نماد سایت دریای شرق

حل خطای احراز هویت WiFi

حل خطای احراز هویت WiFi

آیا تجربه اتصال به شبکه وای فای در گوشی اندرویدی خود را داشته اید تا فقط با نام کاربری و رمز عبور خود خطای احراز هویت WiFi را دریافت کنید؟ این طبیعی است و حتی اگر قبلاً به آن شبکه WiFi متصل شده باشید، این اتفاق می افتد. این مشکل لزوما جدی نیست و در بیشتر موارد به راحتی قابل رفع است. بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا هنگام تلاش برای اتصال شما این اتفاق می افتد و چگونه می توانیم این مشکل را حل کنیم.

چرا یک خطای احراز هویت WiFi رخ می دهد؟

خطای احراز هویت WiFi زمانی رخ می دهد که تلفن اندرویدی شما نمی تواند با موفقیت به شبکه WiFi متصل شود، حتی اگر از رمز عبور صحیح استفاده می کنید یا گاهی اوقات در حالت هواپیما هستید. در شرایط عادی، اگر قبلاً به شبکه WiFi متصل شده باشید، تلفن شما به طور خودکار به شبکه بی سیم متصل می شود. در صورت داشتن سیگنال ناپایدار ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که می‌توانید با استفاده از تقویت‌کننده‌های سیگنال تلفن همراه آن را بهبود ببخشید.

اگر به طور تصادفی حالت هواپیما را در تنظیمات شبکه خود فعال کرده باشید، گوشی شما به هیچ شبکه ای در دستگاه های اندرویدی شما متصل نمی شود. اما گاهی اوقات، مشکل احراز هویت بیشتر از این است که گوشی شما در حالت هواپیما باشد. در زیر برخی از دلایل رایج برای دریافت خطای احراز هویت Wifi آمده است:

روش های ساده ای برای رفع مشکل احراز هویت WiFi وجود دارد. راه حل مناسب بستگی به این دارد که چه چیزی باعث بروز خطا شده است. در زیر برخی از راه حل ها و راه های رایج برای رفع خطا وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را امتحان کنید.

4 روش برای حل خطای احراز هویت WiFi

این 4 روش ساده به شما کمک می کند تا خطای احراز هویت WiFi را برطرف کنید. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه خطای احراز هویت WiFi را با یک راهنمای گام به گام حل کنید.

حل خطای احراز هویت WiFi : شبکه را فراموش کنید

رایج ترین راه حل برای خطای احراز هویت WiFi یا رفع مشکل احراز هویت، تنظیم مجدد اتصال WiFi در تنظیمات شبکه است. می‌توانید این کار را با فراموش کردن شبکه (نام (نامی که در اتصال با آن مشکل دارید) در دستگاه اندرویدی خود قبل از تلاش مجدد برای اتصال انجام دهید. در اینجا مراحل انجام این کار آمده است.

مرحله 1: به گزینه Wifi در منوی تنظیمات بروید

به تنظیمات گوشی خود بروید و «بی‌سیم و شبکه‌ها» را جستجو کنید. برخی از تلفن های هوشمند در عوض دارای “اتصالات” هستند. روی این ضربه بزنید و به گزینه WiFi بروید.

مرحله 2: شبکه ای را که با آن مشکل دارید پیدا کنید

هنگامی که روی گزینه WiFi در تنظیمات شبکه خود کلیک کردید، لیستی از شبکه های WiFi اطراف را مشاهده خواهید کرد، از جمله شبکه هایی که قبلاً به آنها متصل شده اید. روی نام شبکه ای که در ارتباط با آن مشکل دارید ضربه بزنید.

مرحله 3: روی «فراموش کردن شبکه» ضربه بزنید

هنگامی که شبکه را انتخاب می کنید، گزینه «فراموش کردن شبکه» را در تنظیمات شبکه خود خواهید دید. برای بازنشانی تنظیمات شبکه انتخاب شده روی این ضربه بزنید. پس از تنظیم مجدد، سعی کنید رمز عبور را با اتصال به شبکه وارد کنید. از شما رمز عبور احراز هویت خواسته می شود. فقط رمز عبور را تایپ کرده و متصل شوید.

اگر این مرحله خطای احراز هویت WiFi شما را در اندروید برطرف نکرد، به مرحله بعدی بروید.

حل خطای احراز هویت WiFi : شبکه بی سیم را از DHCP به Static تغییر دهید

مرحله 1: به گزینه های WiFi در تنظیمات بروید

به تنظیمات WiFi خود در دستگاه اندرویدی خود بروید و به دنبال اتصالی باشید که تغییر می دهید.

مرحله 2: روی شبکه ای که به آن متصل هستید ضربه بزنید

لیستی از شبکه های وای فای نزدیک وجود خواهد داشت. فقط شبکه بی سیمی را که با آن مشکل دارید (یا شبکه ای که می خواهید به آن متصل شوید) انتخاب کرده و فشار دهید و سعی کنید وصل شوید.

مرحله 3: شبکه را اصلاح کنید

هنگامی که شبکه بی سیم را فشار می دهید، گزینه Modify یا Manage network را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.

مرحله 4: تغییر شبکه به “ایستا”

در تنظیمات WiFi، گزینه «تنظیمات پیشرفته» را در دستگاه اندرویدی خود خواهید دید. این گزینه را انتخاب کنید و به دنبال «تنظیمات IP» بگردید. از آنجا IP را از DHCP به Static تغییر دهید. در نهایت آدرس IP (آدرس IP موجود در پشت روتر) را در فیلد وارد کنید. تنظیمات را ذخیره کنید، سپس دوباره وصل شوید. این خطای احراز هویت WiFi را برای اکثر افراد برطرف می کند. اگر این اصلاح برای شما کار نکرد، سایر مراحل را امتحان کنید.

روتر را مجددا راه اندازی کنید

اگر 3 روش اول خطای احراز هویت WiFi شما را برطرف نکرد، ممکن است مشکل به دلیل خود روتر باشد. راه اندازی مجدد روتر ممکن است این کار را انجام دهد و اتصال اینترنت را بازیابی کند. بسته به نوع روتری که استفاده می کنید، 3 راه برای راه اندازی مجدد روتر وجود دارد. آنها به شرح زیر است:

مرحله 1: کابل برق را جدا کنید

برای روترهای معمولی، بهترین و رایج ترین راه برای راه اندازی مجدد آن، قطع کابل برق است. با انجام این کار روتر خاموش می شود. قبل از اینکه کابل برق را دوباره وصل کنید و روتر را دوباره روشن کنید، چند دقیقه صبر کنید.

مرحله ۲: با استفاده از دکمه پاور یا راه‌اندازی مجدد گرم، راه‌اندازی مجدد کنید

با این حال، اگر از روتر دیواری استفاده می کنید، راه دیگری برای راه اندازی مجدد آن وجود دارد. از آنجایی که دسترسی به کابل برق سخت است، می توانید در عوض دکمه پاور را فشار دهید تا روتر خاموش شود. همچنین می توانید از راه اندازی مجدد گرم برای بازنشانی خودکار اتصال استفاده کنید.

مرحله 3: اتصالات مجاز را تنظیم کنید

اگر اتصال اینترنت وجود دارد اما هنوز نمی توانید متصل شوید، ممکن است به این دلیل باشد که بسیاری از کاربران قبلاً به روتر متصل هستند و شما به حداکثر اتصالات مجاز رسیده اید. فقط کافی است حداکثر عدد را تنظیم کنید و روتر را مجددا راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد روتر، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا همچنان با خطای احراز هویت WiFi مواجه خواهید شد یا خیر.

تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید

اگر 3 روش اول ناموفق باشد، یا اگر گوشی شما به غیر از خطاهای احراز هویت وای فای، از خطاهای تصادفی دیگری نیز رنج می برد، ممکن است گوشی شما دارای مشکلات نرم افزاری باشد. این زمانی اتفاق می افتد که یک به روز رسانی سیستم عامل، کاستوم رام یا یک برنامه معیوب را نصب می کنید.

توجه: قبل از هر چیز دیگری، توصیه می‌کنم حافظه پنهان برنامه‌هایی را که اخیراً دانلود کرده‌اید پاک کنید، به خصوص اگر قبل از بازنشانی کارخانه‌ای به برنامه اجازه دسترسی به شبکه خود را داده باشید.

بهترین راه برای حل مشکلات نرم افزاری و بازنشانی تنظیمات این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر چه به قیمت حذف تمام داده های شما. فقط مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. بهترین راه برای انجام این کار این است که ابتدا از گوشی خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از انجام این کار، می توانید تنظیمات دستگاه خود را بازنشانی کنید. فقط مراحل زیر را طی کن.

مرحله 1: به “پشتیبان گیری و بازنشانی” بروید

به تنظیمات بروید و سپس فقط به پایین بروید تا گزینه «Backup & Reset» را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا باز شود.

مرحله 2: بازیابی خودکار را روشن کنید

گزینه بازیابی خودکار را خواهید دید. اگر روشن نیست، مطمئن شوید که آن را روشن کرده اید.

مرحله 3: بازنشانی داده های کارخانه

گزینه Factory Data Reset را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. سپس بر روی دکمه “Reset Phone” ضربه بزنید تا عملکرد را تأیید کنید. این روند چند دقیقه طول خواهد کشید. با این کار سیستم گوشی شما بوت می شود. اگر مشکل واقعاً به دلیل مشکلات نرم افزاری است، می توانید به شبکه متصل شوید.

مگر اینکه گوشی شما مشکلات سخت افزاری داشته باشد، با این کار مشکل خطای احراز هویت WiFi در دستگاه شما برطرف می شود.

حالت هواپیما را تغییر دهید

مانند همه انواع عیب‌یابی، باید با ساده‌ترین راه‌حل‌های ممکن شروع کنید و اگر جواب ندادند، راه‌حل‌های پیچیده‌تر را به تدریج طی کنید. ساده ترین کاری که می توانید امتحان کنید این است که تلفن اندرویدی خود را در حالت هواپیما قرار دهید که اکثر یا همه رادیوهای دستگاه شما را غیرفعال می کند. شبیه راه‌اندازی مجدد رادیو Wi-Fi است.

برای قرار دادن گوشی اندرویدی خود در حالت هواپیما مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: انگشت خود را از بالای گوشی به پایین بکشید

2: می توانید آیکون های دسترسی سریع را ببینید.

مرحله 3: در آن نمادها، روی «حالت هواپیما» ضربه بزنید. (این نماد شبیه هواپیما خواهد بود.)

مرحله 4: چند ثانیه صبر کنید و برای بار دوم روی نماد ضربه بزنید تا خاموش شود. وای فای خود را بررسی کنید و ببینید آیا اکنون به درستی متصل می شود یا خیر.

نمی توانید به وای فای 5 گیگاهرتز وصل شوید؟

یکی دیگر از مشکلات رایج کاربران این است که نمی توانند به وای فای 5 گیگاهرتز متصل شوند. بگذارید به شما بگویم، برای اینکه بتوانید به پهنای باند 5 گیگاهرتز متصل شوید، در وهله اول باید گوشی شما از آن پشتیبانی کند.

برای بررسی آن، نماد WiFi را در سینی اعلان فشار دهید و نگه دارید یا به Settings > WiFi > Advanced > Frequency band بروید و بررسی کنید که کدام باند فعال است – 2.4 گیگاهرتز، یا 5 گیگاهرتز، یا خودکار. اگر تلفن شما از 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی کند، در باندهای فرکانسی نشان داده نمی شود. برای فعال کردن فرکانس 5 گیگاهرتز، باند فرکانسی 5 گیگاهرتز را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که 2.4 گیگاهرتز به برد بلند متصل می شود اما سرعت آن کم است در حالی که باند 5 گیگاهرتز سرعت های سریع تری را ارائه می دهد اما برای برد کوتاه تر.

سوالات متداول

خطای احراز هویت WiFi به چه معناست؟

این بدان معناست که حتی اگر از رمز عبور صحیح استفاده می کنید، به وای فای ناموفق متصل شده اید. به طور معمول، دستگاه به طور خودکار متصل می شود و رمز عبور را به یک شبکه خاص ذخیره می کند. با این حال، اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، آن زمان است که خطای احراز هویت رخ می دهد.


چگونه خطای احراز هویت را در Samsung Galaxy S3 برطرف کنیم؟

گزارش شده است که Galaxy S3 با خطای احراز هویت مشکل دارد. روش های ذکر شده در بالا معمولاً برای رفع خطا کار می کنند.


چگونه مشکل احراز هویت هات اسپات را برطرف کنم؟

رایج ترین راه حل تغییر پروتکل امنیتی است، به عنوان مثال، از WPA به WPA2. همچنین می‌توانید با کلیک روی «فراموش کردن شبکه»، شبکه را به صورت دستی بازنشانی کنید.

چگونه خطای احراز هویت وای فای سامسونگ گلکسی اس 8 را برطرف کنم؟

با ریست کردن دستگاه Samsung Galaxy S8 خود، دوباره شبکه WiFi را ثبت کنید. برای بازنشانی، به Settings > General Management > Reset > Reset Network Settings > Reset Settings را بزنید. در مرحله بعد، دوباره شبکه وای فای خود را ثبت کرده و رمز عبور را برای اتصال مجدد وارد کنید.


چرا خطای احراز هویت در دستگاه های Samsung Galaxy رخ می دهد؟

در دستگاه های سامسونگ گلکسی، احراز هویت WiFi بیشتر به دلیل رمز عبور نادرست رخ می دهد. رمز عبور شبکه WiFi خود را تغییر دهید و دوباره سعی کنید وصل شوید.
اگر خطای WiFi Authentication ادامه داشت

4 روش ذکر شده در این مقاله معمولاً مشکلات احراز هویت را برطرف می کنند. اگر حتی پس از امتحان کردن هر 4 روش، مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است به دلیل مشکل سخت افزاری باشد. اگر همه چیز شکست خورد، بهترین و مطمئن ترین راه برای انجام این کار کمک گرفتن از متخصصان است. تلفن خود را بررسی کنید و به کارشناسان و ارائه دهنده خدمات خود اجازه دهید مشکل را برطرف کنند.

حل خطای احراز هویت WiFi

ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت www.joyofandroid.com
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !

خروج از نسخه موبایل