نماد سایت دریای شرق

حل خطای Error 404 : معنی و آموزش رفع خطای ۴۰۴

حل خطای Error 404

شما صفحه را می شناسید:

روی یک لینک کلیک می کنید، اما به جای دریافت سایت مورد نظر، خطایی ظاهر می شود که نشان می دهد صفحه درخواستی در دسترس نیست. چیزی شبیه به “404 یافت نشد”. خطای 404 کد وضعیت استاندارد HTTP است. پیام از وب سرور یک حضور آنلاین به مرورگر وب (معمولاً مشتری) ارسال می شود که درخواست HTTP را ارسال کرده است. سپس مرورگر این کد خطا را نمایش می دهد.

چگونه خطای 404 ایجاد می شود؟

محرک معمول برای پیام خطای 404 زمانی است که محتوای وب سایت حذف شده یا به URL دیگری منتقل شده است. همچنین دلایل دیگری وجود دارد که نشان می دهد پیام خطا ظاهر می شود. این شامل:

پیوندهای مرده اغلب برای مدت طولانی باقی می مانند زیرا اپراتورها نمی دانند محتوای پیوند شده حذف شده یا منتقل شده است. بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می‌شوند. حتی اگر دیگر به صورت آنلاین در دسترس نیستند (یا حداقل در URL مشخص‌شده نیستند). سایر وب‌سایت‌های مرتبط مانند وبلاگ‌ها، پورتال‌های خبری و غیره اغلب مطلع نیستند که سایت حذف شده است یا اکنون می‌توان آن را تحت یک URL جدید پیدا کرد. بسیاری از اپراتورهای وب‌سایت پیوندهای خارجی خود را به طور منظم بررسی نمی‌کنند . بنابراین یک لینک کارآمد می‌تواند به راحتی تبدیل به یک پیوند مرده شود.

آموزش حل خطای Error 404

خطای 404 به ندرت دلیلی برای جشن گرفتن است. در پایان روز، بازدیدکنندگان وب سایت محتوای مورد نظر خود را پیدا نکرده اند. با این حال ظاهر صفحه 404 لزوماً به این معنی نیست که اطلاعات مورد نظر اصلاً در دسترس نیست. در بسیاری از موارد، راه حل خطای اصلی به راحتی پیدا می شود و بازدیدکننده می تواند به سرعت به صفحه وب که در ابتدا به دنبال آن بود هدایت شود. بنابراین دقیقاً چگونه می توانید برای رفع خطای 404 اقدام کنید؟ توصیه ما این است که این راه حل های بالقوه را امتحان کنید (به ترتیبی که فهرست شده اند):

از طریق سطوح دایرکتوری به عقب برگردید:

حافظه پنهان مرورگر و کوکی ها را حذف کنید:

حل خطای Error 404 : خطاهای HTTP 404 می تواند به رتبه و شهرت وب سایت آسیب برساند

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ اگر سایتی دارای خطاهای 404 زیادی باشد، تصور منفی از آن خواهند داشت. هنگامی که خزنده ها دریافتند که بسیاری از درخواست ها با کدهای 404 پاسخ داده می شوند، فرض می شود که سایت به خوبی نگهداری نمی شود. پیوندهای مرده بر رتبه سایت تأثیر می گذارند و Google می تواند جایگاه آن را در SERP ها کاهش دهد یا حتی اگر صفحات خطای 404 بیش از حد وجود داشته باشد، فهرست آن را متوقف کند. این ممکن است منجر به کاهش قابل توجه تعداد بازدیدکنندگان برای وب سایت شود.

اگر سایت پر از لینک های شکسته باشد یا اگر صفحه فرود (صفحه ای که از نتایج موتور جستجو به آن دسترسی پیدا می کند) مرده باشد، بازدید کننده اعتماد خود را به سایت از دست می دهد. اگر سایت به طور مرتب این مشکل را تجربه می کند، بسیاری از کاربران برای ادامه جستجو زحمتی نمی کشند زیرا حتی مطمئن نیستند که محتوای مورد نظر هنوز در دسترس است یا خیر.

حل خطای Error 404 : شناسایی خطاهای 404 در وب سایت خود

برای اپراتورهای وب سایت مهم است که از صفحات HTTP 404 جلوگیری کنند. این برای صفحات خطای داخلی 404 در وب سایت خودشان و همچنین صفحات خطای خارجی 404 در سایر سایت ها اعمال می شود. ابزارهای رایگان متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند این لینک های شکسته را راحت تر پیدا کنید.

سه مورد از بهترین و شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

ایجاد صفحه خطای 404

برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا و دروپال به طور خودکار صفحه خطای 404 را هنگامی که URL یک وب سایت پیدا نمی شود ایجاد می کنند. صفحه HTTP 404 فقط یک پیام خطای استاندارد ساده است، اما بیشتر آنها را می توان با استفاده از برنامه های افزودنی CMS شخصی سازی کرد.

اگر CMS شما امکان ایجاد یا تغییر صفحه 404 را به شما نمی دهد، یا اگر وب سایت شما صرفاً مبتنی بر HTML، PHP و غیره است، کمی پیچیده تر خواهد شد. می توانید یک صفحه خطا به صورت زیر ایجاد کنید:

چرا باید صفحه خطای 404 خود را شخصی سازی کنید؟

داشتن صفحه خطای استاندارد 404 بهتر از نداشتن آن است، اگرچه صفحه سفارشی سازی شده به دلایل متعددی ترجیح داده می شود. از یک طرف، می توانید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان یک کد وضعیت HTTP دقیق دریافت می کنند: به عنوان مثال، اگر محتوای درخواستی دیگر در سایت وجود ندارد، باید با پیام “410 Gone” منتقل شود. سپس بازدید کننده می داند که این محتوا برای همیشه حذف شده است.

از سوی دیگر، می توانید یک صفحه خطای طراحی شده ویژه حاوی پیوندهای مرتبط (یعنی پیوندهایی به صفحه اصلی یا صفحات فرعی شما که در آن محتوا با آنچه بازدیدکننده در ابتدا درخواست کرده است همپوشانی دارد) ارائه دهید. حتی می توانید یک تابع جستجو برای وب سایت خود اضافه کنید. با انجام این اقدامات اضافی و ارائه مشوق ها، ممکن است بتوانید از خروج بازدیدکنندگان از سایت خود بلافاصله پس از دیدن کد 404 جلوگیری کنید.

با یک پیام خلاقانه 404 حتی ممکن است متوجه شوید که بازدیدکنندگان بخشنده تر هستند. طبیعتاً آنها از پیدا نکردن محتوایی که وعده داده بودند ناامید خواهند شد، اما یک صفحه اصلی یا خنده دار 404 می تواند آن را جبران کند. اگر به درستی انجام شود، صفحات خطا پتانسیل بالایی دارند.

اطمینان حاصل کنید که طراحی پیام خطا با سبک وب سایت شما مطابقت دارد و شما از قبل پایه و اساس یک صفحه خطای 404 خوب را دارید. اگر به روشی خنده‌دار و ساده به بازدیدکنندگان اطلاع دهید که محتوای شما در دسترس نیست، امیدواریم لبخندی از آن‌ها دریافت کنید و کینه‌ای نخواهند داشت.

حل خطای Error 404

ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

خروج از نسخه موبایل