رفع خطای SMTP 550
برای ارسال پیامها به این طرف و آن طرف، سرورهای ایمیل و کلاینتها به پروتکل حمل و نقل ایمیل ساده (SMTP) تکیه میکنند. این پروتکل که بخشی از خانواده پروتکل های اینترنتی است و در RFC 5321 مشخص شده است با پروتکل های پست محبوب POP3 یا IMAP کار می کند. اینها وظیفه انحصاری جمع آوری نامه الکترونیکی را در صندوق ورودی پس از دریافت دارند.
طبق پروتکل معمولی، سرور در حین برقراری ارتباط، کدهای وضعیت را از طریق SMTP برای تأیید اتصال یا ارسال، درخواست اطلاعات اضافی یا اطلاع از خاتمه اتصال ارسال می کند. همچنین کدهایی وجود دارند که در صورت بروز خطا استفاده می شوند:
خطاهای موقت کدهایی در سری 4XX اختصاص داده می شوند. در حالی که خطاهای جدی مرتبط با شکست درخواست توسط کدهای وضعیت سری 5XX شناسایی می شوند. به عنوان مثال، سرور پست الکترونیکی خروجی با SMTP 500 (شامل یک پیام اختیاری مانند “Relay not permitted”) پاسخ می دهد اگر ایمیلی به آدرس مورد نظر تحویل داده نشود. این پیام خطا دقیقاً به چه معناست و چگونه می توانید خطای SMTP 550 را برطرف کنید؟
رفع خطای SMTP 550 : پشت خطای SMTP 550 چیست؟
با توجه به “Request for Comments 5321″ ذکر شده در بالا، فرم استاندارد کد وضعیت SMTP 550 550 Requested action not taken: Mailbox unavailable” تقریباً به صورت “550 The requested action was not executed: P.O. box not reachable.» سند IETF سه گزینه زیر را به عنوان دلایل احتمالی فهرست می کند:
- آدرس مورد نظر نامعتبر است (صندوق پستی پیدا نشد)
- حقوق استفاده از سرویس SMTP را از دست داده است (بدون دسترسی)
- درخواست به دلایل خط مشی رد شد (فرمان به دلایل خط مشی رد شد)
این به این معنی است که اگر یک سرویس گیرنده ایمیل بخواهد از SMTP برای انتقال نامه الکترونیکی استفاده کند اما به یکی از دلایل ذکر شده در بالا (در میان سایر موارد) درخواست انجام نشود، همیشه پیام خطا ظاهر می شود. اینکه سرور SMTP علت مشکل را به کلاینت منتقل کند و به چه شکلی به سیستم ایمیل مربوطه و همچنین خود کلاینت بستگی دارد. در نتیجه، پیام خطا میتواند کاملاً متفاوت به نظر برسد، حداقل تا حدی، اگرچه اغلب دقیقاً به همان مشکل اشاره دارد.
رفع خطای SMTP 550 : کدام پیام های خطای SMTP 550 وجود دارد؟
این واقعیت که پیامهای مربوط به خطای SMTP 550 در سرویسهای پستی مختلف متفاوت ظاهر میشوند، حداقل تا حدی به دلیل ماهیت خود خطا است: اطلاعات اولیه مرتبط با کد وضعیت و پیام استاندارد چندان مشخص نیست. بدون جزئیات اضافی، فقط میدانید که درخواست رد شده است، اما دلیل آن را نمیدانید. بنابراین اگر می خواهید بتوانید خطای 550 را به تنهایی برطرف کنید، همیشه ارزش دارد که پیام را از نزدیک بررسی کنید. پیام های SMTP 550 زیر برخی از محبوب ترین آنها هستند:
- 550 requested action not taken: mailbox unavailable
- 550 user unknown
- 550 mailbox not found
- 550 relay not permitted
- 550 recipient address rejected: user unknown in local recipient table
- 550 reject due to policy restrictions
- 550 invalid address
- 550 user has too many messages on the server
- 550 permanent failure for one or more recipients
رفع خطای SMTP 550 : چگونه خطای SMTP 550 را حل کنیم
فهرست پیامهای معروف SMTP 550 به وضوح نشان میدهد که احتمالاً تنها یک راه برای حل مشکل وجود ندارد. مهم است که نسبت به علت مربوطه برای اعلان خطا واکنش مناسب نشان دهید. با این حال، همیشه در توانایی شما نیست که خودتان مشکل را حل کنید. در ادامه راه حل های احتمالی شما را برای سه مورد از رایج ترین پیام های خطای SMTP 550 نشان خواهیم داد.
“550 Relay not permitted”: نحوه رفع مشکل احراز هویت
پیام “550 Relay not permitted” نتیجه اتصال ناموفق بین سرویس گیرنده ایمیل و سرور ایمیل است (برخی از سرورها نیز از SMTP 553 برای این کار استفاده می کنند). به طور خاص دو چیز وجود دارد که می تواند مسئول این مشکل باشد: زیرا اکثر سرورهای ایمیل به احراز هویت SMTP (درخواست تجدید نظر رمز عبور هنگام ارسال) متکی هستند تا مطمئن شوند که هیچ پیامی نمی تواند توسط شخص غیرمجاز با استفاده از آدرس شما ارسال شود، SMTP اگر این روش احراز هویت در کلاینت شما فعال نباشد، ممکن است خطای 550 رخ دهد. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که داده های دسترسی به اشتباه در کلاینت وارد شده باشد.
در هر دو مورد، راه حل این است که تنظیمات سرور خروجی را در تنظیمات حساب برنامه ایمیل مورد استفاده بررسی کنید و بر اساس آن تنظیم کنید. ب
رای مثال در Outlook این کار به صورت زیر انجام می شود:
پس از باز کردن تنظیمات حساب کاربری، حسابی را که می خواهید تنظیمات SMTP را برای آن تغییر دهید انتخاب کنید و سپس بر روی “Change” کلیک کنید.
در منوی بعدی، تنظیمات اولیه ایمیل (اطلاعات کاربر، سرور و ورود به سیستم) را خواهید یافت. این مرحله نیازی به تغییر نیست. در عوض، از دکمه «Additional settings» استفاده کنید تا به منوی هدف واقعی، «Internet e-mail settings» بروید.
پس از رسیدن به آنجا، روی تب “Outgoing server” کلیک کنید. اگر علامت تیکی در کنار «The outgoing mail server (SMTP) requires authentication» وجود ندارد، میتوانید اکنون آن را طوری تنظیم کنید که احراز هویت SMTP در مشتری Outlook شما فعال شود. در صورتی که از گزینه «Use the same settings for the outgoing server» نیز استفاده میکنید، Outlook میتواند با اعتبارنامههای معمول ورود به سیستم کار کند. اگر احراز هویت قبلاً فعال شده است، اما یک نام کاربری و رمز عبور جداگانه تعریف شده است که با ورود استاندارد متفاوت است، باید به گزینه فهرست شده قبلی بروید تا از پیام “550 Relay not permitted” اجتناب کنید.
“550 requested action not taken mailbox unavailable” – چگونه پیام را حل کنیم
اگر تغییر اساسی خطای 550 requested action not taken mailbox unavailable” – نمایش داده شود، مشکل معمولاً این است که آدرس هدف مورد نظر توسط سرور SMTP قابل دسترسی نیست. در چنین مواردی، اولین نگاه شما باید به خود آدرس باشد – ممکن است یک اشتباه املایی ساده یا اشتباه تایپی در هنگام ایجاد ایمیل وارد شده باشد. با این حال، در بسیاری از موارد، مشکل از طرف گیرنده است. اگر آدرس گیرنده به دلیل خطاهای فنی به طور موقت در دسترس نباشد، پیام معمولی است. همین امر به طور کلی در مورد زمانی که حساب ایمیل تماس گرفته شده به دلیل عدم فعالیت غیرفعال یا حذف شده است صدق می کند.
اگر می توانید از طریق کانال دیگری با طرف مقابل تماس بگیرید، باید این کار را انجام دهید. به این ترتیب، می توانید مشکل را مشخص کنید یا آدرس ایمیل جدید، فعلی (و معتبر) را پیدا کنید. اگر این گزینه را ندارید، هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید جز اینکه بعداً دوباره ارسال را امتحان کنید. اگر گیرنده فقط به طور موقت در دسترس نبود، تلاش جدید می تواند موفقیت آمیز باشد.
در مورد پیام «550 Reject due to policy restrictions» چه کاری میتوانید انجام دهید
اگر سرویس گیرنده ایمیل شما خطای 550 Reject due to policy restrictions” را صادر کند، این نشانه آن است که اجزای ایمیل دستورالعمل های ارائه دهنده نامه را نقض می کنند. دو تخلف زیر به ویژه دلایل رایج پیام خطا هستند:
- آدرس ایمیل شما یک آدرس هرزنامه شناخته شده است، بنابراین انتقال SMTP توسط ارائه دهنده مسدود شده است
- آدرس استفاده شده توسط سرور ارسال کننده یک نام دامنه کاملا واجد شرایط نبود که منجر به رد شدن توسط ارائه دهنده می شود.
اگر خطای «550 Reject due to policy restrictions» نتیجه ناقص بودن نام دامنه سرور ارسال شده است، با وارد کردن نام کامل مشکل را حل کنید.
با این حال، اگر وضعیت اول وجود دارد، میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند مرکز حذف فهرست مسدود شده از Spamhaus متوجه شوید: برنامه وب را باز کنید و آدرس ایمیل خود را در فیلدی که میگوید «Enter a Domain Name.» وارد کنید.
هنگامی که روی دکمه “Lookup” کلیک می کنید، ابزار از طریق پایگاه داده “List Block List” ایجاد شده توسط پروژه Spamhaus، که حاوی لیستی از دامنه های هرزنامه شناخته شده است، جستجو می کند. در عرض چند ثانیه، اعلانی دریافت خواهید کرد که آیا آدرس شما در پایگاه داده فهرست شده است یا خیر.
اگر آدرس ایمیل شما به عنوان یک آدرس هرزنامه علامت گذاری شده است، باید فوراً با ارائه دهنده تماس بگیرید تا بتوانید با همکاری یکدیگر راه حلی برای مشکل پیدا کنید.
رفع خطای SMTP 550
ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !