• Peykanielaheh@gmail.com
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    ساب دامنه چیست؟

    ساب دامنه چیست؟

    همه URL های وب سایت از پروتکل انتقال (http یا https) و یک دامنه سطح دوم و سطح بالا تشکیل شده اند. در example.org – “example” دامنه سطح دوم (نام دامنه) است، در حالی که “org” در انتها نشان دهنده دامنه سطح بالا است. علاوه بر این اجزای ضروری، یک URL می تواند شامل یک زیر دامنه نیز باشد. اما ساب دامنه چیست؟

    زیردامنه: توضیحی مفصل

    یک زیر دامنه این امکان را فراهم می کند که وب سایت شما را به بخش های دیگر تقسیم کنید. نام ساب دامنه در مقابل نام دامنه (دامنه سطح بالا) قرار می گیرد و با نقطه از آن جدا می شود. تصویر زیر گویای این موضوع است:

    ساب دامنه چیست

    در مثال بالا، «photos» زیر دامنه دامنه اصلی «example» است. به این ترتیب، صاحبان وب سایت می توانند یک صفحه مستقل با عکس هایی از رویدادها یا محتوای دیگر ایجاد کنند تا حضور آنلاین خود را متمایز کنند.

    چه زمانی زیر دامنه ها مفید هستند؟

    اکنون که مشخص کردیم ساب دامنه چیست، این سوال باقی می ماند: چرا باید یک زیر دامنه ایجاد کنید؟ هدف اصلی استفاده از ساب دامنه، تفکیک قسمت های مختلف یک وب سایت و محتویات آن به شیوه ای معنادارتر است. مناطق مختلف با نام دامنه اصلی به هم مرتبط می شوند تا کاربران بتوانند به وضوح ببینند که یک محصول، یک پروژه یا یک مکان به همان شرکت مربوط می شود. این نه تنها کاربرپسند بودن وب سایت را افزایش می دهد، بلکه برای جلب توجه به موضوعات خاص مفید است.

    زیر دامنه ها برای مشاغل بزرگ با مکان های مختلف مفید هستند. به عنوان مثال، اگر هر مکان وظایف مختلفی را بر عهده دارد و اطلاعات متفاوتی را ارائه می دهد، ایجاد یک زیر دامنه برای هر مکان خاص منطقی است. به این ترتیب، شرکت می تواند اطلاعات هدفمند را در یک مکان خاص از طریق زیر دامنه مربوطه ارائه دهد.

    سایر زمینه های کاربردی کاربردی برای زیر دامنه ها عبارتند از:

    • استفاده از چندین زبان: اغلب، وب سایت هایی که به زبان های مختلف ترجمه می شوند به زیر دامنه ها تفکیک می شوند. نسخه انگلیسی مثال ما از طریق en.example.org قابل دسترسی است، در حالی که وب سایت اسپانیایی از طریق es.example.org قابل دسترسی است.
    • نسخه موبایل: بسیاری از شرکت‌ها به‌جای طرح‌بندی‌های واکنش‌گرا به زیردامنه‌هایی مانند m.example.org برای نسخه موبایلی وب‌سایت خود متکی هستند. به این ترتیب، محتوای نسخه موبایل را می‌توان با استفاده از نرخ داده پایین‌تر به راحتی ایجاد و تحقق بخشید.
    • صفحات فرود: برای دستیابی به مشتریان بالقوه، کارشناسان بازاریابی به صفحات فرود متکی هستند. این صفحات به طور خاص برای یک پیشنهاد طراحی شده اند و برای جذب کاربران جدید بهینه شده اند. صفحات فرود معمولاً به عنوان زیر دامنه ایجاد می شوند تا شرکت ها مجبور نباشند این صفحات را در سلسله مراتب صفحه اصلی طبقه بندی کنند. این امر باعث حفظ رابطه با شرکت می شود، در حالی که تیم بازاریابی آزادی عمل زیادی در چیدمان و طراحی صفحات منحصر به فرد محصول دارد.
    • خدمات فنی: زیر دامنه ها برای خدمات فنی مانند ایمیل (imap.example.org) یا سرورهای FTP (ftp.example.org) نیز مفید هستند.

    چگونه یک ساب دامنه ایجاد کنیم؟

    پیش نیاز ایجاد یک ساب دامنه یک دامنه اصلی است. هنگامی که دامنه خود را دارید، می توانید از ورودی DNS برای ایجاد زیر دامنه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ورودی DNS با نام ساب دامنه ایجاد کرده و آن را به سروری که ساب دامنه را میزبانی می کند، ارسال کنید. شما با ارائه دهنده ای که تنظیمات DNS دامنه شما را مدیریت می کند، زیر دامنه ایجاد خواهید کرد. معمولاً این میزبان وب شما خواهد بود، اما بسته به پیکربندی می تواند ثبت کننده دامنه شما نیز باشد.

    ارائه دهندگان میزبانی وب معمولا ایجاد یک زیر دامنه را با ارائه ابزارهای مفید ساده می کنند تا اپراتورهای وب سایت مجبور نباشند خود ورودی های DNS برای زیر دامنه ها ایجاد کنند. در بیشتر موارد، تعیین نام مورد نظر کافی است و میزبان ورودی ها را به صورت خودکار ایجاد می کند. فرآیند راه اندازی بسته به ارائه دهنده متفاوت است.

    ارتباط زیر دامنه ها برای سئو

    هنگام گسترش یک وب سایت، اپراتورهای وب سایت اغلب به این فکر می کنند که آیا باید از زیر دامنه ها، دایرکتوری ها یا سایر دامنه ها استفاده کنند. اما در مورد سئو برای زیر دامنه ها چطور؟

    ساب دامین ها دامنه های مستقلی هستند و از منظر سئو، هیچ ارتباطی با دامنه ریشه ندارند، به همین دلیل است که دامنه اولیه قدرت لینک و اعتماد خود را به ساب دامنه منتقل نمی کند. بنابراین اپراتورهای وب سایت باید زیر دامنه ها را به صورت جداگانه برای کلمات کلیدی بهینه کنند و استراتژی بازاریابی لینک خود را برای آنها ایجاد کنند. یک مزیت این است که دامنه اصلی و سایر زیر دامنه ها تحت تأثیر جریمه الگوریتمی Google برای زیر دامنه قرار نمی گیرند. همین امر برعکس نیز صدق می کند.

    علاوه بر این، معمولاً تنها یک نتیجه در هر دامنه در نتایج جستجو نشان داده می شود. از زیر دامنه ها می توان برای قرار دادن تبلیغات اضافی و در نتیجه دستیابی به کلیک های بیشتر استفاده کرد.

    ساب دامنه چیست؟

    ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
    کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

    About The Author