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت ارگانیک از وب‌سایت شما بازدید کنند.

    به عنوان مثال، شاید شخصی در جمعیتی قدیمی تر از مصرف کنندگان، وب سایت شما را با استفاده از یک کلمه کلیدی خاص در فیس بوک جستجو کند، اما یک هزاره می تواند جستجوی خود را با استفاده از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی متفاوت آغاز کند، زیرا آنها محصولات را کاملا متفاوت جستجو می کنند. با بازاریابی در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی، می توانید به طور موثری طیف وسیعی از مخاطبان همه کاره را به وب سایت خود هدایت کنید و ترافیک ورودی با کیفیت ایجاد کنید. برای موفقیت در بازاریابی درونگرا در رسانه های اجتماعی، باید محتوای جالبی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که برای مخاطبانتان ارزشمند باشد. این یک تمرین خوب برای برندسازی برای کسب و کار شما است، زیرا در تلاش برای تبدیل شدن به یک رهبر بازار هستید.

    با مخاطبان موجود خود درگیر شوید

    یکی از مزایای مهم بازاریابی رسانه های اجتماعی، حفظ سلامت برند شما است. رسانه های اجتماعی فضای بسیار خوبی برای جذب مخاطبان جدید هستند، اما به همان اندازه مهم است که با مخاطبان فعلی خود درگیر شوید و درک کنید که آنها در مورد برند شما چه فکر می کنند. درگیر شدن با مخاطب جایی است که بازخورد و نشانگرها به طور مستقیم وارد می شوند.

    راه‌های زیادی برای تعامل با مخاطبان شما وجود دارد، فراتر از نظرات و لایک‌ها. در واقع روش جدیدی که به عنوان بازاریابی محاوره ای شناخته می شود، یکی از موثرترین روش ها برای برقراری ارتباط شخصی با مخاطبان محسوب می شود. اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم عالی برای این کار عمل می‌کند—مخاطبان می‌توانند از طریق استوری‌های پشت صحنه اینستاگرام مانند بازدید از دفتر یا انبار محصولات شما، ارتباط شخصی با برند شما ایجاد کنند. اساساً مخاطب ترجیح می دهد که برندها انسانی شوند و در طول سال ها، بسیاری از برندهای برتر این رویکرد را انتخاب کرده اند که در بین مخاطبان آنها محبوب شده است.

    یکی از برندهایی که در جذب مخاطبان خود از طریق محتوای خاص رسانه های اجتماعی عالی است AirBnb است. دسته توییتر آن‌ها کمتر غریب و شوخ‌تر است و به عامیانه هزاره‌ها پاسخ می‌دهد، در حالی که دسته اینستاگرام آن‌ها مانند دفترچه خاطرات یک مسافر است که مملو از مقصدهای رویایی و محتوای تولید شده توسط کاربران از مهمانانی است که در AirBnBs اقامت می‌کنند.

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    بهبود رتبه بندی جستجو

    رسانه های اجتماعی یک کاتالیزور عالی برای ترافیک خروجی به وب سایت شما هستند که منجر به رتبه بندی جستجوی بهتر می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای دستیابی به رتبه بندی صفحات بالاتر و به دست آوردن ترافیک وب سایت کسب و کار شما بسیار مهم است و می توان با شیوه های هوشمند رسانه های اجتماعی به آن دست یافت. اینکه بتوانید در رتبه های برتر برای کلمات کلیدی خود قرار بگیرید، ترافیک شما را متحول می کند و همچنان نتایج مثبتی برای کسب و کار شما ایجاد می کند زیرا همه از گوگل برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند.

    محتوایی مانند اینفوگرافیک ها، وبلاگ ها، مقالات ژورنالی، اطلاعات تجاری و مطالعات موردی، نمایه رسانه های اجتماعی شما را معتبر جلوه می دهد و مخاطب را مجذوب خود می کند. این محتوای با کیفیت توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته می شود و همچنین رهبران کسب و کار را قادر می سازد تا به شما بنویسند و به شما پیوند دهند و در نتیجه رتبه بندی جستجو بهبود یابد.

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی که نادیده گرفته شده اند

    هنوز هم برخی از منتقدان هستند که مزایای رسانه های اجتماعی را از منظر تجاری نمی بینند. آن‌ها فکر می‌کنند که منجر به بازگشت سرمایه بهتری نمی‌شود، اما اندازه‌گیری بازگشت سرمایه از طریق رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با کانال‌های بازاریابی ساده‌تر می‌تواند دشوار باشد. اگرچه آنها در اقلیت هستند، زیرا اکثریت می دانند که مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر از هر گونه اشکالی است. اگرچه ممکن است نتوانید مستقیماً ROI را با رسانه های اجتماعی اندازه گیری کنید، در اینجا چند مزیت نادیده گرفته شده است که می تواند از منظر تجاری مفید باشد:

    تجزیه و تحلیل جامع رقابت

    • پیگیری رقبای خود یکی از مزایای اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی است. این به شما کمک می کند فرصت های بیشتری را برای کشف مسیر جدید از نظر محتوا و تبلیغات که رقبای شما فاقد آن هستند، کشف کنید.

    جذابیت برای مشتریان جوان

    • زمان آن رسیده است که برندها باید خود را با مخاطبان جوان تری که با رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند سازگار کنند. برندها باید نیازهای خود را برآورده کنند و به زبان عامیانه خود صحبت کنند تا با این جمعیت جوان تر ارتباط برقرار کنند. آنها باید استراتژی محتوای خود را بهینه کنند و در عین حال محبوبیت روزافزون محتوا، داستان ها و تأثیرگذاران تولید شده توسط کاربر را در نظر داشته باشند.

    توانایی کشف روندها در زمان واقعی

    • همه چیزهایی که می خواهید بدانید همه چیز وجود دارد، زیرا ماهیت شفاف رسانه های اجتماعی به همه کمک می کند تا مکالمه بین برند و مشتریان خود را ببینند. محتوای به اشتراک گذاشته شده مخاطبان به برند شما کمک می کند تا با روندها هماهنگی داشته باشد. شما باید به گوش دادن اجتماعی اجازه دهید کار را انجام دهد و از طریق مکالمات اجتماعی به آنها کمک کند.

    برندها باید اهمیت رسانه های اجتماعی و مزایایی را که از این طریق از بازاریابی به دست می آورند، ارزیابی کنند. تاثیر آن از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما برای اینکه رهبر بازار باشید، باید با چشم انداز برند پیشاپیش فکر کنید.

    به نظر شما مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در زیر بگذارید و بیایید گفتگو کنیم!

    مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.zoho.com
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    About The Author