نماد سایت دریای شرق

آموزش لایو یوتیوب + تصاویر

آموزش لایو یوتیوب

در حالی که قالب‌های محتوای اجتماعی می‌آیند و می‌روند، پخش زنده آزمایشی و واقعی است. رویدادهای مجازی، کارگاه‌ها و وبینارها در پلتفرم‌هایی مانند YouTube Live در طول قرنطینه‌های همه‌گیر بسیار مهم بودند، اما آیا هنوز هم اکنون طنین انداز هستند؟ شرط می بندی.

با باز شدن جهان، محبوبیت پخش زنده تثبیت شد و 37 درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند پخش زنده جذاب ترین نوع محتوا است. در سطح جهانی در سه ماهه اول 2022، بینندگان در هر بازی حدود 20 دقیقه ویدیو تماشا کردند.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چرا YouTube Live باید بخشی از استراتژی بازاریابی ویدیویی شما باشد، نحوه پخش زنده در پلتفرم و نکاتی برای ایجاد محتوای زنده جذاب.

بیا شروع کنیم.

YouTube Live چیست؟

YouTube Live ویژگی پخش زنده YouTube است که به سازندگان محتوا امکان می دهد تا از طریق ویدیو و چت با مخاطبان خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند. کاربران می‌توانند جریان‌های زنده پرطرفدار در کشورشان را با کلیک کردن روی «زنده» از نوار کناری سمت چپ YouTube از طریق دسک‌تاپ تماشا کنند.

اگر مخاطبان شما مشترک کانال شما شده باشند، قبلاً محتوای شما را تماشا کرده یا پسندیده باشند یا با محتوای مشابه شما تعامل داشته باشند، ویدیوها و جریان‌های زنده شما ممکن است در فیدهای YouTube مخاطبان شما نمایش داده شوند.

مزایای YouTube Live چیست؟

پخش زنده فرصت های جدی را برای سازندگان و استراتژی بازاریابی YouTube برند شما ارائه می دهد. در سال 2021، یوتیوب محبوب ترین پلتفرم برای تجارت الکترونیک پخش زنده در ایالات متحده بود. و دومین وب سایت محبوب با بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه است.

هنوز متقاعد نشده‌اید که YouTube Live می‌تواند دامنه دسترسی و آگاهی برند شما را افزایش دهد؟ این روش‌های منحصربه‌فرد را در نظر بگیرید که با استفاده از YouTube live به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید:

میزبانی رویدادهای مجازی:

سازماندهی رویدادهای حضوری می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. YouTube Live یک جایگزین عالی برای میزبانی کارگاه ها، وبینارها و راه اندازی محصولات به صورت مجازی با هزینه کمتر است. به علاوه، رویدادهای مجازی حضور افراد بیشتری را در سطح جهانی آسان تر می کند.

تعامل با مخاطبان خود در زمان واقعی:

پخش زنده به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید، به تعریف ها پاسخ دهید و به نظرات طنز واکنش نشان دهید. داشتن یک مکالمه دو طرفه با مخاطبان، ارتباط قوی تری با آنها ایجاد می کند.

پاسخگویی فوری به سؤالات:

درست مانند هر رویداد حضوری، پخش زنده در YouTube به شما امکان می‌دهد به سؤالات و نظرات بلافاصله و در زمان واقعی پاسخ دهید، که منجر به رضایت بیشتر مخاطبان می‌شود. شما می توانید مشکلات را حل کنید، آموزش دهید و حتی به سؤالات مربوط به محصول خود پاسخ دهید – همه به روشی شخصی تر و فوری تر.

متمایز از رقابت:

روزانه بیش از 500 ساعت محتوای ویدیویی در YouTube آپلود می شود. از آنجایی که پخش‌های زنده هنوز درصد نسبتاً کمتری از آن محتوا را تشکیل می‌دهند، می‌توانند به شما کمک کنند متمایز و منحصربه‌فرد به نظر برسید.

اکنون که از مزایای کلیدی YouTube Live برای تجارت آگاه هستید، بیایید در مورد نحوه پخش جریانی زنده در YouTube صحبت کنیم.

نحوه پخش زنده در یوتیوب

قبل از پخش زنده، باید مطمئن شوید که کانال، تجهیزات خود را راه‌اندازی کرده‌اید و الزامات پخش زنده YouTube را برآورده کرده‌اید. در اینجا مراحلی وجود دارد که برای شروع به آن نیاز دارید:

پخش زنده را فعال کنید

قبل از اینکه بتوانید وارد YouTube Live شوید، پخش جریانی زنده را در دستگاه یا دستگاه‌های خود فعال کنید.

اگر از مرورگر وب استفاده می کنید، این مراحل را دنبال کنید:

اگر از دستگاه تلفن همراه یا تبلت (اندروید، آیفون یا آیپد) استفاده می‌کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش لایو یوتیوب : الزامات پخش زنده YouTube

در حالی که ممکن است برای پرش و پخش زنده هیجان زده باشید، چند الزام وجود دارد که ابتدا باید آنها را برآورده کنید:

توجه: اگر کمتر از 1000 مشترک دارید، ممکن است YouTube بینندگان پخش زنده تلفن همراه شما را محدود کند. و برای کاربران 13 تا 17 ساله، تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض روی Private یا Unlisted (برای موبایل) تنظیم شده است. این بدان معناست که جریان در نتایج جستجو یا توصیه‌ها نمایش داده نمی‌شود. برای کاربران بالای ۱۸ سال، حریم خصوصی پخش زنده به طور پیش‌فرض روی عمومی تنظیم می‌شود.

آموزش لایو یوتیوب : یک نوع جریان را بر اساس هدف خود انتخاب کنید

یوتیوب به شما امکان پخش زنده به سه روش مختلف را می دهد. بیایید به طور خلاصه به هر یک و زمان استفاده از آن نگاهی بیندازیم.

آموزش لایو یوتیوب : عنوان، توضیحات و تصویر کوچک را انتخاب کنید

تقریباً آماده استفاده از YouTube Live هستید!

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان، توضیحات و یک تصویر کوچک جلب توجه برای پخش زنده خود انتخاب کنید.

در اینجا برخی از بهترین روش‌ها هنگام افزودن این جزئیات وجود دارد تا به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید:

پخش زنده را شروع کنید

همه چیز آماده است و آماده پخش زنده هستید؟ برای شروع (و پایان) پخش زنده خود در تلفن همراه، دسکتاپ و رمزگذار مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش لایو یوتیوب : نحوه پخش زنده در یوتیوب در موبایل یا تبلت

نحوه پخش زنده در یوتیوب با استفاده از رایانه و وب کم

در اینجا نحوه پخش زنده از طریق یک برنامه از طریق iOS ReplayKit آمده است – در حین پخش زنده از طریق برنامه ای مانند Procreate، فکر کنید، نقاشی کنید یا نقاشی کنید.

آموزش لایو یوتیوب : نحوه پخش زنده در یوتیوب با استفاده از رمزگذار

پشتیبانی Google اطلاعات بیشتری در مورد پخش زنده در YouTube با استفاده از رمزگذار دارد.

آموزش لایو یوتیوب : آنچه را که می توانید و نمی توانید در YouTube Live پخش کنید

پخش زنده شما باید از دستورالعمل‌های انجمن و شرایط خدمات YouTube پیروی کند. اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنید، YouTube ممکن است محتوای شما را محدود کند یا آن را به طور کلی از پلتفرم حذف کند. و محدودیت در پخش زنده شما ممکن است منجر به اخطار در کانال YouTube شما شود که می تواند به مدت 14 روز از پخش زنده شما جلوگیری کند.

آموزش لایو یوتیوب : قابلیت‌های YouTube Live برای استفاده

اکنون که می‌دانید چگونه یک پخش زنده در YouTube شروع کنید، اجازه دهید در مورد برخی از ویژگی‌ها و ابزارهای YouTube صحبت کنیم که می‌توانید از آنها برای بهبود، ترویج، تجزیه و تحلیل و کسب درآمد مؤثر از پخش زنده خود استفاده کنید.

آموزش لایو یوتیوب : تغییر مسیرهای زنده بین کانالی

می‌توانید بینندگان را از پخش زنده خود به کانال‌های دیگر خارج از کانال خودتان هدایت کنید. این راه‌های جدیدی را برای همکاری با دیگر سازندگان YouTube و جذب بینندگان به کانال‌های دیگر شما باز می‌کند.
برای استفاده از این ویژگی به حداقل 1000 مشترک نیاز دارید و از کانالی که می‌خواهید از طریق استودیوی YouTube به آن هدایت شوید، اجازه دهید.

آموزش لایو یوتیوب : با همدیگر لایو بگیرید

Go Live Together به سازندگان اجازه می‌دهد تا از طریق یک پیوند از مهمانان دعوت کنند تا به پخش زنده خود بپیوندند.

این قابلیتی است که YouTube در سال 2022 آن را آزمایش می‌کند و زمانی که برای مخاطبان بزرگ‌تری عرضه می‌شود، باید مراقب آن بود.

توجه: در حالی که شما به تجزیه و تحلیل جریانی برای این محتوا دسترسی خواهید داشت، مهمانان از درآمد تبلیغاتی که در جریان پخش مشترک به دست می‌آیند سود نخواهند برد.

آموزش لایو یوتیوب : ایجاد کلیپ

YouTube به شما این امکان را می‌دهد که قطعه‌های کوتاهی از جریان‌های زنده خود بگیرید و آنها را به نکات برجسته تبدیل کنید تا به‌عنوان ویدیوهای مستقل در کانال YouTube خود پست کنید.

این امر استفاده مجدد از محتوای پخش زنده را آسان می کند – به ویژه برای جریان هایی که موضوعات زیادی را پوشش می دهند، مانند جلسه پرسش و پاسخ. شما می توانید چندین نکته برجسته ایجاد کنید که هر کدام بر روی موضوع یا سوال خاصی تمرکز دارند.

هنگامی که یک برجسته در YouTube پست می کنید، درست مانند یک ویدیوی آپلود شده معمولی در کانال شما ظاهر می شود.

می‌توانید در حین یا بعد از پخش زنده خود، نکات برجسته ایجاد کنید. اگر می‌خواهید لحظات جالبی را در حالی که هنوز زنده هستید علامت‌گذاری کنید، نشانگرهای جریانی را اضافه کنید تا دقایق دقیق را مشخص کنید. بعداً به این نشانگرها مراجعه کنید تا به راحتی نکات برجسته ایجاد کنید.

معیارهای پخش زنده خود را دنبال کنید

یکی از ویژگی‌های مفید YouTube Live این است که می‌توانید عملکرد بلادرنگ پخش زنده خود را در هر سه دستگاه پیگیری کنید. موبایل، تبلت و دسکتاپ. این به شما امکان می‌دهد تا به سرعت مشکلات را شناسایی و برطرف کنید و تعامل خود را تجزیه و تحلیل کنید.

سه نوع اصلی تجزیه و تحلیل وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید:

همچنین می‌توانید از YouTube Analytics برای مشاهده گزارشی عمیق درباره حفظ مخاطب، جمعیت‌شناسی، منابع ترافیک، مکان‌های پخش و سایر معیارها استفاده کنید.

نمایش یک ویدیوی جدید

پخش یک ویدیو در یوتیوب به شما امکان می دهد ویدیو را با مخاطبان خود در زمان واقعی تماشا کنید.

برخلاف پخش زنده، اولین نمایش های ویدیویی دقیقاً زنده نیستند. آنها ویدیوهایی هستند که آپلود می شوند و برنامه ریزی می شوند تا در زمان خاصی با چت زنده و سایر ویژگی های تعاملی پخش شوند. بنابراین در حالی که به خودی خود زنده نیست، هنوز یک تجربه تعاملی با مخاطبان شما در زمان واقعی ایجاد می کند.

در اینجا نحوه نمایش اولین ویدیو در YouTube آورده شده است:

پس از راه اندازی اولین نمایش، یک صفحه تماشا برای ویدیوی شما در کانال YouTube شما ایجاد می شود، درست مانند سایر آپلودها. در صورت فعال بودن، بینندگان می توانند برای تنظیم یادآوری، نظر گذاشتن و استفاده از Super Chat از صفحه بازدید کنند.

پس از پایان نمایش، ویدیو به عنوان آپلود معمولی در کانال شما باقی خواهد ماند.

پخش مستقیم DVR را روشن کنید

ویژگی ضبط ویدیوی دیجیتال (DVR) یوتیوب به بینندگان این امکان را می دهد که مکث کنند، به عقب برگردند و به تماشای پخش زنده شما ادامه دهند.

در اینجا نحوه فعال کردن DVR در پخش زنده خود آورده شده است:

ویژگی DVR یوتیوب نیز با محدودیت‌هایی همراه است، از جمله محدودیت‌هایی در مورد اینکه چقدر می‌توانید ویدیو را به عقب برگردانید، بسته به تأخیر حقوق پخش زنده.

اگر می‌خواهید بینندگان فقط پخش زنده شما را تماشا کنند، می‌توانید DVR را از تنظیمات پیشرفته غیرفعال کنید. غیرفعال کردن DVR بینندگان را از بازگشت به زمان خاصی در جریان شما، تا پایان پخش، محدود می‌کند. با این حال، نمی توانید DVR را برای وب کم یا پخش جریانی موبایل غیرفعال کنید.

نمایش یک تریلر

به عنوان راهی برای تبلیغ رویداد YouTube Live خود، یک پیش‌پرده نمایش دهید. طول تریلر می تواند از 15 ثانیه تا 3 دقیقه متغیر باشد. اینها قبل از رویداد زنده در صفحه تماشای کانال شما پخش می شوند تا تبلیغات و علاقه ایجاد کنند.

برای آپلود تریلر مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه: این ویژگی فقط برای سازندگانی با بیش از 1000 مشترک و بدون اخطار دستورالعمل انجمن در دسترس است.

از پخش زنده خود کسب درآمد کنید

یکی از مزایای پخش زنده این است که می توانید از پخش های خود درآمد کسب کنید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در YouTube Live وجود دارد:

توجه: برای فعال کردن کسب درآمد در YouTube، باید حداقل الزامات YouTube Partner Program (YPP) را داشته باشید. پس از پذیرش، به ویژگی‌های انحصاری مانند کسب درآمد دسترسی خواهید داشت.

چت زنده و زیرنویس ها را مدیریت کنید

YouTube چندین گزینه برای مدیریت چت زنده در اختیار شما قرار می دهد تا از محیطی امن و راحت برای همه بینندگان اطمینان حاصل کنید.

برخی از ویژگی های چت زنده عبارتند از:

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که پس از پایان پخش زنده، بازپخش چت زنده در کنار ویدیوتان نمایش داده شود یا نه تا مردم بتوانند مکالمه را مشاهده کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید اضافه کردن زیرنویس‌ها است – نمایش بصری محتوای صوتی در ویدیوهای شما. توصیه می‌شود برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند بدون صدا گوش کنند، زیرنویس زنده برای ویدیوهای خود داشته باشید، اما مهم‌تر از آن این است که مخاطبان بیشتری را شامل شوند.

می‌توانید از مزایای زیرنویس خودکار استفاده کنید، زیرنویس‌ها را در ویدیوی خود جاسازی کنید یا از طریق نرم‌افزار پشتیبانی‌شده آن‌ها را به YouTube ارسال کنید.

چگونه ایده های YouTube Live را دریافت کنیم

اکنون که می‌دانید چگونه یک پخش زنده YouTube را راه‌اندازی کنید، نوبت به بخش سرگرم‌کننده آن رسیده است: طوفان فکری آنچه را که می‌خواهید پخش کنید.

ده‌ها روش برای نمایش در YouTube Live وجود دارد. در اینجا فقط چند ایده وجود دارد:

با کاوش در یوتیوب شروع کنید. کانال های مشابه شما چه نوع پخش زنده ایجاد می کنند؟ چه چیزی به مخاطبان شما علاقه مند است و آیا می توانید این موضوعات را با رویدادهای زنده تطبیق دهید؟

اگر قبلاً ویدیوها را آپلود کرده‌اید، برای الهام گرفتن به داده‌های ویدیوی YouTube خود نگاه کنید. از موضوعات ویدیویی با بهترین عملکرد برای توسعه موضوعات، ایده ها و قالب های محتوای زنده استفاده کنید. این امر به ویژه در گزارش عملکرد ویدیوی YouTube’s Sprout آسان است، جایی که می‌توانید ویدیوهای خود را بر اساس عملکرد مرتب کنید و نقاط داده مانند بازدیدها، دقیقه‌های تخمینی تماشا و تعامل را در کنار یکدیگر مقایسه کنید.

علاوه بر این، استفاده از ابزار گوش دادن اجتماعی، مانند Sprout’s، برای جستجوی موضوعات و میزان جذاب بودن آنها، راه قدرتمندی برای ایده‌یابی است.

بهترین روش‌ها و نکات پخش زنده YouTube Live

شما آماده پخش زنده و تعامل با مخاطبان خود هستید! در اینجا چند نکته نهایی پخش جریانی YouTube برای اطمینان از موفقیت پخش زنده شما آورده شده است.

اتصال شبکه خود را بررسی کنید

برای جلوگیری از خرابی جریان، داشتن یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد بسیار مهم است. بنابراین، قبل از پخش زنده یک تست سرعت انجام دهید تا از هر گونه مشکلی جلوگیری کنید.

تجهیزات خود را تست کنید

قبل از پخش زنده مطمئن شوید که وب‌کم، میکروفون و سایر تجهیزات شما کاملاً کاربردی هستند تا از لحظات شرم‌آور جلوگیری کنید.

پخش زنده خود را تبلیغ کنید

اولین نمایش را برنامه ریزی کنید، یک تریلر آپلود کنید و پیوند خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا اخبار پخش زنده خود را پخش کنید. همچنین می‌توانید کانال YouTube خود را تبلیغ کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را به جریان زنده خود جذب کنید.

یک اسکریپت بنویس

پخش زنده حتی برای مطمئن ترین سخنرانان هم می تواند اعصاب خردکن باشد. برای جلوگیری از مرتکب اشتباهات ناشیانه که ترجیح می‌دهید از پخش خارج نشوید، یادداشت‌هایی را آماده کنید یا متنی را برای پخش خود آماده کنید.

ایمن بمان

مراقب به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی در طول پخش زنده باشید. از ویژگی‌های ایمنی و تعدیل YouTube برای اطمینان از محیطی امن و راحت برای مخاطبان خود استفاده کنید.

از YouTube Live برای ارائه تجربیات تعاملی بینندگان استفاده کنید

پخش زنده یک راه منحصر به فرد برای تعامل با مخاطبان در سطح شخصی است – صرف نظر از اینکه در کجا قرار دارند. از میزبانی رویدادهای زنده گرفته تا کارگاه‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و راه‌اندازی محصول، می‌توانید از YouTube Live برای رشد کسب‌وکارتان به روش‌های مختلف استفاده کنید.

برای استفاده حداکثری از ویدیوهای زنده خود، 10 راه برای تغییر کاربری جریان های زنده و استفاده از آنها برای ایجاد انواع دیگر محتوای آنلاین را بررسی کنید.

و اگر آماده ارتقای استراتژی ویدیوی اجتماعی خود هستید، ابزارهای مدیریت YouTube Sprout را به مدت 30 روز به صورت رایگان امتحان کنید.

آموزش لایو یوتیوب

ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.zoho.com
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

خروج از نسخه موبایل